Afstudeeronderzoek verlengde instructie bij rekenen

Afstudeeronderwerpen, scriptie schrijven, sollicitatiebrieven, CVĀ“s

Moderator: timgearz

Afstudeeronderzoek verlengde instructie bij rekenen

Berichtdoor sjanneque op 02 maart 2012, 11:54

Hallo,

Ik ben vierde jaars PABO student en ben bezig met het schrijven van mijn scriptie. Het onderwerp van mijn scriptie is de verlengde instructie tijdens het rekenen te verbeteren en ik heb hier echt heel erg veel moeite mee.

Is er iemand die tips heeft voor boeken? want ik kan niet eens boeken vinden waar het begrip verlengde instructie staat beschreven en dat is natuurlijk wel belangrijk aangezien ik eerst het begrip helder moet krijgen.

Ik hoop echt dat iemand mij een handje kan helpen want ik kom niet echt veel verder.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes
sjanneque
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 02 maart 2012, 11:48
Groep: 3
PABO jaar: 4

Re: Afstudeeronderzoek verlengde instructie bij rekenen

Berichtdoor super_juf op 02 maart 2012, 12:53

Wat wil je precies verbeteren aan de verlengde instructie? Ik begrijp dat je iets wilt verbeteren aan je eigen lesgeven? Omdat je zegt dat jij hier veel moeite mee hebt. Wat vind je lastig; stap voor stap uitleggen, welke stappen zet je eerst, visualiseren enz.

Of heb je moeite om een begin te vinden van het schrijven van de scriptie? Wat is je onderzoeksvraag?
Misschien dat ik je dan verder kan helpen, maar nu is het erg breed.
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Afstudeeronderzoek verlengde instructie bij rekenen

Berichtdoor sjanneque op 02 maart 2012, 13:19