Algemeen - Solliciteren op een dovenschool

Speciale methodieken, handelingen, etc,... Alles met betrekking tot speciaal en bijzonder onderwijs.

Moderator: miekiemousie

Berichtdoor miran op 09 maart 2006, 23:30

Op dit moment is het lastig om (vast) werk te vinden, omdat er genoeg mensen zijn die in het onderwijs willen werken. Je wordt dan afgewezen op de kleine dingetjes. Ze vonden ook dat ik iets te onzeker overkwam en ik gaf minder praktijkvoorbeelden dan de vorige keer (het laatste punt ben ik het niet mee eens, want bij het eerste gesprek heb ik minder praktijkvoorbeelden gegeven).
Ik weet dat ik aan mijn onzekerheid moet gaan werken, maar dan moet ik wel de kans krijgen. Als je continu wordt afgewezen + tegenslagen, dan is het niet gek als je onzeker wordt. (ik heb het hele traject al een keertje eerder meegemaakt en ben toen de stap naar het onderwijs genomen). Ik heb hier zeker geen spijt van! Alleen ligt het werk niet voor het oprapen. Aan de andere kant toch wel, alleen stellen de scholen hogere eisen.

Op dit moment werk ik twee dagen in op een school op de school waar ik al drie jaar werk. Ik doe ondersteunende werkzaamheden, maar gelukkig mag ik heel vaak invallen nu ik bevoegd ben. Ze kunnen me niet aannemen, omdat ze andere leerkrachten voorrang krijgen vanwege inkrimping van de scholen.

Ik ben blij dat ik door invalwerk ervaring op kan doen. Als ik word afgewezen dan is dat jammer. Ik denk hierbij (het ligt niet aan mij, maar aan de klik met school/directie/leerkrachten) en dit helpt mij verder door te gaan.

Bedankt voor jullie reacties!
miran
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 404
Geregistreerd op: 06 dec 2002, 23:48
Woonplaats: utrecht

Vorige

Keer terug naar Speciaal / bijzonder onderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron