[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Ervaringen - Digipabo

Ervaringen - Digipabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Berichtdoor Canne op 06 jul 2005, 12:39

Hallo.

Ik ben momenteel ook in de orienterende fase omdat ik graag de PABO wil gaan doen. Ben 32 jaar en moeder van een zoontje van 11 maanden. Met hem moeten we zo nu en dan naar het ziekenhuis en daarom lijkt het mij heel handig om thuis te studeren. Ten tweede willen wij heel graag een tweede dus ook dan is het handig als je niet naar college's hoeft. Voor de digipabo moet je wel heel gemotiveerd zijn en van jezelf weten dat je je ook aan planningen houd. Ik vind het zo moeilijk en twijfel nog heel erg. Wie is er al wat verder en kan mij meer vertellen of het wel en wee op de digipabo. En hoe bevalt dit? Hoe is het contact op internet met medestudeten/docenten en hoeveel tijd per week ben je ongeveer kwijt aan je studie enz.

Groetjes Canne
Canne
PABOforum Baby
 
Berichten: 17
Geregistreerd op: 01 jul 2005, 13:12

Berichtdoor Beyazze op 19 aug 2005, 20:53

Hoi,

Ook ik ben mij aan het orienteren voor de Digipabo in Oegstgeest. Ben 33 jaar, getrouwd en heb een dochtertje van bijna 6 maanden. Heb alleen inmiddels begrepen dat ik voor september te laat ben en ga, als alles goed is, in februari starten.


Ik woon in het buitenland en wacht nu op antwoord of ik hier stage kan lopen. Bij dit antwoord valt of staat mijn beslissing om aan de opleiding te beginnen en vind het erg spannend. Tentamens zijn wel mogelijk hier (op Internationale school of Ambassade), dus ik hoop dat het met de stage ook kan, anders is het voor mij niet mogelijk.

Groetjes :)
Laatst bijgewerkt door Beyazze op 14 jan 2015, 01:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Beyazze
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 19 aug 2005, 19:37

Berichtdoor Daniella op 23 aug 2005, 12:11

Hoi,

Ik ben al begonnen met de deeltijd Pabo, zit nu (bijna, school begint alweer bijna) in mijn 2e jaar. Dit volg ik gewoon via een reguliere deeltijdopleiding en moet dus ook `s avonds naar school.
Nu werk ik er ook naast en heb ik ook een hele grote kinderwens. Ik vraag me af of dit allemaal te combineren is.
Hierdoor zit ik te twijfelen om (mocht ik zwanger raken, zouden we hier eerst nog een andere knoop moeten doorhakken maar ok) eventueel over te stappen naar de digipabo. Maar ik vraag me af, zien scholen dit wel als een volwaardige opleiding? Heb je niet minder kans op een stageplek en straks op een baan?
En hoe gaat het als je van school overstapt, kun je dan je punten meenemen of moet je weer overnieuw beginnen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zit dus heel erg te twijfelen wat ik zal doen. Ten eerste of ik niet eerst gewoon mijn opleiding zal afmaken, is rationeel gezien het verstandigste, maar mijn hormonenen maken me af en toe gek :? En mocht ik het wel allemaal willen combineren of het dan verstandiger zou zijn om het gewoon af te maken waar ik begonnen ben of toch over te stappen. Ik ben benieuwd wat daar allemaal bij zou komen kijken?

groetjes Daniella
Daniella
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 23 aug 2005, 12:00

Volwaardig?

Berichtdoor Alwin op 23 aug 2005, 13:24

Hoi Daniella

Ik ga volgende week beginnen met de DIGIPABO.
Ik heb zonder al teveel moeite een stage plek kunnen regelen.
Ik geef toe, ik moest wel even uitleggen wat de DIGIPABO was, maar na uitleg waren ze zondermeer overtuigd. Als je het vergelijkt met andere deeltijd PABOs zie je dat andere PABOs ook al meer gebruik maken van internet en is het werkelijke contact ook al minder aan het worden. Internet heeft niet als nadeel dat je er minder mee kunt leren, maar wel, in combinatie met een opleiding, de nadeel dat je meer op discipline aangewezen ben. Maar ik ben er van overtuigd dat als je de DIGIPABO haalt, je zonder veel extra moeite aan een baan kunt komen. Je zult misschien moeten uitleggen wat de verschillen tussen een reguliere PABO en de DIGIPABO zijn, maar ja dat is niet moeilijk.

Wat betreft het overstappen? Dat moet je toch echt aan de PABOs zelf vragen.
Alwin
PABOforum Baby
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 05 maart 2005, 22:52
Woonplaats: Hoogezand

Berichtdoor smicer op 04 nov 2005, 23:21

Hallo,

Ook ik heb interesse om te beginnen met de Digipabo,ik snap dat je de leerstof zelf goed moet bijhouden maar hoe is het een en ander geregeld met stages(ik las ergens 6 dagen in de 10 week)en is er ook een eindstage ofzoiets.
Ik heb me uiteraard aangemeld voor een open dag maar ik ben nu al erg nieuwsgierig
En ik ben erg benieuwd of dit te doen is met een bijna full-time baan en een lieve dochter en vriendin.

groeten
smicer
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 31 okt 2005, 19:45
Woonplaats: Groningen

Digipabo - Voor- en nadelen

Berichtdoor chranimei op 12 nov 2005, 14:01

Wie kan mij de voor- en nadelen vertellen van de digipabo tov de deeltijdpabo? Ik twijfel eraan of digipabo iets voor mij kan zijn.
Is het echt zo zwaar als het lijkt, vergt het heel erg veel discipline en zelfstandigheid? Ik heb een dochtertje van vijf jaar en wil graag de pabo gaan doen. Ik werk niet, ben huisvrouw.

Groetjes,
Anita
chranimei
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 12 nov 2005, 13:51

Berichtdoor jufwilma op 13 nov 2005, 20:38

Ik denk dat zowel de digi- als de deeltijdpabo zwaar zijn. Het belangrijkste verschil is dat je bij de laatstgenoemde naar school moet. Dit kan een voordeel zijn: je krijgt boeiende lessen, hebt contact met medestudenten, maar ook een nadeel: heb je bv. oppas voor je kind? Op zich is het wel prettig dat je niet werkt, dan kun je je eigen tijd indelen voor het studeren. Uiteindelijk denk ik dat naar school gaan prettiger is, omdat je dan steun hebt aan klasgenoten en aan docenten. Maar ja, als je misschien heel zelfstandig bent of je bent niet in de gelegenheid om 's avonds naar school te gaan... tja, in dat geval zou ik de digi doen.
Als je het echt wil, zou ik er in ieder geval voor gaan. Ik ben nu een half jaartje klaar met de deeltijdopleiding en ben echt blij dat ik de stap genomen heb!
Avatar gebruiker
jufwilma
PABOforum Peuter
 
Berichten: 125
Geregistreerd op: 27 jul 2005, 19:34
Woonplaats: Zwijndrecht

Berichtdoor Asma2005 op 18 nov 2005, 17:21

Hallo,

Ook ik heb interesse om te beginnen met de Digipabo,ik snap dat je de leerstof zelf goed moet bijhouden maar hoe is het een en ander geregeld met stages(ik las ergens 6 dagen in de 10 week)en is er ook een eindstage ofzoiets.
Ik heb me uiteraard aangemeld voor een open dag maar ik ben nu al erg nieuwsgierig
En ik ben erg benieuwd of dit te doen is met een bijna full-time baan en een lieve dochter en vriendin.

groeten

Ja ik ben ook erg benieuwd hoe het allemaal in zn werk gaat. Ook wat betreft de stages, de praktijkvakken (zoals handenarbeid e.d.). Heb me ook aangemeld voor zo een informatiebijeenkomst. Wellicht zal het dan allemaal iets duidelijker worden. Kan bijna niet wachten haha.

Groetjes Asma.
Asma2005
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 14 nov 2005, 22:58

Re: Inholland DIGIPABO

Berichtdoor Druppie op 22 nov 2005, 22:18

Hallo.
Ik ben Alwin. Ik ben 29 jaar en wil graag de PABO doen.
Ik ben erg geinteresseerd in de DigiPabo van de Hogeschool Inholland.
Heeft iemand daar ervaring mee? Ik hoor het graag. :!:

Hee hallo, ik ben Marloes uit Dronten en volg momenteel de opleiding Onderwijsassistent niveau 4 versneld.. en zit nu in me laatste jaar. Mijn vraag is of die digipabo een thuisstudie is?? Ik wil heel graag de pabo doen, maar dan in de vorm van een thuisstudie.. Bestaat dat?? Hopelijk reacties?!
Druppie
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 22 nov 2005, 22:04
Woonplaats: Dronten

Hey Marloes

Berichtdoor Alwin op 23 nov 2005, 16:50

De digipabo is inderdaad een soort van thuisstudie. Je moet een dag in de week stage lopen, twee keer per jaar naar Oegstgeest voor een drie daagse cursus, en 4 keer per jaar op een zaterdag tentamens daar maken.
Voor de rest doe je alles via internet. Samenwerken via internet, contacten met klasgenoten via internet, eigenlijk alles.
Ik vind het erg leuk maar je hebt wel een hoge mate van zelf discipline nodig.

De grotjes van Alwin
Alwin
PABOforum Baby
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 05 maart 2005, 22:52
Woonplaats: Hoogezand

Re: Hey Marloes

Berichtdoor Asma2005 op 24 nov 2005, 18:19

De digipabo is inderdaad een soort van thuisstudie. Je moet een dag in de week stage lopen, twee keer per jaar naar Oegstgeest voor een drie daagse cursus, en 4 keer per jaar op een zaterdag tentamens daar maken.
Voor de rest doe je alles via internet. Samenwerken via internet, contacten met klasgenoten via internet, eigenlijk alles.
Ik vind het erg leuk maar je hebt wel een hoge mate van zelf discipline nodig.

De grotjes van Alwin

Ben je al bij zo een informatiebijeenkomst geweest Alwin? Zo ja, zou je dan kunnen vertellen hoe het was.

Groetjes Asma.
Asma2005
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 14 nov 2005, 22:58

Asma

Berichtdoor Alwin op 24 nov 2005, 19:46

Nee ik ben nooit naar een infobijeenkomst geweest. Maar ik ben in Ausgustus begonnen, en tot nu toe is het erg leuk. 8)
Alwin
PABOforum Baby
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 05 maart 2005, 22:52
Woonplaats: Hoogezand

Re: Asma

Berichtdoor Asma2005 op 24 nov 2005, 20:33

Nee ik ben nooit naar een infobijeenkomst geweest. Maar ik ben in Ausgustus begonnen, en tot nu toe is het erg leuk. 8)

O je bent al begonnen, leuk zeg! Kan je mij er wat over vertellen? Is het veel werk, wat je thuis moet doen? Of valt het reuze mee? Hoe werkt het met de praktijk vakken, zoals muziek etc? En stage is dat vanaf het begin al 1 dag in de week?

Sorry voor mijn vragen hoor :oops:

Groetjes Asma.
Asma2005
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 14 nov 2005, 22:58

Fantastisch

Berichtdoor Alwin op 24 nov 2005, 22:07

Ik vind het tot nu toe echt hardstikke leuk.
Ja het is veel werk. 5 avonden in de week leren, en een dag in de week stage lopen, ja vanaf het begin. Stage is echt fantastisch. Bepaalde vakken worden gegeven tijdens een spring course en een start seminar. De rest is allemaal zelfstudie. Wel veel contact studiegenoten via internet.

Het is natuurlijk per persoon verschillend maar voor mij is het een goede keus geweest.

Alwin
Alwin
PABOforum Baby
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 05 maart 2005, 22:52
Woonplaats: Hoogezand

Berichtdoor smurfinnetje op 19 feb 2006, 15:56

hallo Alwin

je bent nu al een paar maanden verder met de digipabo... graag zou ik van je horen hoe je het nu vind! ik wil me ook graag gaan inschrijven en als het nog lukt deze week zodat ik nog met de februari stroom meekan!
weet je misschien ook of je al een stageplek moet hebben voor je je inschrijft of kan je stage eventueel ook inhalen? dus als ik nu al zou starten met de theorie en pas vanaf september stage ga lopen?

ik heb eigenlijk nog zoveel vragen maar zo weinig tijd, maar mijn beslissing staat al wel vast... alleen hangt het er dus vanaf of ik nu al of pas in september kan beginnen!!!
dus alles wat jij (en anderen) met kunnen vertellen... let me know!!!

Liefs Melissa
smurfinnetje
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 19 feb 2006, 15:40

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron