Onderzoeknaar ouderapp

Afstudeeronderwerpen, scriptie schrijven, sollicitatiebrieven, CV´s

Moderator: timgearz

Onderzoeknaar ouderapp

Berichtdoor SanneB op 23 maart 2019, 18:30

Hoi allen,

Voor mijn scriptie doe ik onderzoek naar verschillende ouderapps en geef ik een aanbeveling. Ik heb nu een aantal ouderapps nader onderzocht en hiervan voor- en nadelen op een rijtje gezet. Ik ben alleen nog op zoek naar ervaringen van scholen met Zinus, SchOuderCom en Social Schools. Werkt één van jullie stagescholen hiermee en kunnen jullie er een voor- en nadeel van noemen? Onwijs bedankt!

Sanne
SanneB
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 23 maart 2019, 17:23
Groep: 7
PABO jaar: 2

Re: Onderzoeknaar ouderapp

Berichtdoor Erick op 24 maart 2019, 13:23

Hoi Sanne,

Sinds een half jaartje werk ik ook met Social Schools. Het is een fijne manier om informatie (n.a.v. activiteiten in de klas) of hulpvragen te delen met de ouders. Ook de oudergesprekken worden bij ons op school via Social Schools ingepland. Je kunt ook zien welke ouders je bericht gelezen hebben en ze hebben ook de mogelijkheid om een reactie achter te laten.

Een nadeel van Social schools, vind ik, dat als je een berichtje plaatst, dat de ouders niet de mogelijkheid hebben om te laten weten of ze wel/niet aanwezig zijn, bijvoorbeeld bij een informatieavond. Dat kan wel door de eerder genoemde optie in het reactieveld omder een bericht, maar het schijnt voorheen overzichtelijker te zijn geweest. Nu moet je namelijk toch alle reacties nalopen en zelf een lijstje maken met wie wel/niet kan en wie er niet gereageerd heeft.

Mocht je nog vragen hebben, reageer gerust. Succes!

Erick :) ;)
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0


Keer terug naar Afstuderen/Scriptie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron