[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Groep 3 - Lesrooster

Groep 3 - Lesrooster

Alles rondom de organisatie binnen de klas.

Moderator: miekiemousie

Groep 3 - Lesrooster

Berichtdoor liselot_1 op 17 jul 2005, 17:15

Na de vakantie ga ik voor het eerst groep 3 draaien. Ik heb nu vakantie en wilde alvast mijn lesrooster in elkaar zetten. Mijn gymtijden weet ik al. voor de rest hoef ik met niet zoveel dingen rekening te houden met het maken van mijn rooster. Muziek geef ik zelf net als handvaardigheid/tekenen.

Nu werken we met Veilig leren lezen en ik vroeg me af hoeveel tijd je daarvoor moet rekenen per dag. Hoe doen jullie dat? Splitsen jullie het in twee delen op, of doe je de activiteiten verspreid over meerdere momenten op de dag. Vind je dat schrijven beter meteen na de taalles (aanbieding letter etc) kan gebeuren of hoeft dat niet persé? (we gebruiken schrijftaal van Zwijsen, die sluit aan bij de woorden van VLL)

Wie kan me helpen aan wat tips of eventueel een lesrooster dat je zelf gebruikt?
liselot_1
PABOforum Peuter
 
Berichten: 156
Geregistreerd op: 05 feb 2005, 17:46
Groep: 5
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor juf_miriam op 17 jul 2005, 21:52

Afgelopen jaar heb ik op de vrijdagen groep 3 gedraaid.
Mijn collega had iig 's ochtends het volgende rooster
8.30 - 8.45; kring
8.45 - 10.00; VLL
10.00 - 10.10; plaspauze (ivm wc-rotzooi :)) en/of voorlezen o.i.d.
10.10 - 10.30; buiten spelen
10.30 - 11.30; rekenen
11.30 - 12.00; evt. schrijven, opruimen, voorlezen e.d.

Op vrijdagmiddag werkte ik in hoeken. Er was een poppenhoek, de computers, knikkerbaan, een kieskast...noem maar op.

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor April op 18 jul 2005, 16:14

hoi!

ik heb je net een pb-tje gestuurd, en lees nu dit bericht pas. ik krijg waarschijnlijk woensdag het rooster, ik zal hier dan nog wel een berichtje plaatsten hoe het er bij mij aan toe gaat.

groeten g!

ps wij nemen het rooster over van de lkr die voor ons groep 3 heeft gedraaid is dat voor jou ook geen idee?
Avatar gebruiker
April
PABOforum Peuter
 
Berichten: 189
Geregistreerd op: 28 dec 2003, 17:59
Woonplaats: grens gelderland/overijssel

Berichtdoor liselot_1 op 18 jul 2005, 16:25


ps wij nemen het rooster over van de lkr die voor ons groep 3 heeft gedraaid is dat voor jou ook geen idee?

Dat heb ik voor de vakantie gekopieerd, maar nu ik het echt aan het bekijken ben, vind ik het niet zo duidelijk.. :oops:
Ook zitten we met andere gym en tv tijden.

Ik heb paralelcollega's, maar die zie ik pas weer in de laatste week van de vakantie en om dat ik het altijd zo'n gepuzzel vind, wil ik het graag voor die tijd al ver af hebben.
liselot_1
PABOforum Peuter
 
Berichten: 156
Geregistreerd op: 05 feb 2005, 17:46
Groep: 5
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor wil op 18 jul 2005, 21:42

Als het goed is staat in de handleidingen aangegeven hoeveel tijd je per dag of per week besteed aan het betreffende vak.

Succes ermee ;)
Ook in een zijstraat kom je de mooiste dingen tegen
wil
PABOforum Baby
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 09 maart 2005, 22:06
Woonplaats: Assen

Berichtdoor juf Miranda op 22 apr 2006, 19:00

wie kan mij een lesrooster van groep 3 mailen.

dit heb ik nodig voor mijn stage
juf Miranda
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 257
Geregistreerd op: 02 mei 2004, 18:52
Groep: 4
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0
Functie: part-time juf en mama

Berichtdoor Geranium op 28 apr 2006, 11:35

Als het goed is staat in de handleidingen aangegeven hoeveel tijd je per dag of per week besteed aan het betreffende vak.

Succes ermee ;)Het is wel belangrijk om -naast de lessen- de hele dag eventjes bezig te zijn met bijvoorbeeld het nieuwe woordje of eventjes de letters gaan herhalen etc.
Geranium
PABOforum Peuter
 
Berichten: 178
Geregistreerd op: 04 feb 2004, 13:34

Berichtdoor juf Miranda op 19 jun 2006, 21:59

Heeft niemand een lesrooster voor mij.
Want ik wil in hoeken gaan werken 4x in de week hoe moet ik dit omschrijven in mijn lesrooster. Hoe doen andere dat!!!

Als ik een voorbeeld lesrooster heb is het een stuk makkelijker en heb ik een houvast.

Wie o wie kan mij helpen. Het is alleen maar om een houvast te hebben.
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil.
juf Miranda
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 257
Geregistreerd op: 02 mei 2004, 18:52
Groep: 4
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0
Functie: part-time juf en mama

Berichtdoor miekiemousie op 20 jun 2006, 16:52

Afgelopen jaar heb ik op de vrijdagen groep 3 gedraaid.
Mijn collega had iig 's ochtends het volgende rooster
8.30 - 8.45; kring
8.45 - 10.00; VLL
10.00 - 10.10; plaspauze (ivm wc-rotzooi :)) en/of voorlezen o.i.d.
10.10 - 10.30; buiten spelen
10.30 - 11.30; rekenen
11.30 - 12.00; evt. schrijven, opruimen, voorlezen e.d.

Op vrijdagmiddag werkte ik in hoeken. Er was een poppenhoek, de computers, knikkerbaan, een kieskast...noem maar op.

Deze indeling komt me erg bekend voor! Zo heb je 's middags de 'vrije hand' veel andere dingen zoals verkeer en begin van WO staan dan gepland. Ook het werken in hoeken en buitenspelen kan je dan goed doen. Ik merk wel dat ik 's middags af en toe nog moet schrijven. Dat is er 's morgens dan niet van gekomen.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor Juf_Danielle op 20 jun 2006, 17:11

Wij hebben op school de afspraak dat wij in alle groepen (met uitzondering van de kleuterklassen) om 9 uur beginnen met rekenen. Zijn er bij ook zulk soort afspraken of hoef je daar geen rekening mee t ehouden?
Juf_Danielle
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 463
Geregistreerd op: 26 sep 2005, 20:10
Groep: 6
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 2

Berichtdoor juf Miranda op 21 jul 2006, 08:06

volgend schooljaar wil ik in hoeken werken maar nu is mijn vraag hoe vermeld ik dit op het lesrooster.

Als jullie in hoeken werken wat staat er dan op jullie lesrooster???
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil.
juf Miranda
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 257
Geregistreerd op: 02 mei 2004, 18:52
Groep: 4
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0
Functie: part-time juf en mama

Berichtdoor Joke op 21 jul 2006, 14:30

volgend schooljaar wil ik in hoeken werken maar nu is mijn vraag hoe vermeld ik dit op het lesrooster.

Als jullie in hoeken werken wat staat er dan op jullie lesrooster???

Het hangt er vanaf, Miranda, wat je in die hoeken gaat doen.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar er is een verplicht aantal 'uren' voor elk vak. Probeer dan die urentabel te pakken te krijgen (vraag ernaar op school). Hiermee ga je dan aan de slag. In hoekenwerktijd vul je dan de uren in van de vakken die je in het hoekenwerk verwerkt.
Als je er ingaat tekenen of knutselen gebruik je die uren, of W.O. of iets van de rekentijd of de taaltijd.

De eerste keer dat je je eigen rooster maakt is altijd best veel werk. Ieder doet het op zijn eigen manier. Zelden worden ze afgekeurd als de uren kloppen.

Ik vond op Internet een tabel, ik weet niet of hij klopt. Hij was van een openbare school, schooljaar '05-'06

Klokurentabel/aktiviteiten/vak- en vormingsgebieden

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Code Aktiviteit Groep 1 2 3 4 5 6 7 8
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TAAL Taalontwikkeling 22 23 30 30 29 29 28 28
SCHR Schrijven 4 6 5 4 4 4 2 2
RE.WI Rekenen/wiskunde 4 8 15 19 16 16 16 16
ENGL. Engels 0 0 0 0 0 0 4 4
FRIES Fries 2 2 2 2 4 4 3 3
W.O. Wereldoriëntatie w.o. 4 6 7 8 16 16 18 18
geestelijke stromingen
MUZ. Muzikale vorming 5 5 4 4 4 4 4 4
B.V. Beeldende vorming 14 13 10 9 11 11 11 11
DADRA Dans/dramatische vorm 2 2 2 2 4 4 2 2
GYM Bewegingsonderwijs 8 8 7 6 8 8 8 8
SPEL Spel(incl. pauze) 13 21 12 10 6 6 6 6
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal (kwartieren) 78 94 94 94 102 102 102 102

Het is erg veel werk om alles onder elkaar te krijgen. Kijk voor groep 3 op elke regel steeds naar het derde getal.

Of, zoals ik al eerder las: gebruik het oude rooster. Wissel wat uren om als de gymtijden anders ingeroosterd moeten worden.
Succes, ik vond het ook een moeilijk werkje die eerste keer.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor mien mina op 12 aug 2006, 09:49

Mijn hoeken zitten altijd verwerkt in het planbord.
Het planbord werk ik bij ieder thema uit op papier
In je rooster kan je dan gewoon planbord opschrijven, de inhoud en de doelen heb je ergens anders al opgeschreven.
mien mina
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 272
Geregistreerd op: 21 okt 2005, 15:16


Keer terug naar Klassenmanagement

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast