Bachelor assessement

Afstudeeronderwerpen, scriptie schrijven, sollicitatiebrieven, CV´s

Moderator: timgearz

Bachelor assessement

Berichtdoor Naomagic op 11 feb 2014, 14:19

Hallo,

Binnen nu en drie maanden moet ik mijn eindassessement voor de LIO doen. Iemand van de pabo en een willekeurig iemand vanuit het werkveld beoordeelt dit.

Ik mag de les doen zoals deze normaal gesproken ook gedaan wordt. Ik heb een combinatiegroep 5/6. Normaal heeft de ene groep instructie en werkt de andere groep zelfstandig totdat de instructie voorbij is. De groep die zelfstandig werkt weet dat als ze ergens niet uitkomen ze de vraag over mogen slaan en de naam op het bord mogen schrijven. Zo weet ik wie mijn hulp nodig heeft.

Na de 'gewone' instructie gaan de leerlingen aan het werk en is er tijd voor de verlengde instructie. Deze leerlingen krijgen vaak de opdracht om vast de rest van de sommen/vragen/opdrachten te bekijken, zodat ik even naar de leerlingen van de andere groep kan. Daarna ga ik verder met de verlengde instructie.

Dat is de normale gang van zaken. Zowel bij mij als bij mijn duo-collega.
Vanuit de pabo mag ik een 'gewone' methodeles geven, mits ik daar mijn eigen draai aan geef. Ook mag ik een zelf ontworpen les geven. Ik ben van plan het mijzelf niet te moeilijk te maken. Heeft iemand misschien leuke suggesties voor een leuk les waarin ik mijn vakinhoudelijk en didactische, interpersoonlijke, organisatorische en pedagogische competentie in laat zien?

Het mag op alle vakgebieden zijn, liever geen geschiedenis. Ik kan het geven, maar het is niet één van mijn favoriete vakken :D .

Groetjes,

Leonie
Education is the most powerful weapon which you can use to change the world.
Naomagic
PABOforum Baby
 
Berichten: 30
Geregistreerd op: 12 feb 2009, 16:26
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Invaller

Re: Bachelor assessement

Berichtdoor Anita op 12 feb 2014, 20:06

Ik denk dat de gang van zaken zoals je die beschrijft heel goed laat zien dat je een groep les kunt geven, maar er intussen ook voor de andere leerlingen kan zijn. Dat is veel moeilijker dan een les aan de hele groep geven. Ik denk dat ik als ik jou was een 'gewone' les rekenen of taal zou geven, maar dan met een eigen draai eraan. Bijvoorbeeld één van de activiteiten van de rekenles omvormen tot een spelactiviteit. Wanneer de opdracht eigenlijk is dat ze kaartjes aan een getallenlijn moeten hangen in hun schrift maak jij hier een spel van waarbij er een grote getallenlijn voor in de klas staat en een leerling andere leerlingen met een briefje op hun hoofd op de juiste plek neer zet. Deze leerlingen moeten dan raden welk briefje zij hadden. De rest van de les kun je dan geven volgens de methode, inclusief verlengde instructie etc. Dit is wat ik zou willen zien als assessor.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Bachelor assessement

Berichtdoor Naomagic op 16 feb 2014, 15:03

Bedankt voor je reactie. Goede tip en ik ga hier mee aan de slag.

Nogmaals bedankt.
Education is the most powerful weapon which you can use to change the world.
Naomagic
PABOforum Baby
 
Berichten: 30
Geregistreerd op: 12 feb 2009, 16:26
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Invaller


Keer terug naar Afstuderen/Scriptie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast