Vragenlijst Vrije School

Speciale methodieken, handelingen, etc,... Alles met betrekking tot speciaal en bijzonder onderwijs.

Moderator: miekiemousie

Vragenlijst Vrije School

Berichtdoor FartherAway op 03 jun 2012, 15:12

Aanstaande vrijdag houd ik een presentatie over de Vrije School. Nu zijn er tijdens eerdere lessen pedagogiek verschillende vragen en opmerkingen opgekomen bij medestudenten. Ook uit mezelf ben ik nog benieuwd naar een aantal dingen, die ik dan kan presenteren.
Vanuit daar heb ik een kleine vragenlijst samengesteld voor leerkrachten die werken op een Vrije School, maar ook leerkrachten die er zelf op hebben gezeten of die hun kinderen erop hebben zitten. Daarnaast zijn andere waardevolle reacties natuurlijk altijd welkom!

1. Hoe ben jij op de Vrije School terecht gekomen?

2. Wat spreek jouw specifiek aan in het onderwijs op de Vrije School?

3. Veel studiegenoten roepen dat ze het idee hebben dat leerkrachten van traditionele vernieuwingsscholen ontzettend veel werk hebben aan het voorbereiden en organiseren van hun onderwijs, omdat er weinig met methodes wordt gewerkt. Kun je dat beamen of ontkennen en verklaren?

4. Voor leerkrachten die als kind op een Vrije School hebben gezeten of zelf kinderen op de Vrije School hebben.
Merk je dat het soort onderwijs dat jij/jouw kind gevolgd hebt/heeft invloed heeft gehad op hoe jij/jouw kind nu bent/is? Hoe vergelijk je dat met mensen/kinderen die traditioneel onderwijs hebben gevolgd?

5. Zijn er misvattingen over de Vrije School die je zou kunnen uitlichten? Denk bv. aan de gedachte die mensen hebben bij het woord 'vrij', ervanuit gaande dat de kinderen 'maar wat doen'.
Avatar gebruiker
FartherAway
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 288
Geregistreerd op: 14 nov 2008, 20:32

Re: Vragenlijst Vrije School

Berichtdoor super_juf op 03 jun 2012, 17:19

Is juf Hetty nog actief op het forum? Zij werkt namelijk op een Vrije school.
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Vragenlijst Vrije School

Berichtdoor Joke op 07 jun 2012, 09:22

Ik heb haar (helaas) al een hele tijd niet meer gezien op het forum. Misschien kun je haar beter persoonlijk benaderen. Zoek op 'jufHetty'.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Vragenlijst Vrije School

Berichtdoor FartherAway op 07 jun 2012, 21:45

De presentatie is morgen al. Ik had al niet op veel reacties gerekend, maar proberen kon altijd.
Dit onderwerp mag van mij gesloten worden.
Avatar gebruiker
FartherAway
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 288
Geregistreerd op: 14 nov 2008, 20:32

Re: Vragenlijst Vrije School

Berichtdoor Erick op 09 jun 2012, 22:18

Hoi FartherAway,

Ik kon helaas niet op je vragen antwoorden omdat ik niet op een vrije school gezeten heb. Laat je ons nog even weten hoe je presentatie gegaan is voor het slotje erop gaat?

:) Erick
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.
Avatar gebruiker
Erick
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 833
Geregistreerd op: 18 maart 2011, 09:20
Woonplaats: Noord-Limburg
Groep: 6
Schooltype: etc.
PABO jaar: 0


Keer terug naar Speciaal / bijzonder onderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron