Hallo allemaal!
Voor mijn bachelorscriptie doe ik een onderzoek naar de Cito-eindtoets en de scores van de Cito-toets. De afgelopen jaren is er veel discussie geweest over de Cito-eindtoets en de Cito-scores. Binnen de wetenschappelijke literatuur worden er steeds vaker vraagtekens gezet bij deze vorm van prestatiemanagement bij overheidsorganisaties. Is het wel verstandig om binnen overheidsorganisaties, die vaak diensten verlenen aan mensen, prestaties te meten aan de hand van 'gemakkelijk meetbare cijfers'?
In mijn onderzoek wil ik de praktijkervaringen van juffen, meesters, pabo studenten, ander ondersteunend en management personeel van basisscholen vergelijken met wat het Ministerie van Onderwijs tracht te bereiken met de Cito-eindtoets. Daarvoor heb ik een enquĂȘte opgesteld.
Ik zou het ontzettend leuk vinden als jullie die in zouden willen vullen! Volledig anoniem en kost hoogstens 10 minuutjes.
En misschien is het aan de hand van mijn onderzoek wel leuk om een discussie te starten over de Cito-eindtoets.
Wat zijn jullie meningen/ervaringen over/met deze toetsmethode?
Vragen zijn ook altijd welkom.
Bij voorbaat dank!
Groetjes Edzard (Student BDK, Rijksuniversteit Groningen)