door Ginny op 28 mei 2006, 10:07
Wij zijn de afgelopen 2 jaar vrij intensief bezig geweest met TOM-onderwijs. Toen we daaraan gingen beginnen, zou ik ook voor het eerst fulltime een eigen klas krijgen, waarvan ik al van tevoren wist dat het pittig zou worden (relatief veel kinderen met gedragsproblemen/ stoornissen) en waar ook veel tijd in zou gaan zitten met voorbereiden, gesprekken, evaluaties etc..
Ik heb toen aan mijn directeur gevraagd of ik dan daarnaast niet ook nog eens een cursus hoefde te volgen en dat vond hij goed.
Dit jaar heb ik ook geen cursussen gevolgd, maar komend schooljaar ga ik weer een cursus doen (Dalton of Jenaplan, de voorlichting is volgende week) en ik hoop dat ik volgend schooljaar nu eindelijk eens in aanmerking kom voor de B.H.V.-cursus (vraag ik al 3 jaar om, maar het kan steeds niet).
Wij doen de studiedagen voor het team trouwens onder schooltijd (marge), doen jullie dat buiten schooltijd? Bij mijn vriend is het inderdaad ook vaak op woensdagmiddag, maar ook wel onder schooltijd.
De taakverdeling is bij ons op school niet vastgelegd, maar iedereen steekt voor zich de handen uit de mouwen en soms maken we een afspraak om samen wat aan te pakken (magazijn opruimen, schooltuin opknappen (dit met behulp van ouders)). Maar ja, dat komt omdat wij een hele kleine school hebben (2 klassen), met een team van 5 personen (incl. directeur, veel parttimers). E.e.a. is snel af te spreken, ook met ouders.