Klein onderzoek en rekenen

Afstudeeronderwerpen, scriptie schrijven, sollicitatiebrieven, CVĀ“s

Moderator: timgearz

Klein onderzoek en rekenen

Berichtdoor A-J op 25 sep 2012, 13:59

Eindelijk is het zover: ik kan afstuderen!
Het laatste halfjaar is voor mij aangebroken. Tot dit moment in de studie heb ik eigenlijk weinig tegenslagen gehad.
Echter, nu moet ik mijn verplichte, pedagogische minor gaan invullen. Voor ons houdt dat in dat we een onderzoek doen voor taal, rekenen en een klein onderzoek waaraan zelf een onderwerp gegeven mag worden. Die laatste twee dreig ik nu enorm op vast te lopen. Het 'eigen onderzoek' is 3 ECT's waard. Ik vind het dus erg moeilijk om iets te verzinnen.
Hebben jullie wellicht ideeƫn?
Ik geef les aan groep 5 en heb daar 34 kinderen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groet!
A-J
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 25 sep 2012, 13:43
Groep: 5
PABO jaar: 4

Re: Klein onderzoek en rekenen

Berichtdoor Juffr.J op 25 sep 2012, 16:39

Welk onderwerp voor rekenen interesseert je het meeste?
Heb je er al ideeƫn over waar je meer concrete hulp bij wilt?

Ik vind het nog een beetje globaal... Ik heb al wel ideetjes voor je, maar misschien had je dat zelf al bedacht.
Juffr.J
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 471
Geregistreerd op: 06 feb 2010, 08:24
Groep: 3
Functie: Lio stagiaire

Re: Klein onderzoek en rekenen

Berichtdoor A-J op 26 sep 2012, 17:58

Voor rekenen heb ik intussen gekozen om te gaan bekijken hoe ik coƶperatief leren op een juiste manier kan inpassen in mijn lessen. Daarnaast wil ik een vergelijking maken met de methodelessen en dan bekijken welke strategie het beste werkt.

Voor het 'kleine' onderzoek van 84uur heb ik nog geen idee.
A-J
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 25 sep 2012, 13:43
Groep: 5
PABO jaar: 4

Re: Klein onderzoek en rekenen

Berichtdoor Erick op 26 sep 2012, 23:05

Informeer eens op je stageschool. Misschien weet iemand daar een onderzoeksvraag waar de school zelf misschien ook nog iets aan kan hebben.
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0

Re: Klein onderzoek en rekenen

Berichtdoor NafNaf op 27 sep 2012, 08:29

Moet het een heel algemeen onderwerp zijn, of mag je bijvoorbeeld ook een leerling als uitgangspunt nemen en een goed diagnostisch gesprek gaan uitwerken en zo? Dan vul je zo'n onderzoek wel heel nuttig in! Je zou ook toetsen uit kunnen pluizen en kijken of leerlingen gemiddeld op een bepaald onderwerp vaker uitvallen, bijvoorbeeld getalbegrip of projectrekenen. Dan kun je iets opzetten om dat bij te spijkeren of te verbeteren. Of je zou kunnen kijken waar het aan ligt. Of er in de methode bijvoorbeeld wel genoeg aandacht aan wordt besteed. Of dat de manier van werken op school dat in de hand werkt.
NafNaf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 158
Geregistreerd op: 18 jul 2011, 08:28
Groep: 6
Schooltype: Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar Afstuderen/Scriptie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast