BIj aardrijkskunde kun je denken aan iets uit de leefomgeving van het kind. (Het hoeft niet over andere landen of zo te gaan, daar denken wij vaak aan.
)
Misschien is er een (kinder)boerderij in de buurt waar je naar toe kunt om alle jonge dieren te bekijken.
Ik zou het niet combineren met groente. Gewoon: voorjaar --> jonge dieren.
Misschien een verhalend ontwerp over een ei dat jullie in de buurt van de school (of tijdens het uitstapje naar de (kinder)boerderij) vinden en liefdevol 'opnemen' in de klas en een zoektocht naar de oorsprong van het ei?
In drie (of meer) fases kun je dan de vakken natuur (het ei en andere dieren die ook eieren leggen), geschiedenis (dagboek vanaf het moment van de vondst en/of de fases van het ei tot het ei uitkomt) en aardrijkskunde (de echt (kinder)boerderij in de buurt) aan bod laten komen.
Een leuk prentenboek hierbij is
HET VREEMDE EI:
Geweldig getekend, niet meer woorden gebruikt dan nodig en erg grappig.
Het Vreemde Ei gaat over een eend die een heel bijzonder ei gaat uitbroeden. het eendje wordt uitgelachen door alle andere vogels. Maar het blijft dapper doorbroeden. En wat komt er uit? Juist een krokodil! Alsof het niets is…
of
DE KOE DIE EEN EI LEGDE
Andy Cutbill
Nellie de koe heeft een ei gelegd! Niet te geloven: een koe die een ei legt. En Nellie is juist zo'n doodgewone koe. Ze kan niet eens fietsen of op haar handen lopen, zoals de andere koeien. Die vertrouwen het zaakje dan ook helemaal niet; daar zullen de kippen wel achter zitten! Iedereen wacht vol spanning tot het ei is uitgebroed. Wordt het een kip? Of toch een koe?In felle kleuren en hilarische tekeningen.
Typ op google bij Zoeken 'ei prentenboek' in en je komt er héél veel tegen die je zou kunnen gebruiken.