Hallo,
Binnen nu en drie maanden moet ik mijn eindassessement voor de LIO doen. Iemand van de pabo en een willekeurig iemand vanuit het werkveld beoordeelt dit.
Ik mag de les doen zoals deze normaal gesproken ook gedaan wordt. Ik heb een combinatiegroep 5/6. Normaal heeft de ene groep instructie en werkt de andere groep zelfstandig totdat de instructie voorbij is. De groep die zelfstandig werkt weet dat als ze ergens niet uitkomen ze de vraag over mogen slaan en de naam op het bord mogen schrijven. Zo weet ik wie mijn hulp nodig heeft.
Na de 'gewone' instructie gaan de leerlingen aan het werk en is er tijd voor de verlengde instructie. Deze leerlingen krijgen vaak de opdracht om vast de rest van de sommen/vragen/opdrachten te bekijken, zodat ik even naar de leerlingen van de andere groep kan. Daarna ga ik verder met de verlengde instructie.
Dat is de normale gang van zaken. Zowel bij mij als bij mijn duo-collega.
Vanuit de pabo mag ik een 'gewone' methodeles geven, mits ik daar mijn eigen draai aan geef. Ook mag ik een zelf ontworpen les geven. Ik ben van plan het mijzelf niet te moeilijk te maken. Heeft iemand misschien leuke suggesties voor een leuk les waarin ik mijn vakinhoudelijk en didactische, interpersoonlijke, organisatorische en pedagogische competentie in laat zien?
Het mag op alle vakgebieden zijn, liever geen geschiedenis. Ik kan het geven, maar het is niet één van mijn favoriete vakken .
Groetjes,
Leonie