groep 5/6 - winterknutsels???

Gaan we sneeuwpoppen maken, of moeten we toch meer knutselen in de groepen...

Moderator: Anne

groep 5/6 - winterknutsels???

Berichtdoor Rhea op 28 dec 2003, 13:24

Hallo allemaal,
ben al druk bezig met het voorbereiden van mijn stage voor na de vakantie! De hele klas is leeggehaald op vrijdag, en alle mooie knutsels zijn mee naar huis genomen. Het is weer kaal dus!
Dinsdag middag heb ik een kleine anderhalf uur de tijd om daar verandering in te brengen! Het moet iets leuk worden voor in de klas, en het moet af op die middag! Ik heb zelf al wel wat idee-tjes, maar die zijn een beetje afgezaagd voor mij(die doe ik namelijk op iedere stageschool!) Dus heeft er iemand ideeën maakt niet uit hoe of wat, laat het me weten!!
Alvast bedankt!!
Rhea
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 304
Geregistreerd op: 14 jun 2002, 09:41

Re:groep 5/6 - winterknutsels???

Berichtdoor Yanne op 09 dec 2004, 10:22

Weinig reacties vorig jaar op Rhea's vraag, daarom nu in de herhaling:

Na de Kerst wil ik met groep 6 een winterse beeldende vorming activiteit starten, mag best iets meer van ze vergen dan knippen plakken tekenen.
Linosnede hebben ze net gedaan, ik zit te denken aan bv figuurzagen van bv perspex oid.
Of iets spectaculairs (het is de start van mijn blokLIO ) waarmee de klas gelijk een ander aanzien krijgt.

Ideeen?
O ja, het moet met 30 ll in het eigen lokaal....
groet van Yanne
Avatar gebruiker
Yanne
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 482
Geregistreerd op: 05 apr 2003, 16:47

Re:groep 5/6 - winterknutsels???

Berichtdoor kimberly op 09 dec 2004, 18:58

koop t tijdschrift 'knutselen met kinderen (of zo iets). Daarin staat een ijsbeer van piepschuim. Boekwinkels en supermarkten hebben dit blad.
juf van een hele leuke groep 3....
kimberly
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 03 dec 2004, 20:48
Woonplaats: het oosten van het land

Re:groep 5/6 - winterknutsels???

Berichtdoor Yanne op 09 dec 2004, 20:35

Ik ga gelijk kijken! :D

Misschien kan ik ze zelf witte/winter/pool dieren laten tekenen zodat ze niet allemaal dezelfde beer maken. 8)

Is piepschuim niet erg milieuonvriendelijk? Zaag je dat met een gewone figuurzaag? en is het ook te verven/kleuren?
groet van Yanne
Avatar gebruiker
Yanne
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 482
Geregistreerd op: 05 apr 2003, 16:47

Re: groep 5/6 - winterknutsels???

Berichtdoor Sob20 op 18 jan 2009, 23:11

Ik vind het ook echt heel moeilijk om iets leuks te bedenken om met de kinderen te doen. Ik heb 2 jaar in groep 1 gestaan en moet echt omschakelen naar groep 6. Is best lastig. Dus als iemand ideeën heeft, graag!!
Iedere dag een kind in het zonnetje!
Sob20
PABOforum Baby
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: 29 maart 2006, 21:52
Groep: 8
Schooltype: Islamitische basisschool
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht

Re: groep 5/6 - winterknutsels???

Berichtdoor daan op 19 jan 2009, 21:21

Ik heb al een aardig winters sfeertje in mijn klas
- Met papier pinguïns gemaakt die aan het skiën, snowboarden of aan het schaatsen zijn. Ik heb ze op het prikbord geprikt op ijsschotsen en zo (idee van www.juflisette.nl)

- In de gang hangen winterdoorkijkjes. Op een zwart rondje met wit krijt een winterlandschap getekend. (fixeren met haarlak) Op de achterkant 1cm dik de rand kleuren met 'één kleur krijt. Leg het rondje op het zwarte vel en veeg het krijt uit op het zwarte vel. Zo krijg je op het zwarte vel een rondje. Draai het zwarte rondje weer om zodat je het winterlandschap weer ziet en plak het vast (idee van kofschip)

- Met kosteloosmateriaal op A3 karton een winterlandschap maken. Zorg dat je een horizon maakt en hiervan uit werkt. IS het landschap klaar dan verf je alles wit en leg je accenten met zilvere verf. De randen van je werk maak je zwart als een lijstje. Het ziet er echt super gaaf uit je krijgt een 3d effect !!

Hoop dat je wat aan de ideetjes hebt !
Juf van groep 6!
Avatar gebruiker
daan
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 473
Geregistreerd op: 06 feb 2005, 14:21
Groep: 6
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht


Keer terug naar Seizoen: Winter

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron