[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Dilemma ...

Dilemma ...

De naam zegt het al; post hier alles dat niet serieus is.

Moderator: timgearz

Berichtdoor marjan op 31 maart 2006, 21:03

Je hebt dus een fulltime baan en die kun je inruilen voor een baan van 2 dagen op je oude stageschool? Dan zou ik gaan voor A, tenzij die school een vreselijke school is en je oude stageschool hartstikke leuk.
marjan
Paboforumholist
 
Berichten: 2522
Geregistreerd op: 17 mei 2002, 19:32
Groep: 0
Schooltype: n.v.t.
PABO jaar: 0

Berichtdoor Joke op 01 apr 2006, 11:11

Nou, die stageschool moet inderdaad wel erg leuk zijn wil ik voor B gaan kiezen. Misschien kun je beide scholen doorlichten om te kijken wat er ná de zomervakantie mogelijk is. Dan zou ik mijn keus daarvan laten afhangen.
In bijna alle situaties kies ik voor A, zeker omdat het hetzelfde bestuur is.
De kans zit er dan altijd nog in om ingezet te worden op je oude stageschool als ze daar iemand nodig hebben.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor Joke op 01 apr 2006, 11:22

Je hebt iets ontzettend goed voor school georganiseerd en het wordt een groot succes. Als alles afgelopen is en iedereen geniet nog na wordt de verkeerde persoon hiervoor geëerd.
Wat doe je:
A. Je gaat hier meteen op in en zegt dat jou de eer toekomt
B. Je laat het zo, maar maakt wel af en toe opmerkingen die er op wijzen dat jou de eer toekomt
C. Je laat het zo, maar je neemt je voor nooit meer zo iets voor school te doen
D. Je praat er met een collega over die hier later iets over een zegt, waardoor alles toch nog ten goede keert

(P.S. Het is geen voorbeeld uit de praktijk :P )
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor jennifervd op 01 apr 2006, 11:46

Ik zou het liefste reageren zoals B maar ik denk dat ik zou reageren als D.
Ik ben toch niet zo stoer... ;)

Mijn dilemma:

Je hebt te horen gekregen dat je volgend schooljaar niet kan blijven werken op de school waar je nu werkt. Je baalt hier heel erg van, want dit was een school waar je heel fijn voelde, je uitdagingen kon vinden en je het super naar je zin had.
Nu moet je dus op zoek naar een nieuwe baan, die zijn niet voor het oprapen en dus zoek je dag in dag uit.
Nu staat er een vacature in de krant, het is een school die totaal anders is dan wat je verwacht van je 'droombaan' maar goed het is werk.... :?

Wat doe je?

A. Tja...anders zit ik zonder werk, en het is tenminste wat...dus je
solliciteert.
B. Je laat deze kans voorbij gaan, je kan hier niet gelukkig worden.
C. Iets anders...

( keer op keer stuit ik op deze twijfel... :( )
Juf van groep 3/4/5 op een Jenaplanschool!
Avatar gebruiker
jennifervd
Paboforumholist
 
Berichten: 2387
Geregistreerd op: 24 sep 2004, 09:26
Groep: 3
Schooltype: Openbare/ Jenaplan
PABO jaar: 0

Berichtdoor Priscilla op 01 apr 2006, 12:49

Solliciteren; je kunt daarna altijd nog verder zoeken. Vooral als je toch naar huizen wilt kijken. Wie weet valt het achteraf nog 100% mee.
Avatar gebruiker
Priscilla
PABOForum team
 
Berichten: 1995
Geregistreerd op: 28 nov 2001, 05:55
Woonplaats: Noord-Brabant
Groep: 12
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor jennifervd op 01 apr 2006, 13:08

Ik zou graag horen wat andere in deze situatie zouden adviseren...
Juf van groep 3/4/5 op een Jenaplanschool!
Avatar gebruiker
jennifervd
Paboforumholist
 
Berichten: 2387
Geregistreerd op: 24 sep 2004, 09:26
Groep: 3
Schooltype: Openbare/ Jenaplan
PABO jaar: 0

Berichtdoor lucia op 01 apr 2006, 13:21

Kijk jennifer; je wilt daar niet weg gewoon, dat is duidelijk! :cry:
Maar.....als je toch weg moet en niet solliciteert heb je straks niks.
Thuiszitten hoort vast niet bij "je dromen" en als je het niet op andere
scholen gaat proberen zul je nooit weten of er misschien nog meer
plekjes zijn waar je het goed naar je zin kunt hebben.

Eigenlijk ontneem je jezelf kansen als je niet solliciteert! ;)
Wie denkt dat kennis duur is, weet niet wat domheid kost.
Avatar gebruiker
lucia
Paboforumholist
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 18 feb 2006, 23:08
Woonplaats: Z-Holland
Groep: 0
Schooltype: RK
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht combi 2-3

Berichtdoor miek op 01 apr 2006, 14:19

ik zou ook toch gaan solliciteren maar zeker ook verder blijven kijken. Ik neem aan dat jij ook wel toe bent aan een vast inkomen, zeker als je een huis wil gaan kopen. Wanneer je kennis hebt gemaakt met de school en je vindt het echt helemaal niets kun je er altijd nog vanaf zien!
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor jennifervd op 01 apr 2006, 14:33

Jullie hebben zeker wel gelijk....
Maar het voelt gek als je een sollicitatie brief stuurt naar een school die niet aansluit bij je eigen onderwijs-gedachte.
Ik vraag me dan meteen af: kan ik me hier voor 100% inzetten?
Sommige scholen bezorgen mij een soort van buikpijn... :?
Juf van groep 3/4/5 op een Jenaplanschool!
Avatar gebruiker
jennifervd
Paboforumholist
 
Berichten: 2387
Geregistreerd op: 24 sep 2004, 09:26
Groep: 3
Schooltype: Openbare/ Jenaplan
PABO jaar: 0

Berichtdoor miek op 01 apr 2006, 14:41

Oke, ik begrijp dat het een school is die echt niet aansluit bij jouw visie. Dan lijkt het me inderdaad erg moeilijk om je daar helemaal in te kunnen zetten. Ken je de school ook al echt of alleen van naam? Ik heb ook wel eens heel erge verhalen over scholen gehoord maar uiteindelijk viel het toch wel mee en was er veel mogelijk.
Heb je jezelf al de vraag gesteld wat je liever doet:
- werken op die school, die helemaal niet bij jouw onderwijs-gedachte aansluit, met een eigen groep een heel jaar lang (of nog langer),
- invallen op verschillende scholen met verschillende visies. Je doet dan veel ervaring op op verschillende scholen maar hebt dus geen eigen groep.

De eerste keuze geeft meer zekerheid. Je hebt dan een baan en weet waar je aan toe bent. Je kunt elke dag werken. Bij de tweede is dat (zeker in het begin van het schooljaar) maar afwachten.

Ik zou denk ik toch gaan solliciteren. Waarschijnlijk zullen er veel sollicitanten zijn en zal het wel moeilijk worden om ertussen te komen :? Als je uiteindelijk besluit om de baan toch niet te nemen of als je niet uitgekozen wordt ben je toch een sollicitatie-ervaring rijker. Ik wens je veel succes met je beslissing.
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor jennifervd op 01 apr 2006, 15:07

Ik ken de school alleen van hun vacature en de schoolsite.
Beide geven mij geen geweldig goed gevoel omdat er veel gepraat wordt over resultaten en cito uitslagen.
Maar ik wil er toch voor gaan, het een kans geven, en dus een brief sturen. Wie weet krijg ik dan nog de kans om eens een kijkje te nemen.
Maar de school staat ook ongeveer 30 km verder op en dus is dat ook niet ideaal...maar ja dichterbij zijn er geen vacatures!

De bovenstaande vraag heb ik mezelf nog niet echt gesteld.
Ik weet niet of ik het lang volhoudt op een school waar ik me niet helemaal gelukkig voel...
Maar ik weet ook niet of ik gelukkig wordt van puur alleen invallen...
Moeilijk dus! Want het zal toch echt 1 van beide worden...
Juf van groep 3/4/5 op een Jenaplanschool!
Avatar gebruiker
jennifervd
Paboforumholist
 
Berichten: 2387
Geregistreerd op: 24 sep 2004, 09:26
Groep: 3
Schooltype: Openbare/ Jenaplan
PABO jaar: 0

Berichtdoor Joke op 01 apr 2006, 15:32

Onbekend maakt onbemind. Achteraf blijkt vaak dat alles 100% meevalt.
Je gaat enorm hechten aan een school waar je het erg naar je zin gehad hebt. In jouw geval nog versterkt omdat de doelstellingen van die school niet helemaal de jouwe zijn (of helemaal niet ;) ). Toch moet je het een kans geven.

Mijn duo-partner van vorig jaar was net afgestudeerd en had graag meteen een plekje gehad op de school waar ze stage had gelopen. Ze heeft zich suf gesolliciteerd (meer dan honderd sollicitaties), haar moeder klaagde zelfs nog bij een minister ;), zo erg was het. Ze kon onverwacht bij ons op school komen, doordat een leerkracht zich terugtrok. Maar blij was ze niet, o nee. Op een studiedag was ze echt niet bij haar nieuwe collega's te vinden. Ze bracht de hele dag bij haar oude collega's van haar stageschool door, alleen als ze er niet onderuit kon was ze bij ons. Dit voelde voor ons niet goed aan en de meeste van mijn collega's hadden er geen goed woord voor over, wat hun opinie over haar geen goed deed.
Aan het eind van het schooljaar bleek tot onze verbazing dat ze op haar mobiliteitsformulier (hierop mag je je wensen aangeven voor het nieuwe schooljaar voor alle scholen van de gemeente) onze school als eerste had ingevuld en haar stageschool als tweede. Ze bleek het enorm naar haar zin te hebben, maar kreeg dus van de directeur te horen dat ze dat dan ook wel eens mocht laten blijken, want dat niemand dat zo voelde. Ze heeft aan het eind van het schooljaar uit zichzelf haar ongelijk bekend. Ze was zo bezig geweest met haar oude school dat ze ons niet eens de kans had gegeven, terwijl ze een fantastisch jaar had gehad. Ze is dit tweede schooljaar een enorm fijne collega gebleken voor ons allemaal en heeft een grote inbreng en inzet. Ik hoef niet te zeggen dat ze het enorm naar haar zin heeft.
Hiermee wil ik dus zeggen: geef een andere school ook een kans. Achteraf kun je pas zeggen hoe het je bevallen is. Als er dan op je oude school een plaatsje vrij komt, kun je daar misschien alsnog terecht.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor jennifervd op 01 apr 2006, 16:28

Dat heb je mooi gezegd, Joke!
Je hebt gelijk
maar ik vind het erg ver gaan als je als leerkracht op een school werkt met bovenstaande houding. Dat is toch wel heel erg!
Ik geloof niet dat ik me zo zou opstellen...

Er gaan in ieder geval heel wat brieven op de post, waaronder naar de bovenstaande school, en dan zien we wel!
Duimen!!!
Juf van groep 3/4/5 op een Jenaplanschool!
Avatar gebruiker
jennifervd
Paboforumholist
 
Berichten: 2387
Geregistreerd op: 24 sep 2004, 09:26
Groep: 3
Schooltype: Openbare/ Jenaplan
PABO jaar: 0

Berichtdoor Anita op 02 apr 2006, 18:14

Ik vond het wel grappig om het verhaal van Joke hierboven te lezen. Zelf heb ik een beetje in een dergelijke situatie gezeten, maar het pakte anders uit.
Ik had het heel erg naar mijn zin op een school waar ik een half jaar heb ingevallen. Ik vond het echt heel erg om daar weg te moeten. Een paar maanden later zag ik die collega's tijdens een studiedag, maar eigenlijk hadden we elkaar niet zoveel meer te vertellen....
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor Joke op 22 apr 2006, 14:05

Er is bij jou op school nog plaats voor een persoon, een ander zal moeten verdwijnen. De keus is: Jij verdwijnt of een andere collega, die je heel graag mag.
Wat doe je?
a. Je gaat je nog eens extra inspannen voor school en je hoopt dat de directie dan voor jou kiest ipv je collega
b. Je hebt geen zin om af te wachten, straks zijn de andere leuke scholen al weer voorzien, je neemt zelf de beslissing en solliciteert
c. Anders, nl. .......................................................................
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

VorigeVolgende

Keer terug naar Humor, Spam en andere onzin

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten