HELP! Welk onderwerp kies ik?

Afstudeeronderwerpen, scriptie schrijven, sollicitatiebrieven, CV´s

Moderator: timgearz

HELP! Welk onderwerp kies ik?

Berichtdoor René van den Berk op 03 dec 2006, 20:05

Dag collega's

Nu eindelijk bezig met de doorstart van mijn LIO-jaar. Leerwerkplan afronden, blokstage plannen etc etc. Je kent t wel.

Ik zit alleen wel met een moeilijke keuze. Ik moet een onderwerp kiezen voor mijn project/scriptie, maar de vraag is welke is het beste/makkelijkste uit te voeren. Tijdens een tussengesprek zijn er een paar mogelijke onderwerpen op tafel gekomen. Zowel vanuit mij maar ook vanuit de school. Heb een onbetaalde plek dus gelukkig wat meer vrijheid. Het gaat om de volgende onderwerpen, namelijk:

-Sociaal-Emotioneel......Kinderportfolio(reflectief)
-ICT........Leerlijnen gr 5 t/m8 opstellen
-Bewegingsonderwijs.......géén gericht onderwerp

Hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven of ondersteuning. Alvast bedankt.
René van den Berk
PABOforum Baby

Berichtdoor somebody op 03 dec 2006, 20:19

Ik zou kiezen voor ICT. In ieder klaslokaal staan tegenwoordig computers, maar een hoop docenten weten niet wat ze ermee kunnen.

Maak eens een draaiboek met daarin duidelijke uitleg voor leerkrachten. Hierbij denk ik aan bijvoorbeeld uitleg over wanneer bepaalde programma's kunnen worden ingezet (ze werk ik bijvoorbeeld veel met muiswerk)
En hoe de computers meer betrokken kunnen worden bij het hedendaagse onderwijs. Bijvoorbeeld dmv groepswerk etc.

Je zou ook een educatieve website kunnen maken waar de leerlingen uit jouw lio klas mee kunnen werken. Dus opdrachten erop die aansluiten bij de methodes die ze gebruiken.
We hebben twee uiteindes gekregen. Één waar we mee denken en één waar we op zitten. Onze intelligentie hangt af van de kant die we het meest gebruiken!

Wat een groep :(
somebody
PABOforum Kleuter

Groep: 0
PABO jaar: 0

Keer terug naar Afstuderen/Scriptie