Dringend op zoek naar een vervolgopleiding

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

Dringend op zoek naar een vervolgopleiding

Berichtdoor IVIanon op 22 okt 2012, 08:40

Hallo allemaal,

Ook al ben ik net geregistreerd, ik maak denk ik al zo'n 4 jaar gebruik van PABOforum.nl. Tijdens mijn PABO opleiding zat ik regelmatig op dit forum.
Na veel gelezen te hebben, zit ik nu zelf met een probleem. Ik hoop dat er iemand is die me verder kan helpen.

Ik ben net afgestudeerd en weet nu echt zeker dat ik niet voor de klas wil. Daarom ben ik al een tijd aan het zoeken naar een vervolgopleiding. Ik zou graag uiteindelijk werk vinden in de richting van kinderbescherming. Alleen vind ik het vrij lastig om een passende studie te vinden. Een nieuwe bachelor is bijna niet mogelijk vanwege het instellingscollegegeld. Is er iemand die een passende master weet?

Alvast bedankt,
Manon
IVIanon
PABOforum Baby

Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Dringend op zoek naar een vervolgopleiding

Berichtdoor ik-je op 22 okt 2012, 22:36

HBO toegepaste psychologie past bij je wensen. Maar ja.. die instelingsgeld. Via NTI ontkom je hier aan (tenminste dat schrijven ze op site) zul je even verder moeten uitzoeken.
ik-je
Paboforumholist

Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk

Berichtdoor IVIanon op 23 okt 2012, 18:32

Bedankt voor je berichtje. Ik ga eens kijken wat die studie precies is en hoeveel ik ervoor betaal.

Als er nog andere ideeën zijn, graaaag!
IVIanon
PABOforum Baby

Berichtdoor Joke op 24 okt 2012, 14:18

Misschien dat de onkosten uiteindelijk mee gaan vallen. Studenten hebben de opleidingen voor de rechter gedaagd. Half november is de uitspraak. Misschien voor jou gunstig tenzij het niet te maken heeft met jouw plannen, dat zou ook nog kunnen.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Joke
Paboforumholist

Berichtdoor IVIanon op 25 okt 2012, 07:19

Bedoel je de opleiding HBO toegepaste psychologie? Want dat zou goed uitkomen!
Bedankt voor het zeggen, ik ga het eens in de gaten houden!
IVIanon
PABOforum Baby

Berichtdoor Joke op 25 okt 2012, 08:32

Het artikel waar ik op doel staat in Het Onderwijsblad (nr. 16) van de Aob op blz. 5, maar helaas voor jou, dit gaat over Universiteiten die een instellingscollegegeld voor een tweede studie van soms meer dan 14000 euro vragen. De uitspraak wordt verwacht op 18 november.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Joke
Paboforumholist

Berichtdoor IVIanon op 25 okt 2012, 21:36

Jeetje, dat geld heb ik al helemaal niet, haha! Maar ik ga toch maar naar de open dagen in November. Hopelijk vind ik iets waarmee ik uiteindelijk richting kinderbescherming kan. In ieder geval bedankt voor het inlichten :)
IVIanon
PABOforum Baby

Berichtdoor JufAnna op 26 okt 2012, 13:55

Hoi Manon,

Ik ben zelf ook sinds dit jaar klaar met de Pabo. Ik heb in juni een toelatingsassessment gemaakt van de VU en ik ben daarvoor geslaagd. Nu ben ik bezig met een premaster van 30 studiepunten waarna ik volgend jaar al aan een master kan beginnen! Je betaalt geen instellingsgeld, wel het wettelijk collegegeld van ongeveer 1700. Het is mogelijk om de richting orthopedagogiek te volgen. Deze richting sluit denk ik het beste aan als je voor de kinderbescherming wilt gaan werken.

De premaster bevalt mij heel goed. Ik vind het programma heel interessant en kan het dan ook iedereen aanbevelen die verder wil studeren. Het toelatingsassessment is wel best pittig en ik heb flink voor wiskunde moeten blokken, maar het is mogelijk!

Anna
JufAnna
PABOforum Baby

Groep: 3

Berichtdoor IVIanon op 28 okt 2012, 17:48

Hoi Anna,

Ik had inderdaad ook iets gehoord over die premasters. Mijn zus studeert nu namelijk aan de universiteit en kwam er toevallig vanochtend mee. Na je berichtje gelezen te hebben, ben ik eens gaan lezen over orthopedagogiek en dat klinkt best interessant. Wat ik wel nog wil vragen, vind jij de overgang tussen Pabo en universiteit niet groot? Ik ben bang dat ik dalijk geld investeer en dat het te zwaar is.

Manon
IVIanon
PABOforum Baby

Keer terug naar Voor- en vervolgopleidingen