Solliciteren

Afstudeeronderwerpen, scriptie schrijven, sollicitatiebrieven, CV´s

Moderator: timgearz

Solliciteren

Berichtdoor Juffadime op 28 nov 2015, 16:18

Hallo allemaal!!

Ik ben een 4e jaars student die bijna gaat afstuderen....SPANNEND!!
Nu de tijd nadert, moet ik gaan solliciteren op verschillende scholen. Nu ik dat eerder nog nooit heb gedaan, vind ik het best nog ingewikkeld.
Wat moet er wel in en wat kan ik beter weglaten? Zou iemand mij zijn of haar sollicitatiebrief willen sturen als voorbeeld?
Dan kan ik die gebruiken als houvast...zou erg fijn (en lief) zijn!!

Groetjes Fadime
Juffadime
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 27 nov 2015, 21:00
Groep: 0
PABO jaar: 4

Re: Solliciteren

Berichtdoor super_juf op 30 nov 2015, 22:30

Hoi Fadime,

Om maar met de deur in huis te vallen; ik stuur je geen voorbeeld van mijn sollicitatiebrieven. Op mijn brieven heb ik lang zitten ploeteren en ik vind dat een sollicitatiebrief iets 'eigens' moet zijn. Je presenteert jezelf en een toekomstig werkgever (een goede lezer!) prikt er meteen doorheen als je termen of zinnen gebruikt die niet van jou zijn.

Wel wil ik je tips geven en mag je een opgestelde brief opsturen, zodat ik (of anderen) er naar kunnen kijken.

- op de website van carrieretijger staan veel tips over het schrijven van een soll brief en over een soll gesprek. Het is even wat werk om zaken uit te zoeken, want er worden geen voorbeelden gegeven over het onderwijs.
- zorg voor een pakkende inleiding. Wees creatief. Als men 250 keer de zin "naar aanleiding van uw advertentie..." leest, val je niet direct op.
- Wees eerlijk in je middenstuk, maar sommige zaken hoef je niet direct te vertellen. Dit kan in een gesprek. Jouw eerste doel is om uitgenodigd te worden voor een sollicitatiegesprek.
- vertel over je kwaliteiten en waarom dit een kwaliteit is. Zorg tijdens een sollicitatiegespreek wel voor meer voorbeelden om je kwaliteiten te ondersteunen.