alternatief Luc Stevens

Afstudeeronderwerpen, scriptie schrijven, sollicitatiebrieven, CVĀ“s

Moderator: timgearz

alternatief Luc Stevens

Berichtdoor cooly op 12 mei 2012, 07:17

Hoi Allemaal,

Voor mijn eind portfolio (meesterstuk) moet ik een visie schrijven. In deze visie moet ik iets vertellen over het pedagogisch klimaat, met bronnen erbij.
Nu heb ik in de afgelopen vier jaar veel over Luc Stevens gehoord die schrijft over adaptief onderwijs en de onderwijsbehoeften relatie, competentie en autonomie.
Dit is natuurlijk heel mooi en goed bruikbaal, alleen iedereen beschrijft deze theorie al en ik wil met iets 'nieuws' komen. Weet iemand misschien een alternatief?

Groetjes,
Cooly
cooly
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 12 mei 2012, 07:09
Groep: 3
PABO jaar: 4

Re: alternatief Luc Stevens

Berichtdoor Sellebel op 12 mei 2012, 10:44

Ik heb in mijn visie de basisbehoefte van Luc Stevens gekoppeld aan de basiskenmerken van Ontwikkelingsgericht Onderwijs.
Misschien is dit een insteek?
Mijn eigen kleutergroep.
Sellebel
PABOforum Peuter
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 07 dec 2009, 09:00
Groep: 1
Functie: kleuterjuf

Re: alternatief Luc Stevens

Berichtdoor Joke op 12 mei 2012, 12:29

Je zou ook kunnen koppelen aan van de andere theorieƫn die de laatste jaren opgang hebben gevonden: leerstijlen, coƶperatief leren, meervoudige intelligentie of ....
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: alternatief Luc Stevens

Berichtdoor super_juf op 12 mei 2012, 22:29

Of het constructivisme en het behaviorisme.
De school waar ik nu mijn lio doe heeft zijn onderwijsvisie gebaseerd op deze leertheorieƫn (een combinatie hiervan) en op de theorieƫn van Ebbens & Ettekoven (boeken als: Effectief leren, Samenwerkend leren).

Ik ben voor mijn eindgesprek bezig om dit goed op een rijtje te krijgen omdat deze school de enige school in de regio is die op deze manier werkt. Daarom koppel ik het ook aan mijn eindgesprek omdat ik dit een geweldige manier van werken vind!
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands


Keer terug naar Afstuderen/Scriptie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron