themhoek herfst groep 3

Hier is alles bespreekbaar rondom het thema herfst.

Moderator: Anne

themhoek herfst groep 3

Berichtdoor liselot_1 op 09 sep 2008, 20:21

oké, nog even genieten van de laatste mooie nazomerdagen, maar dan gaan mijn gedachten toch echt richting herfst.
Ik ben aan het nadenken over een themahoek voor groep 3 die aansluit bij de herfst en waarin ruimte is voor reken en lees/schrijfactiviteiten, maar ook voor rollenspel, maar ik kom nog niet echt op een leuk idee. Op internet kom ik regelmatig een " kabouterhuis" tegen met een paddestoelendak enzo, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Wie heeft er nog een leuk idee?
liselot_1
PABOforum Peuter
 
Berichten: 156
Geregistreerd op: 05 feb 2005, 17:46
Groep: 5
Schooltype: katholiek
PABO jaar: 0

Re: themahoek herfst groep 3

Berichtdoor Joke op 10 sep 2008, 10:18

Een grote boom met herfstbladeren (oude boomtak of een boom gemaakt van wc-rolletjes.)
(Als je bruine wc-rolletjes op een draad rijgt, krijg je allerlei vreemd gevormde 'takken'.)

Een voordeel hiervan is dat je er een gedichtenboom van maakt voor de KBW en daarna een herfstboom. Dat bespaart je tijd. :D

Uit een oude praxisbulletin haalde ik het idee voor een gedichtenboom, die op verschillende manieren kan worden uitgevoerd.
Op deze tekening wordt gebruik gemaakt van oude takken:
Afbeelding
Later kun je de rolletjes met gedichten dan vervangen voor (door de kinderen) gemaakte herfstbladeren, die ze kunnen verven, met vetkrijt kunnen kleuren, met ecoline hebben beschilderd of met vetkrijt hebben gekleurd én daarna met ecoline (in een herfstkleur) hebben overgeschilderd. Een van de opdrachten in die herfsthoek, zodat de hoek steeds herfstachtiger wordt.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Seizoen: Herfst

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron