Invallen op cluster 3 school. Tips en ervaringen gevraagd!

Speciale methodieken, handelingen, etc,... Alles met betrekking tot speciaal en bijzonder onderwijs.

Moderator: miekiemousie

Invallen op cluster 3 school. Tips en ervaringen gevraagd!

Berichtdoor Marley81 op 15 maart 2011, 12:40

Sinds een maand ben ik afgestudeerd en inmiddels druk aan het invallen.
Tot nu toe viel ik steeds in op 'gewone' basisscholen en daltonscholen, hier heb ik ook het meeste ervaring mee.
Vanmorgen werd ik gebeld door een cluster 3 school of ik eind deze week een dagje wilde invallen. Ik vind het interessant en leuk om iets nieuws te leren, dus ik heb dit toegezegd. Ik wil mij wel een beetje voorbereiden op deze dag, maar ik heb geen idee wat mij te wachten staat!
Het zijn zml kinderen tussen de 7-9 jaar oud. Wie heeft er ervaringen en goede tips voor mij om een dag op een cluster 3 school goed door te komen?
Denk ook aan tussendoortjes, knutsels, regels-stramienen, etc...

Alvast bedankt!
Marley81
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 26 okt 2010, 10:51
Functie: Invalkracht

Re: Invallen op cluster 3 school. Tips en ervaringen gevraagd!

Berichtdoor Anita op 16 maart 2011, 16:21

Als je de mogelijkheid hebt zou ik van tevoren even langsgaan. Kun je vast even kijken hoe het er normaal aan toe gaat, even bespreken met de leerkracht wat je die dag moet doen etc. Dan is het voor jou en voor de kinderen minder vreemd op het moment dat je zelf de dag moet gaan draaien. Ook komt het erg gemotiveerd over, wat natuurlijk altijd een pluspunt is als je op meer werk hoopt.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Invallen op cluster 3 school. Tips en ervaringen gevraagd!

Berichtdoor Marley81 op 24 maart 2011, 16:10

Het invallen op de cluster 3 school was een bijzondere ervaring. Gelukkig was er een onderwijsassistent aanwezig die wist wat er moest gebeuren en waar ik de materialen kon vinden. Het niveau van de kinderen was veel lager dan ik had verwacht (kleuterniveau eigenlijk). We hebben o.a. lekker geverfd en geknutseld.
De dag was leuk verlopen.
Marley81
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 26 okt 2010, 10:51
Functie: Invalkracht


Keer terug naar Speciaal / bijzonder onderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron