[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Ervaringen - Digipabo

Ervaringen - Digipabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Berichtdoor noukie op 28 sep 2006, 22:15

hallo!

Ik wil in februari ook beginnen met de pabo via de loi. Dit juist omdat het een voltijd studie is en ik daarom studiefinanciering krijg.
Toevallig heb ik vandaag een aantal mailtjes verstuurd naar basisscholen bij mij in de buurt met daarin wat uitleg over de opleiding en de vraag of ze open zouden staan voor een stagiaire van zo'n soort opleiding. En eigenlijk heb ik alleen maar positieve berichten ontvangen. Een aantal scholen heeft helaas al wel zo'n contract met de pabo's hier uit de buurt. Maar ze waren verder wel positief. Ik denk dus dat als je het goed uitlegt je echt wel aan een stageplek komt!

Verder ben ik erg benieuwd naar jouw ervaringen Margaretha! Hoeveel tijd ben je er nu aan kwijt? En moet je al gelijk stage gaan lopen? En hoe loopt de communicatie met je leraren bijvoorbeeld. Haha veel vragen, maar ik ben erg nieuwsgierig!
noukie
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 27 sep 2006, 10:25

Berichtdoor suzanne78 op 29 sep 2006, 11:21

Hoihoi,

Fijn dat alle scholen zou positief reageren. Ik denk trouwens inderdaad dat de LOI bewust heeft gekozen voor voltijd collegegeld vanwege de studiefinanciering. Maar als je deeltijdpabo doet, dan krijg je weer een tegemoetkoming in de studiekosten van maximaal 1200 euro per jaar en dan alleen voor de eerste twee jaar. Dus als je vier jaar een opleiding doet is studiefinanciering misschien weer voordeliger.

Chantal,
Ik kan me voorstellen dat als je in een nieuwe wijk woont het helemaal moeilijk is om een school uit te kiezen. Dan ben je nog zo onbekend. Is het voor jullie helemaal een nieuwe woonplaats of alleen een nieuwe wijk?
Wij wonen nu anderhalf jaar in onze wijk, maar we wonen al bijna ons hele leven in Gouda, dus de scholen zijn wat naam betreft al enigszins bekend. Bij ons is er een speeltuin, waar veel moeders met hun kinderen naartoe komen. Dat is dus weer een leuke plek om weer wat te horen over scholen. Erg handig!
Ik kan me goed voorstellen dat Casper het helemaal niet erg vindt om twee dagen kadootjes te krijgen. Maar het zal inderdaad nog best lastig zijn om van alles te bedenken. Alyssa is dus in september jarig en dan zitten we ook alweer een beetje aan het eind van de zomer, begin van de herfst. Dan denken we ook niet zo gauw aan zomerspeelgoed, terwijl je in de zomer weer denkt: oja, dat was eigenlijk ook wel leuk geweest. Met Chantal zal dat makkelijker zijn, want die is begin van de zomer jarig. Je jongste is dus alweer bijna jarig. Is hij zich al een beetje bewust dat hij jarig wordt? Ik vind echt dat het ieder jaar weer een beetje meer groeit bij de kinderen. Alyssa was dit jaar echt voor het eerst helemaal bewust jarig. Ze was zo trots dat ze een jaartje ouder werd. En ze liep de hele dag met een feestmuts op. Ze heeft dagen van tevoren geoefend hoe ze de kaarsjes op de taart zou uitblazen en wie er allemaal op visite zouden komen. Die heeft het echt super naar haar zin gehad.
Ik hoop dat je nog een reactie krijgt van de coordinator. Ik neem aan dat hij degene is die je duidelijkheid kan geven over vrijstellingen en zo?

Groetjes,
Suzanne
suzanne78
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 25 sep 2006, 06:51
Woonplaats: Gouda
Groep: 7
Schooltype: cluster 4
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Berichtdoor Chantal77 op 29 sep 2006, 15:32

haai,

He Suzanne,

Dat van dat jarig zijn herken ik wel. Casper is er dit jaar nog meer mee bezig dan vorig jaar. Hij is nu al bezig met het krijgen van cadeautjes en welke taart hij wil. Heel grappig. Hij is zich ook heel bewust van het feit dat hij dan naar de basisschool gaat en dat hij dan 'groot'is.
Cedric wordt pas 2 dus hij is er nog niet heel erg mee bezig. Al merk je wel dat hij een tweede kind is en dus heel veel afkijkmateriaal van zijn grote broer heeft. Hij is met alles veel sneller. Dat zal jij met Chantal ook wel krijgen straks.
Kan Alyssa een beetje wennen aan het feit dat ze nu een zusje heeft?? Ik weet dat Casper in het begin (nu nog weleens hoor) erg jaloers was.

Wij zijn echt naar een nieuw woonwijk en plaats verhuisd. We woonden in Rotterdam (geboren en getogen). In zevenkamp om precies te zijn (Misschien ken je het wel, is niet zover bij Gouda vandaan). We zijn dus naar Berkel en Rodenrijs verhuisd. Niet echt een wereldafstand maar het was wel even wennen.
Nu is het nog wel zo dicht bij Rotterdam dat ik daar nog vaak kom. Mijn ouders wonen er ook.
Maar hier was inderdaad alles nog onbekend. Het was zowiezo wennen aan het wonen in een dorp!!!

Heb inmiddels wat gehoord van de coordinator. Jammergenoeg hanteren ze de regel dat propedeuses ouder dan 6 jaar niet meer geldig zijn. Ik heb nu voor a.s. dinsdag een gepsprek met hem want ik had wel recht op een aantal vrijstellingen . Kunnen we dan mijn traject doorspreken. Ben benieuwd.
Chantal77
PABOforum Baby
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: 24 sep 2006, 13:34
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor suzanne78 op 30 sep 2006, 08:08

Hoi Chantal,

Grappig dat Casper zo met zijn verjaardag bezig is. Van Cedric kan ik me voorstellen dat hij er nog niet zo mee bezig is. Ik kan me goed voorstellen dat Cedric mooi dingen kan afkijken van Casper. Merk je dan ook dat hij dingen sneller kan dan Casper of valt dat mee? Ik ben heel benieuwd hoe dat straks met Chantal en Alyssa zal gaan.
Alyssa is gelukkig helemaal niet jaloers. Ik ben zelf in het ziekenhuis bevallen en mijn moeder heeft op Alyssa gepast. Ze had haar al een beetje voorbereid dat we thuis zouden komen met een baby. Toen ik thuis kwam met Chantal reageerde ze heel lief en kwam meteen de baby bekijken en knuffelen. We merkten wel dat de eerste twee weken Alyssa weer even een 'nieuw plekje' in het nieuwe gezin moest vinden. Ze ging weer even opnieuw grenzen verkennen. Dat was gelukkig maar van korte duur. Ze is tot nu toe altijd lief met Chantal en wil graag helpen met luiers verschonen, in bad doen en zo. Chantal reageert ook heel lief op Alyssa. Alyssa kreeg de eerste grote lachjes van Chantal, zo leuk! Die twee hebben echt al een band. Ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat als Chantal wat meer gaat doen en met speelgoed aan de haal gaat.

Je verhuizing kan ik me voorstellen dat dat even wennen is. Van een stad naar een dorp is toch best een verschil. Ik ken Zevenkamp inderdaad wel een beetje. Toen mijn man en ik voor het eerst gingen samenwonen zijn we in Nieuwerkerk a/d IJssel gaan wonen. In Gouda was toen niks betaalbaars voor ons. Nieuwerkerk vond ik ook echt een beetje een dorp. Erg gezellig! Toen ik zwanger was van Alyssa zijn we terug verhuisd naar Gouda. Al onze familie woont in Gouda, dus dat vonden we wel prettig in verband met oppas en zo. Dat merken we nu nog steeds. Als er oppas nodig is, dan is dat zo geregeld. En je gaat toch ook makkelijk bij elkaar langs.

Wel jammer dat je p niet meer geldig is. Hopelijk kun je toch nog redelijk wat vrijstellingen krijgen. Misschien moet ik ook maar eens gaan navragen of ik ook vrijstelllingen kan krijgen door mijn logopedieopleiding. Wie weet!

Groetjes,
Suzanne
suzanne78
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 25 sep 2006, 06:51
Woonplaats: Gouda
Groep: 7
Schooltype: cluster 4
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Berichtdoor Asma2005 op 30 sep 2006, 12:18

Hallo allemaal,

Zo leuk zeg al die berichtjes te lezen. Waarom ik de digi-pabo wil gaan doen. (vraag van chantal geloof ik :? hihi)
Omdat ik een zoontje heb van nu ruim een jaar, en ik het niet zie zitten om naar full-time naar school te gaan. En met de digi kan je lekker op eigen tempo studeren, wanneer jij daar tijd en zin in hebt. Lijkt me heerlijk en ideaal!

Heb er echt helemaal zin in. :D
Asma2005
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 14 nov 2005, 22:58

Berichtdoor suzanne78 op 30 sep 2006, 14:32

Hoi Asma,

Ideaal he, dat je dan je eigen tijd in kan delen? Ik vind het ook een ideale combinatie als je al kinderen hebt. Ik was eerst wel een beetje benieuwd of scholen zoiets wel zouden accepteren, als je stage gaat lopen of gaat solliciteren. Maar dat schijnt allemaal prima te gaan. Ik vind het ook erg leuk om op deze manier alvast wat mensen te leren kennen die ook in februari gaan starten!
Ga je vier jaar doen of de verkorte?

Groetjes,
Suzanne
suzanne78
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 25 sep 2006, 06:51
Woonplaats: Gouda
Groep: 7
Schooltype: cluster 4
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Berichtdoor Asma2005 op 30 sep 2006, 22:51

Hoi Suzanne,

Ik ga de 4-jarige opleiding doen. Hoop het wel iets sneller af te kunnen ronden, maar dat zullen we dan wel zien.
Asma2005
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 14 nov 2005, 22:58

Berichtdoor Chantal77 op 01 okt 2006, 13:00

hoi Allemaal,

Hoi Suzanne,

Wat leuk dat Alyssa helemaal niet jaloers is op Chantal. Nu was Casper wel iets jonger toen Cedric werd geboren, misschien dat het daaraan lag? Ik kon hem natuurlijk niet zo goed voorbereiden. Hij moest nog 2 worden dus dan snappen ze dat gewoon nog niet zo.
Cedric is inderdaad met een aantal dingen veel sneller dan Casper was. Vooral met praten. Zei Casper op zijn tweede verjaardag nog maar een paar woordjes, Cedric heeft echt al een woordenschat (je) opgebouwd. Ook met klimmen en klauteren merk je dat hij een voorbeeld heeft. Hij doet uberhaupt alles na wat zijn grote broer doet!
Nieuwekerk aan de ijssel dat ken ik wel. Is inderdaad een leuk en gezellig dorpje.
Begrijpelijk dat je weer terug naar Gouda bent gegaan, altijd handig met oppassen. Ik ben juist verder van familie af gaan wonen, dat is weleens lastig af en toe. Zeker nu met de pabo. Ik moet alles samen met mijn man doen. Dus dat is een hoop geregel. Vandaar ook de digi pabo. Dat geeft toch wat meer vrijheid.

Asma,

Jij gaat dus de digi doen om dezelfde reden als ik. Het is inderdaad ideaal als je kinderen hebtl. Hoe heet jouw zoontje??
Leuk dat je ook de vier jarige gaat doen. Kunnen wel elkaar een beetje op de hoogte houden.

Ben benieuwd wat er dinsdag uit mijn gesprek bij de coordinator komt.
Weet een van jullie al of hij nu echt doorgaat in februari>??
Chantal77
PABOforum Baby
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: 24 sep 2006, 13:34
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor suzanne78 op 01 okt 2006, 19:51

Hoi allemaal,

Asma,
Leuk dat je een zoontje hebt! Hoe heet hij? Net als Chantal en ik dus ook handig als je kinderen hebt, die digipabo. Nu hopen dat hij echt in februari start.

Chantal,
Ik kan me voorstellen dat Casper er meer moeite mee had, omdat hij twee was. Wat dat betreft hoor je trouwens wel verschillende verhalen. De een zegt dat als je kind jong is, hij nog niet jaloers kan zijn en de ander zegt weer van wel. Ik vind dat je kind goed voelt dat er iets verandert en dat heeft natuurlijk altijd invloed op het kind. Alyssa was de laatste weken van de zwangerschap ook snel uit haar hum. Ze voelde echt dat er iets groots te gebeuren stond.
Ik weet trouwens nog niet of de digi nu definitief in februari doorgaat of niet. Ik zal de coordinator nog wel eens mailen.

Groetjes,
Suzanne
suzanne78
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 25 sep 2006, 06:51
Woonplaats: Gouda
Groep: 7
Schooltype: cluster 4
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Berichtdoor Asma2005 op 02 okt 2006, 11:33

Hai Suzanne en Chantal,

Voor zover ik begrepen heb gaat hij gewoon door in februari, maar we zullen zien. Ik heb morgen een intake-gesprek dus zal het daar nog wel eventjes vragen. Gaan jullie allebei de 4-jarige opleiding doen?

Mijn zoontje heet Zakariya, en is nu ruim 15 maandjes oud. Dus ja, echt ideaal die digi-pabo. Echt een uitkomst in mijn geval!
En wat betreft de stages, ik heb gewoon gezegd toen gevraagd werd op welke school ik de pabo ging doen, "Bij InHolland", de rest komt bij het (eventuele)gesprek zelf wel ter sprake.

Groetjes Asma.
Asma2005
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 14 nov 2005, 22:58

Berichtdoor Chantal77 op 02 okt 2006, 12:17

hoi,

Suzanne,

Volgens mij ligt het gewoon aan het kind. Het ene kind heeft er waarschijnlijk meer last van dan het andere. Nu zijn het ook vaak de dikste maatjes hoor. Casper is ook heel beschermend over Cedric, heel vertederend om te zien.

Asma,

Wat een mooie naam zeg!! dan is hij dus van juli 2005??
heb jij dat gesprek ook in Den haag?? Ik heb morgen ook een gesprek in Den Haag met de coordinator van de digi. Ik ga inderdaad ook de vier jarige opleiding doen.
Waarom heb jij een intake gesprek?? Ik ga praten omdat ik er al 3 jaar pabo op heb zitten (alleen al 8 jaar geleden) en er wordt gekeken of ik nog recht heb op vrijstellingen. Moet jij ook in Den Haag zijn??

Ben benieuwd.

Groetjes,

Chantal
Chantal77
PABOforum Baby
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: 24 sep 2006, 13:34
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor suzanne78 op 02 okt 2006, 15:28

Hoi allemaal,

Asma,
Wat een mooie naam heeft je zoontje! Heb je een intakegesprek voor een stageplek of voor de opleiding zelf?
Ik ga de verkorte opleiding doen, dus 2,5 jaar geloof ik. Maar eigenlijk hoop ik hem in twee jaar te kunnen afronden. Wie weet. De eerste tijd van de opleiding werk ik nog drie en een halve dag, dus dan is het echt heel druk. Maar hopelijk kan ik snel wat minder werken en meer tijd in de studie gaan stoppen.

Chantal,
Ja, je hebt gelijk. Het verschilt zo per kind. Leuk dat ze zo'n goede band hebben met elkaar! Lief dat Casper zo beschermend is. Voelt hij zich echt de grote broer? Ik vind dat je altijd zoveel geluk hebt als broers/zussen goed met elkaar kunnen opschieten. Ik heb zelf twee zussen en kan met de één goed opschieten en met de ander wat minder, al van kinds af aan. Dat is op zich wel jammer, maar zo is het nu eenmaal. Dus een goede band vind ik heel belangrijk, ook bij mijn twee meisjes. Hopelijk blijft dat zo goed gaan.
Succes met je gesprek morgen in Den Haag. Hoop dat alles soepel verloopt!

Groetjes,
Suzanne
suzanne78
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 25 sep 2006, 06:51
Woonplaats: Gouda
Groep: 7
Schooltype: cluster 4
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Berichtdoor samy op 02 okt 2006, 15:37

Hallo Allemaal,
Nou leuk om te zien dat er meerdere aan de digi gaan beginnen in februari, ik begin namelijk ook in februari als alles naar wens gaat.
Wens iedereen veel succes en denk dat we elkaar vast nog zullen spreken. Ik ga m doen vanuit het buitenland trouwens!!
groetjes
samy
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 02 okt 2006, 15:33
Woonplaats: frankrijk

Berichtdoor suzanne78 op 02 okt 2006, 16:25

Hoi Samy,

Leuk dat je ook de digipabo gaat doen! Handig dat je dat vanuit het buitenland kan doen. Waar woon je dan? Is het met stage ook goed te doen, afhankelijk van in welk land je woont denk ik?
In ieder geval jij ook succes en tot ziens op het forum!

Groetjes,
Suzanne
suzanne78
PABOforum Peuter
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 25 sep 2006, 06:51
Woonplaats: Gouda
Groep: 7
Schooltype: cluster 4
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Berichtdoor samy op 02 okt 2006, 18:09

Hoi Suzanne,
Ik woon in Frankrijk Lille (Rijssel) in het noorden dus, ik heb een stageplek gevonden in Moeskroen, is een Franstalige stad maar daar hebben ze ook Nls talige scholen. En het is net over de Franse grens hier in Belgie dus wel lekker dichtbij. Ik heb geen kinderen nog maar wel een kinderwens, dus ik hoop dat ik een zwangerschap, werk en een studie kan combineren. Ik werk nu voltijd 35 uur maar ben van plan om in februari naar de 25 uur te gaan. Om me geod te kunnen concentreren op de studie! Ik heb er zin in! tot spreeks!
samy
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 02 okt 2006, 15:33
Woonplaats: frankrijk

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron