[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Dilemma ...

Dilemma ...

De naam zegt het al; post hier alles dat niet serieus is.

Moderator: timgearz

Berichtdoor Marlies op 13 okt 2005, 16:36

reactie dilemma Amna: A, ik laat iemand anders iets verzinnen

reactie dilemma Anita: C. Als ik zelf een auto zou kopen, wil ik dat de verkoper eerlijk is. Daarom zou ik het ook doen als ik zelf de verkoper was.


Ik zou iemand anders laten verzinnen als ik niets wist, maar weet er wel één. Komtie:

Je koopt iets bij een winkel.
Je betaalt met 10 euro (het kost 7 euro)
Je krijgt je geld terug, maar 10 euro te veel, het kassa-meisje dacht dat je 20 euro gaf.
Wat doe je?

a. Je laat het zo, een tientje extra kan je wel gebruiken
b. Je zegt dat je teveel terugrkijgt, maar blijft niet volhouden als het kassa-meisje je zegt dat zij zeker weet dat je 20 euro gaf
c. Je houdt vol en weigert de 10 euro te houden
Volgend jaar groep 3!! Heb er zin in!!
Avatar gebruiker
Marlies
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 270
Geregistreerd op: 08 sep 2004, 20:57
Woonplaats: Zwolle
Groep: 3
Schooltype: PC

Berichtdoor miekiemousie op 13 okt 2005, 18:11

Ik ga voor B,

Ik vind toch echt dat de leerkracht een goed voorbeeld moet geven.
Er is vast een reden waarom de kinderen niet op die tafels mogen zitten dan geldt dat ook voor de leerkracht.

Ik zou hem dit ook wel zeggen maar hem niet "afvallen" waar de kinderen bij zijn. Ik zou dit respectloos vinden om je eigen collega de les te lezen voor de kinderen bij zijn.


Op mijn stage (waar ik dus net begonnen ben) vond dit voorbeeld dus plaats, ik was de leerkracht op tafel en een collega reageerde als antwoord A. Ik stond helemaal perplex dat ze dat zei, maar vertikte het om meteen de tafel af te 'springen'! Ze heeft me nog steeds niet uitgelegd waarom het niet mag, eens aan mijn mentor de reden vragen...
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor Geoffrey op 13 okt 2005, 18:32

b. Je zegt dat je teveel terugrkijgt, maar blijft niet volhouden als het kassa-meisje je zegt dat zij zeker weet dat je 20 euro gaf
Een vergissing, ok. Maar als ze blijft volhouden in haar domheid, dan moet ze het zelf maar weten ;).

Nieuw dillema: een collega van je is van nature erg onzeker, en trekt zich kritiek (hoe opbouwend dan ook) altijd heel erg aan. Als je toevallig naar buiten kijkt, zie je dat ze net met haar klas terugkomt van gym. Terwijl zij in het midden van de rij loopt, steken de eerste kinderen meteen al over. De straat is weliswaar helemaal leeg, maar wat had er wel niet kunnen gebeuren als er wel een auto had gereden?

a. Je stapt meteen na schooltijd op je collega af, en vertelt haar wat je van dat voorval vindt.
b. Je gaat zo gauw het kan naar de directeur om de situatie te melden.
c. Je doet er niks mee. Misschien is het een incident, en je wilt je collega niet nog meer onzekerheid aanpraten.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor miekiemousie op 13 okt 2005, 18:46

Ik zou a doen, hierbij benadrukken dat het gevaarlijk kan zijn. Wel zou ik haar over het voorval laten vertellen, wat de kinderen deden/wat er gebeurde. De directeur vind ik nog een te 'grote' stap!

Dilemma:
Een collega laat een jongen binnen zitten in de pauze omdat hij straf heeft. Jij heb met een collega pleinwacht en kan het kind (dat alleen in het lokaal zit) niet zien. Niemand houd hem verder nog in de gaten. Wat doe je?
A Ik laat hem zijn straf uitzitten
B Ik laat hem zijn straf uitzitten, maar loop af en toe even naar binnen.
C. Ik vertrouw het niet en haal hem naar buiten.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor jennifervd op 13 okt 2005, 19:10

Als ik het goed begrijp dan heeft een collega er voor gekozen om een kind uit zijn klas binnen neer te zetten.
Dan vind ik dat het de verantwoording van die leerkracht is om op dit kind te letten.
Ik ben de pleinwacht en zal de verantwoording nemen over de buiten lopende kinderen.

Dus een beetje a.
Juf van groep 3/4/5 op een Jenaplanschool!
Avatar gebruiker
jennifervd
Paboforumholist
 
Berichten: 2387
Geregistreerd op: 24 sep 2004, 09:26
Groep: 3
Schooltype: Openbare/ Jenaplan
PABO jaar: 0

Berichtdoor marjan op 15 okt 2005, 22:32

Je vindt een portemonnee met 100 euro erin. Wat doe je ermee?
a. Naar de politie brengen
b. Zelf houden
c. Anders, namelijk....
marjan
Paboforumholist
 
Berichten: 2522
Geregistreerd op: 17 mei 2002, 19:32
Groep: 0
Schooltype: n.v.t.
PABO jaar: 0

Berichtdoor juf_miriam op 16 okt 2005, 11:22

Die zou ik toch echt naar de politie brengen...maar dan vooral omdat het in een portemonnee zit. Als ik zo geld op straat vind houd ik 't lekker zelf :)
Of er moet een labeltje met naam aanhangen ;)

In dit geval dus A

Pfffff..iemand anders mag een nieuw dilemma bedenken :)

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor Anita op 16 okt 2005, 12:48

Een collega roddelt nog al over een andere collega


a: je roddelt lekker mee
b: je houdt je afzijdig
c: je zegt tegen je collega dat je het niet vindt kunnen
d: je gaat naar de persoon over wie gepraat wordt en licht hem in
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor Joke op 16 okt 2005, 13:40

b.

Je hebt ontzettend veel last van het geblaf van de honden van je buren als deze mensen afwezig zijn. Je weet echter dat jouw kat af en toe ook wel eens wat uithaalt in hun tuin.
Nu komen de buren hierover klagen. Wat doe je?

a. Je retourneert onmiddellijk de klacht, je gaat te keer over hun honden.
b. Je zegt dat je het afschuwelijk vindt en zal proberen dit voortaan te voorkomen. Je zegt niets over het geblaf.
c. Je nodigt ze een avondje uit om je zgn. te verontschuldigen voor je kat en laat de buren zelf horen hoe erg het geblaf is.
d. Je vindt het geblaf veel erger en bent boos dat ze klagen. Je licht de politie daarom in dat hun honden na tienen de rust verstoren.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor juf_miriam op 16 okt 2005, 15:34

Hmmmm... die is moeilijk.
Het ligt aan het contact, anders zou ik kiezen voor C.


De buren hebben een feestje. Het is half 1, je gaat naar bed, maar hebt last van de muziek.
Wat doe je;

A; je doet er niets mee en probeert gewoon in slaap te komen
B; je belt de politie om te klagen
C; je gaat even persoonlijk vertellen dat je er last van hebt
D; je doet er niets mee, maar de volgende dag ga je wel even vertellen dat je er last van hebt gehad

Ik ben benieuwd...

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor Anita op 16 okt 2005, 15:49

problemen gehad bij jouw feestje Miriam?

Het hangt er een beetje vanaf hoe vaak het voorkomt. Als het eenmalig is zou ik voor A gaan. Iedereen heeft wel eens iets te vieren. Wanneer het wel heel vaak gebeurt zou ik voor D gaan. Misschien kunnen we er dan toch wel samen uitkomen.

Nieuw dilemma:

Je krijgt voor je verjaardag een cadeau waarvan je weet dat die persoon heel veel moeite heeft gedaan. Helaas...je vindt het spuuglelijk!

a: je zegt dat je het heel mooi vindt en geeft het gelijk een ereplaats
b: je zegt dat je het heel mooi vindt maar wanneer de visite weg is gooi je het gelijk in de cadeautjesla - om iemand anders er blij mee te maken
c: je zegt heel tactvol: goh, wat apart! en je gooit het na afloop in de cadeautjesla
d: je vraagt of je het mag ruilen
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor juf_miriam op 16 okt 2005, 16:09

problemen gehad bij jouw feestje Miriam?

Het hangt er een beetje vanaf hoe vaak het voorkomt. Als het eenmalig is zou ik voor A gaan. Iedereen heeft wel eens iets te vieren. Wanneer het wel heel vaak gebeurt zou ik voor D gaan. Misschien kunnen we er dan toch wel samen uitkomen.

Even reageren;
inderdaad...om half 1 kwam de politie langs. De muziek stond te hard, iig in de garage. Viel heel erg mee, maar okay.
Dus de muziek in de garage uit gezet. Maar toch, je vraagt je wel af wie er heeft gebeld. De buren waren er zelf ook, de tegenoverburen waren op de hoogte, de andere tegenoverburen (bejaarde mensen) hebben we gevraagd of ze gebeld hadden, maar die reageerden heel cool; nee, tuurlijk niet, ze hadden wel van alles gehoord, maar vonden dat wel voor een keer mogen.
De achterbuurvrouw weet ik niet, die zou 't geweest kunnen zijn.
Is een jongere vrouw, die zelf ook aardig van stappen houdt.
Maar ja...gebeurd is gebeurd.

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor marjan op 17 okt 2005, 21:07

Je krijgt voor je verjaardag een cadeau waarvan je weet dat die persoon heel veel moeite heeft gedaan. Helaas...je vindt het spuuglelijk!
Ik kies voor C, maar ik gooi het niet in de cadeautjesla, ik bewaar het wel (een tijdje).

Nieuw dilemma:
Je beschadigt per ongeluk een auto die aan de kant van de weg staat. Wat doe je?
A. Snel wegrennen. Volgens mij heeft niemand het gezien.
B. Bij een aantal huizen aanbellen om te vragen of dat hun auto is.
C. Een briefje achterlaten met naam, adres en telefoonnummer.
marjan
Paboforumholist
 
Berichten: 2522
Geregistreerd op: 17 mei 2002, 19:32
Groep: 0
Schooltype: n.v.t.
PABO jaar: 0

Berichtdoor Kim20 op 18 okt 2005, 10:36

C.

Als het andersom zou gebeuren zou je het ook prettig vinden als iemand wat gegevens achterlaat. Zoiets kan gebeuren maar daar is dan de verzekering voor.
Kim20
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 775
Geregistreerd op: 05 nov 2002, 20:03
Groep: 6
Schooltype: Montessori
PABO jaar: 0

Berichtdoor marjan op 18 okt 2005, 16:18

(Rosanne, ik heb jouw bericht naartoe verplaatst.)
marjan
Paboforumholist
 
Berichten: 2522
Geregistreerd op: 17 mei 2002, 19:32
Groep: 0
Schooltype: n.v.t.
PABO jaar: 0

VorigeVolgende

Keer terug naar Humor, Spam en andere onzin

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten