[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Wat vind je er nu van? (TV)

Wat vind je er nu van? (TV)

De naam zegt het al; post hier alles dat niet serieus is.

Moderator: timgearz

Wat vind je er nu van? (TV)

Berichtdoor juf mama op 14 aug 2006, 09:21

Na het lezen van het topic 'Wat keek jij vroeger?' vraag ik me af wat jullie van de televisie van nu vinden. Welke tekenfilms en series voor kinderen kunnen jullie waarderen en welke niet (en waarom)?

Zelf heb ik thuis een vrij streng televisiebeleid. Geen televisie voor 11.00 in de ochtend en tijdens het eten en geen gewelddadige (teken)films voor mijn kinderen. Favoriet bij mijn kinderen: Trollz, Spongebob en de Tofus. De laatste vind ik zelf ook wel leuk.

Reden voor mijn 'strenge' beleid: ik vind het zonde van de tijd dat kinderen tegenwoordig al vanaf ze wakker zijn voor de tv zitten (en sinds mijn kinderen dat na een weekje gedoogbeleid aan het begin van de vakantie niet meer mogen spelen ze dus heerlijk samen ipv dat ze voor tv hangen). En ik ben tegen geweld. Ik geloof niet dat kinderen die veel naar geweld op televisie kijken per definitie gewelddadiger worden, maar ik denk wel dat er een bepaalde vorm van gewenning optreedt, waardoor geweld als oplossing (die alle helden op televisie immers hanteren) niet meer zo vreemd is.

Verder vind ik de kwaliteit van de televisieprogramma's over het algemeen zorgelijk. Ik heb soms (ook bij programma's die wel mogen) het idee dat het nergens over gaat. Verstand op nul en kijken dus eigenlijk. Niet erg voor even, maar ook niet echt goed. Maar ja, ik kan niet alles verbieden natuurlijk.

Ben erg benieuwd naar jullie mening over 'de televisie van tegenwoordig'.
Laatst bijgewerkt door juf mama op 15 aug 2006, 07:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
juf mama
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 797
Geregistreerd op: 18 jun 2005, 13:40
Groep: 8
PABO jaar: 0
Functie: groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor marjan op 14 aug 2006, 09:33

Ik vind tv helemaal niks!! Ik vraag me nog steeds af waarom wij een tv in de huiskamer hebben staan, hij staat bijna nooit aan (misschien 1 keer per maand). Boven op de slaapkamer gebruik ik mijn tv wel af en toe, het helpt mij om in slaap te komen.
marjan
Paboforumholist
 
Berichten: 2522
Geregistreerd op: 17 mei 2002, 19:32
Groep: 0
Schooltype: n.v.t.
PABO jaar: 0

Berichtdoor Ginny op 14 aug 2006, 11:29

Ik vind je "strenge beleid" helemaal niet zo streng hoor. :lol:

Ik geloof dat ik vroeger alleen op zaterdagochtend en de rest van de week alleen 's avonds televisie keek.
Ik kan me niet herinneren of het op andere momenten niet mocht, maar ik had daar dan ook helemaal geen behoefte aan.
Mijn ouders keken/ kijken overdag ook geen televisie, alleen als er iets heel bijzonders was/ is, zoals het wk-schaatsen ofzo of (vroeger) de aankomst van Sinterklaas.

Ik ben het daar zelf ook nog steeds mee eens.
Voor kinderen zijn er best een aantal leuke programma's b.v. Sesamstraat jeugdjournaal, klokhuis en een heel aantal andere programma's van Zapp; Willem Wever is ook leuk.
Ik ben zelf niet zo dol op al die tekenfilms, maar naar sommige zou ik mijn kinderen wel laten kijken (als ik die zou hebben), b.v. Bob de Bouwer, Spongebob etc.
Een heel aantal tekenfilmpjes vind ik te geweldadig voor jonge kinderen.
Ik keek toen ik zo'n jaar of 10 was wel naar The A-team en McGyver en iets later naar b.v. X-men. Die zijn ook een beetje geweldadig, maar nog wel vrij onschuldig (ze hadden ook altijd een goed doel), naar zoiets zou ik kinderen vanaf een bepaalde leeftijd (9 ofzo) wel laten kijken.

Ik vind het goed als kinderen na schooltijd eerst eens lekker gaan spelen/ knutselen etc. en dan b.v. vanaf een uur of 5 pas televisie of computer, maar ook dan niet uren.
Ik heb weleens het idee dat sommige ouders het wel makkelijk vinden als kinderen voor de televisie of achter de computer zitten.
Dan hoeven ze zelf geen moeite te doen en hoeven ze niet op te letten waar de kinderen zijn en wat ze doen.
Jammer, want het is zo leuk om af en toe samen spelletjes te doen, te knutselen, te spelen etc.

Als kind had ik het geluk dat er veel kinderen van mijn leeftijd in de buurt woonden, dus we speelden heel veel samen, zowel buiten met z'n allen, als binnen bij iemand thuis. Ik heb wel het idee dat dat in sommige buurten nu wel minder makkelijk is dan toen.
Ginny
PABOforum Peuter
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 09 mei 2006, 16:51

Berichtdoor Talleke op 14 aug 2006, 11:44

Net als bij Marjan staat de tv beneden in de woonkamer er bij ons ook vaak voor jan doedel bij... Heb zoveel andere leukere dingen te doen dan tv kijken. Waar ik vaak naar kijk, is Klokhuis, Willem Wever en Schooltv Weekjournaal. Ik hou zelf ook helemaal niet van tekenfilms, en weet ook echt niet wat er tegenwoordig allemaal op dat vlak te zien is.
Leerkracht in Cluster 2 onderwijs
Avatar gebruiker
Talleke
Columnist
 
Berichten: 177
Geregistreerd op: 12 maart 2003, 15:55
Woonplaats: ergens in Zuid-Oost Brabant
Groep: 3
Schooltype: Cluster II
PABO jaar: 0

Berichtdoor darius op 14 aug 2006, 11:48

ik ben dit weekend verhuist en op de een of andere manier heb ik alleen maar nickelodeon en net5. MOet de tv nog instellen. Dus ik heb lekker tekenfilms zitten kijken. spongebob is inderdaad wel leuk, net als rocketpower en as told by ginger. maar verder.... er zijn ook van die domme fantasytekenfilms, en die zijn echt dom.

Ik wou dat de grote meneer kaktus show er weer op was....
darius
PABOforum Peuter
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 12 jun 2004, 16:10
Woonplaats: Lelystad
Groep: 1
Schooltype: Islamitisch
PABO jaar: 0

Berichtdoor Geoffrey op 14 aug 2006, 17:05

Ik ben een groot fan van alles wat uit België komt! Samson en Gert, Piet Piraat, Wizzy en Woppie, Kabouter Plop... echt geweldig en vooral ook verantwoord!

Waar ik me echt mateloos aan kan irriteren zijn de meeste tekenfilms uit Amerika en Japan. Spongebob, Pokémon, Dragonball Z... afgrijselijk! Het probleem met dat soort series is dat ze zich op een totaal andere maatschappij richten: een maatschappij waarin competitiedrang en egocentrisme centraal staan (ik ben van de zomer in Amerika geweest, dus ik weet een beetje waar ik over praat ;)). Zeker in contrast met de vriendelijke series op Z@ppelin of Ketnet is die import-meuk verschrikkelijk overdreven.

Om nog maar te zwijgen van die walgelijke nasynchronisatiestemmetjes. :shock:
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor jennifervd op 14 aug 2006, 18:15

Lang leve: Villa achterwerk!
Juf van groep 3/4/5 op een Jenaplanschool!
Avatar gebruiker
jennifervd
Paboforumholist
 
Berichten: 2387
Geregistreerd op: 24 sep 2004, 09:26
Groep: 3
Schooltype: Openbare/ Jenaplan
PABO jaar: 0

Berichtdoor juf mama op 15 aug 2006, 07:19

Ja, de series uit België vindt ik ook erg goed (en verantwoord). Alleen beginnen de kinderen dit soort series langzaam maar zeker te ontgroeien. Zelf vind ik klokhuis en het jeugdjournaal goede televisie en gelukkig kijken mijn kinderen daar ook wel graag naar. Maar als ik ze vraag naar hun favorieten dan komen ze (helaas) toch aan met andere dingen dan die ik leuk vindt...
Avatar gebruiker
juf mama
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 797
Geregistreerd op: 18 jun 2005, 13:40
Groep: 8
PABO jaar: 0
Functie: groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor juf queen op 03 mei 2007, 12:00

Mijn zoontje mag van mijn 2x per dag een half uurtje televisie kijken en dat is nederland 3 (of wordt het op nederland 1 uitgezonden) 's morgens even: Bumba, piet piraat, sesamstraat, koekeloere en weet ik veel. en 's middags even.
En soms kijkt hij een hele dag niet. En als hij er om vraagt zeg ik 9 van de 10 keer nee. spongebob, pokemon e.d. mag hij van mij NIET kijken! Vreselijk en het komt zo agressief over BAH! Jammer dat dit soort programma's gemaakt en uitgezonden mogen worden.
juf queen
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 295
Geregistreerd op: 24 feb 2006, 15:50
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor juf_miriam op 03 mei 2007, 13:10

Eventjes reageren... Spongebob is absoluut NIET agressief hoor.

Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

Berichtdoor jufHetty op 03 mei 2007, 14:54

Mijn kinderen (7 en 10 jaar) mogen nooit overdag tv kijken, pas 's middags vanaf vijf uur en dan alleen als ze hun speelgoed e.d hebben opgeruimd. Ik hoor van kinderen die komen logeren dat het vrij uitzonderlijk is dat bij ons de tv niet aan gaat 's ochtends. Mijn kinderen staan doordeweeks op, douchen, ontbijten gezellig aan tafel en fietsen naar school. In het weekend komen ze uit bed en beginnen te spelen, samen of alleen. Het is nooit een probleem, niemand zeurt om de tv want de afspraken zijn duidelijk en iedereen volgt zijn eigen ritme.
Er zijn heel veel onzin-programma's op tv en dan heb ik het met hen er over waarom ik het niet wil dat ze er naar kijken. Alleen al de lelijke gezichten in sommige tekenfilms! Ik ben er maar zo duidelijk mogelijk over welke invloed sommige programma's op je kunnen hebben. Gelukkig zijn er ook mooie programma's en dat hoeft niet altijd educatief te zijn! Op vrijdag mogen ze weleens iets langer opblijven om een stukje van "praatjesmakers" te zien, ze liggen dan helemaal in een deuk.
Auteur Handboek Invallers Basisonderwijs
Lees mee op mijn weblog
Twitter: @Invaltips
Nieuwsbrief met Invaltips via invaltips@gmail.com.
jufHetty
Paboforumholist
 
Berichten: 1337
Geregistreerd op: 18 dec 2006, 19:17
Groep: 0
Schooltype: Vrije School
PABO jaar: 0
Functie: Directeur en vakleerkracht

Berichtdoor jufHetty op 03 mei 2007, 14:56

O ja, nog even over Plop en dergelijke: ik heb erg gelachen bij Koefnoen om de persiflage hierop: Ridder Rob.
Auteur Handboek Invallers Basisonderwijs
Lees mee op mijn weblog
Twitter: @Invaltips
Nieuwsbrief met Invaltips via invaltips@gmail.com.
jufHetty
Paboforumholist
 
Berichten: 1337
Geregistreerd op: 18 dec 2006, 19:17
Groep: 0
Schooltype: Vrije School
PABO jaar: 0
Functie: Directeur en vakleerkracht

Berichtdoor lindajuf op 03 mei 2007, 15:33

Ik ben zelf nog jong maar ben het erg met jullie eens! Ik keek vroeger altijd met groot plezier naar (teken)programma's als: de smurfen, samson en gert, telekids, de snorkels, maple town, Barbarapapa, ovide & zijn vrienden etc. Heerlijk gewoon!
Ik snap nog steeds niet waarom dit er niet meer is. Gooi alles maar weer in de herhaling dat maakt niet uit. Maar volgens mij is het een stuk beter dan tekenprogramma's als Dragon Ball en Pokemon.

Maargoed ik heb geen goed beeld van de huidige tekenprogramma's dus ik kan er niet goed over oordelen!
lindajuf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 07 sep 2005, 13:37
Woonplaats: Langedijk
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor Wenche op 03 mei 2007, 15:53

Ik kijk ook het liefst naar de oude series.... zoals idd barbapapa (heb ik inmiddels de dvd-reeks van), snorkels, ovide, mapletown, alfred j. kwak (nu weer herhaald :)) dr snuggles (ook de dvd-reeks van), buggie (de kleine helikopter), smurfen, carebears (ook de dvd's van) en ga nog even door...
Vind de series van tegenwoordig te kinderachtig voor de leeftijd waarvoor ze bedoeld zijn, of te geweldadig, of totale onzin...
Het enige dat nu op tv komt wat ik leuk vind zijn: piet piraat, fifi en haar bloemenvriendjes en spongebob (maar dan alleen in melige bui)

ik heb nog geen kinderen, maar weet wel dat ik ze qua tv opvoed zoals ik opgevoed ben... alleen tv op zaterdagochtend (toen telekids) en na 5 uur s avonds (en dan nooit meer dan een uur achtereen) en wanneer ze ziek zijn...
23 oktober begint mijn stage in een groep 1/2 met 14 kindjes :)
Avatar gebruiker
Wenche
PABOforum Peuter
 
Berichten: 173
Geregistreerd op: 24 apr 2007, 16:08
Woonplaats: Deventer
Groep: 0
PABO jaar: 1

Berichtdoor juf queen op 03 mei 2007, 18:32

Eventjes reageren... Spongebob is absoluut NIET agressief hoor.
van spongebob weet ik dat het niet agressief is maar ik gooide het wel in één zin voor het gemak eigenlijk. Spongebob vind ík gewoon niet leuk.
en 's ochtends ontbijten wij ook altijd eerst en spelen en weet ik veel wat. En dan mag mijn zoontje een half uurtje televisie kijken zodat ik de ontbijtrommel kan opruimen. Hij krijgt dus eerst aandacht van mij en dan even rust. Maar dat is nu omdat hij twee is. Als hij naar school gaat zal dat allemaal veranderen. Dan gaat de televisie ook niet meer 's ochtends aan (ook niet in het weekend).
juf queen
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 295
Geregistreerd op: 24 feb 2006, 15:50
Groep: 0
PABO jaar: 0

Volgende

Keer terug naar Humor, Spam en andere onzin

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast