[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Ervaringen - Digipabo

Ervaringen - Digipabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor W78 op 11 jan 2013, 22:27

Anouk bedankt!!!!

Heel fijn al die enthousiaste reacties!

Ik ga het doen, ik ga me nu inschrijven.

Ik heb ook al even contact gehad met Gert Mallegrom.

Voor 29,30 en 31 januari heb ik mijn agenda al leeg gemaakt om dan de startdagen in Den Haag bij te kunnen wonen.

Heb nog wel veel vragen, maar het zal t.z.t. allemaal een plekje krijgen hoop ik.

Nu is mijn eerste prioriteit boeken bestellen en een stage plek zoeken. Ik ga dit weekend een paar mailtjes eruit doen en maandag bellen.
Ik kreeg de tip om via bol.com (2e hands) te bestellen.
Jullie ook goede ervaringen mee?

Weet iemand hoe het exact zit met schoolgeld?
Ik heb HBO opleiding (financieel management), geen idee of ik bachelor ben...???

Of je wettelijk collegegeld betaalt of instellingscollegegeld. Dat scheelt nogal wat centjes..........

groet,
Willemijn
W78
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 09 jan 2013, 23:11
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor anouk1989 op 12 jan 2013, 12:30

Hoi Willemijn,

Wat leuk dat je je gaat inschrijven!
Is gewoon collegegeld en je kan via de overheid ondersteuning vragen....tegemoetkoming leraren. Is 1100 euro per jaar en mag als je al HBO hebt, maar je moet ook niet teveel verdienen. Ik heb ook me HBO en betaal gewoon schoolgeld voor feb tot juni volgens mij. Ook Gert Mallegrom kan je hier over informeren, want hem had ik ook gemaild.

Je kan me altijd mailen op anouk.s@live.nl als je nog vragen hebt, want voor mij is de opleiding nu aardig duidelijk. Ook kan je heel veel informatie op dit forum vinden. Ik heb voordat ik me inschreef alles gelezen, zodat het een beetje duidelijk is.

Ik heb de helft van de boeken via bol.com de andere boeken nieuw via Studystore, omdat deze boeken of duurder waren bij bol of bijna even duur tweedehands dan nieuw bij studystore (hier krijg je nog korting namelijk)

Succes met alle voorbereidingen en ik hoor wel als je nog vragen hebt.

Groetjes Anouk
anouk1989
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 18 dec 2012, 21:41
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Miran20 op 16 jan 2013, 23:44

Hoi allemaal,

Vandaag naar de opendag geweest in Den Haag in Holland voor de digipabo.
Na een dag getwijfeld te hebben tussen de digipabo op langere afstand en voltijd vlak in de buurt, toch maar overwogen om me in te schrijven voor de digipabo.

29, 30 en 31 januari naar de introductiedagen... ben benieuwd hoe dat zal zijn! alleen balen van de lange afstand en het reizen, maar ik ben vast niet de enige die daar last van heeft!

Ben ook benieuwd naar het samenwerken digitaal... lijkt me in het begin nog best lastig en wat uitzoek werk, maar hopelijk vind ik daar snel m'n weg in!

Groetjes
Miran20
PABOforum Baby
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: 28 nov 2012, 13:47
Woonplaats: Sliedrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie: Onderwijsassistent

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Lientje75 op 02 apr 2013, 15:32

Hallo allemaal,

Ik heb me ook ingeschreven voor de Digipabo in Den Haag. Ik begin als alles goed gaat in september. Heb er ongelooflijk veel zin in. Zijn er nog meer die in September gaan beginnen?
Ben benieuw wanneer je alle informatie krijgt over de opleiding, zoals boeken en startdagen. Is het bijv handig om al te studeren voor de Taal en rekentoets?

Groetjes Lientje
Lientje75
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 02 apr 2013, 14:10
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Blokfluit op 02 apr 2013, 20:12

Hoi Lientje,

Als ik dit jaar van mijn 'gewone' Pabo niet haal (of beter gezegd, niet wíl halen) ga ik de vrijheid van de digipabo tegemoet in september... :D
Mijn Pabo nu bevalt me totaal niet en ik houd nogal van de vrijheid, dus wie weet!
Blokfluit
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 16 jan 2013, 20:35
Groep: 7
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Lientje75 op 03 apr 2013, 07:36

Hoi Blokfluit,

Oh wat jammer dat het je nu niet bevalt op de Pabo waar je zit. Wel zonde om dan het hele jaar over te moeten doen. Ik zou toch zoveel mogelijk studiepunten proberen te halen. Wie weet krijg je daar weer vrijstelling voor.

Groetjes
Lientje75
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 02 apr 2013, 14:10
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Blokfluit op 04 apr 2013, 20:07

Hoi Blokfluit,

Oh wat jammer dat het je nu niet bevalt op de Pabo waar je zit. Wel zonde om dan het hele jaar over te moeten doen. Ik zou toch zoveel mogelijk studiepunten proberen te halen. Wie weet krijg je daar weer vrijstelling voor.

Groetjes

Ik weet dat de wiscat en de nedcattoetsen meegenomen kunnen worden... verder kan er volgens mij niks 'mee'. Het is inderdaad zonde, ik twijfel vooral nog erg veel.
Blokfluit
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 16 jan 2013, 20:35
Groep: 7
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Lientje75 op 08 apr 2013, 14:04

Hoi Blokfluit ik begrijp dat je de Prop niet meer gaat halen?

Zelf zal ik hopelijk in het 2e jaar instromen als alles goed gaat. Heb vandaag mijn inloggegevens gekregen ,maar kan niet echt een praktijk en/of studiegids vinden.Iemand tips? Ik heb wel al de boekenlijst gevonden. Dat is handig kan ik zien welke ik al heb. enz enz.
Lientje75
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 02 apr 2013, 14:10
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Kelly85 op 10 apr 2013, 09:33

Hoihoi,

Ik zit er ook aan te denken om met de Digipabo te starten in september. Ik ben 27 jaar en werk momenteel op een middelbareschool als onderwijsassistente bij de bovenbouw Havo, ik sta dus al elke dag voor de klas maar ik wil heel graag als "echte" leerkracht het basisonderwijs in.

Ik ben zelfs ooit al begonnen met de Digipabo maar ben toen halverwege mijn eerste jaar afgehaakt omdat mijn zoon toen net was geboren en dit toen voor mij niet te combineren was. Inmiddels is mijn zoon bijna 7 en heb ik ook nog een dochter van 4,5. Ik ben een alleenstaande moeder en korfbal ook nog op hoog niveau dus ik hoop dat dit allemaal voor me te combineren zal zijn met 3 dagen werken, vier x in de week sporten, het huishouden en dan nog studeren e.d. Gelukkig kan ik ook een hoop tijdens mijn werk doen want zijn ook zat dagen dat ik weinig te doen heb en dan zit ik wel achter mijn computer. Ik weet al van jongs af aan dat ik dit wil doen en ook kan dus wil het nu toch echt definitief doorzetten!

Ik hoop stage te kunnen gaan lopen op mijn kinderen hun basisschool (of 1 van de scholen die er aan vast zitten) zodat ik ze mee kan nemen als ik moet beginnen en hopelijk kan mijn moeder ze dan in de middag opvangen want de bso is niet te betalen haha.

Doordat ik op zaterdag mijn wedstrijden heb hoop ik de tentamens op een ander moment te kunnen maken maar daar ben ik nu over aan het mailen. Kortom, al een hoop geregel en stress voor ik uberhaupt aan de opleiding ben begonnen, maar alles komt goed hoop ik maar! haha

Graag hoor ik jullie ervaringen en hoe het combineren is voor de mensen met een gezin. Het lijkt me leuk om met jullie in contact te komen!

Groetjes Kelly
Kelly85
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 10 apr 2013, 09:21
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor NafNaf op 10 apr 2013, 19:03

Hoi Kelly,
Leuk hoor, een droom waarmaken! Het lijkt me een erg druk programma in combinatie met werk, een huishouden met kinderen en sport. Maar als je het niet erg vindt om eventueel iets uit te lopen, komt dat vast goed!
Eén dingetje wilde ik wel vast zeggen: voor zover ik weet, is het níet toegestaan bij InHolland om stage te lopen op de school waar je eigen kinderen werken. Nou weet ik dat het bij sommige mensen wél gebeurd is de afgelopen jaren, maar tegelijkertijd wordt dit verzoek bij andere mensen steeds afgewezen en wordt dat nu voor de examencommissie uitgevochten. Als je hier van afhankelijk bent, zou ik dat van tevoren dus even goed uitzoeken. Ook moet je verplicht op meerdere scholen stage lopen, dus sowieso zul je je kinderen dan niet altijd mee kunnen nemen.
Heel veel succes gewenst!
NafNaf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 158
Geregistreerd op: 18 jul 2011, 08:28
Groep: 6
Schooltype: Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Kelly85 op 11 apr 2013, 08:02

Hey Nafnaf!

Bedankt voor je reactie. Dat wist ik inderdaad niet, vraag me wel af wat de redenatie daarachter is waarom dat niet zou mogen? Ik weet wel dat je op verschillende scholen stage moet lopen, heb stiekem mijn zinnen gezet op de twee andere scholen naast die van mijn kinderen en anders is het tegen die tijd vast wel weer op een andere manier te regelen, als ik in ieder geval dat eerste jaar maar doorkom! haha.
Kelly85
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 10 apr 2013, 09:21
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor NafNaf op 11 apr 2013, 08:31

Volgens mij is de redenatie dat de leerkrachten op de school van je kinderen al een andere band en daardoor ook een bepaald beeld van je hebben, waardoor je ze niet objectief zouden kunnen beoordelen. Bovendien ben je als ouder ook 'klant' en zou dat kunnen leiden tot de wens om jou positief te benaderen? Ik weet het niet. Ik kan me het omgekeerde ook wel voorstellen trouwens: als je een nare ervaring hebt met een begeleidend leerkracht, is het misschien lastig als je eigen kind daarna bij diegene in de klas zit. Je kunt ook teveel weten over sommige collega's...
NafNaf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 158
Geregistreerd op: 18 jul 2011, 08:28
Groep: 6
Schooltype: Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Blokfluit op 12 apr 2013, 07:26

Moet er trouwens een geldige, zwart- op wit reden zijn om de digipabo te mogen starten? Aantoonbare topsport, of een gezin? :D
En moet je al een job in het onderwijs hebben?
Blokfluit
PABOforum Baby
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 16 jan 2013, 20:35
Groep: 7
PABO jaar: 1

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor NafNaf op 13 apr 2013, 08:49

Nee hoor, volgens mij mag iedereen zich aanmelden. Voor de verkorte variant gelden wel bepaalde eisen (afgeronde HBO of WO). Een baan in het onderwijs is niet nodig en misschien zelfs ook niet echt wenselijk, omdat je volgens mij wel verplicht bent om op meerdere scholen stage te lopen.
NafNaf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 158
Geregistreerd op: 18 jul 2011, 08:28
Groep: 6
Schooltype: Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Lientje75 op 16 apr 2013, 08:06

@Kelly
Het zal zeker druk worden, maar hier ga ik ook huis, kind en werk combineren en o ja nog 10 hobby`s. HAHA. Het gaat vast goed komen. Ik verwacht eigenlijk dat vooral het laatste jaar veel tijd gaat opslokken, maar dat zien we dan wel weer. Heb je al wat gehoord over de tentamens? Volgens mij mag je ook meedoen met de reguliere deeltijd en voltijd tentamens.

Ik heb al lekker door de studiewijzer en pratijkgids zitten bladeren en heb nu wel een goed beeld van wat er allemaal verwacht wordt. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar moet toch nog even wachten met super enthousiast worden totdat de inschrijving definitief is. Zelf wilde ik ook graag mijn LIO lopen op dezelfde school als mijn dochter, maar meer omdat zij dat graag willen en het mijn favoriete stageschool was. Maar ze hebben meerdere locaties, misschien kan dat wel. Hmmm ik hoop het.

@NAFNAF, zit je nu op de Digipabo? Je hebt het vast ergens geschreven, maar kan het even niet vinden.
Lientje75
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 02 apr 2013, 14:10
Groep: 0
PABO jaar: 0

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten