Praktijkonderzoek naar (on)mogelijkheden van de weekendkring

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

Praktijkonderzoek naar (on)mogelijkheden van de weekendkring

Berichtdoor linniepinnie84 op 02 jan 2008, 16:11

Ik zit op dit moment in het tweede jaar van de Master SEN. Ik moet dan ook een praktijkonderzoek houden en ga dit, na overleg met mijn collega's, doen over de weekendkring. Iedereen doet dit in de bovenbouw, maar kinderen zijn niet echt betrokken. Willen we zo nog verder? Wat zijn onze doelen hiervan? Kan het op een andere manier?
Natuurlijk heb ik zelf wel ideetjes over, maar ik moet alles onderbouwen met literatuur... en daar zit het probleem. Volgens mijn begeleidster is er genoeg (wetenschappelijke) literatuur te vinden over de kring... maar ik kan het niet vinden!

Ik heb 1 boek gevonden over de kring: Dingen in de kring.

Mijn vraag aan jullie, weten jullie literatuur (het liefst ook nog wetenschappelijk) over de kring? Over doelstellingen/ervaringen/onderzoeken naar het fenomeen kring?

Ik hoop het!
Loopt stage als orthopedagoog in het SO, cluster 4
linniepinnie84
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 375
Geregistreerd op: 09 feb 2003, 14:36
Woonplaats: Ergens in Drenthe
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0

Re: Praktijkonderzoek naar (on)mogelijkheden van de weekendkring

Berichtdoor Kelly83 op 02 jan 2008, 17:03

Even zitten kijken op Bol.com, er staan wel voldoende boeken over kringactiviteiten en kringgesprekken, die zou je in moeten kijken of er in staat wat je zoekt. Sommige zullen vooral praktische ideeën hebben, maar er staat meestal ook wel een stukje theorie in.

Hé, doe je mee. Interactieve werkvormen voor het basisonderwijs en het jeugdwerk. Deel 4 kringgesprekken 9054613475
Kringactiviteiten - Frea Janssen-Vos 9023226437 (schrijft veel boeken voor onderbouw, maar zal vast wel een deel theorie in te vinden zijn)

Kun je verder ook niets vinden als je zoekt via Google Scholar, de site met de databank voor Nederlandse onderwijstijdschriften, EBSCO Host of Picarta?
Avatar gebruiker
Kelly83
PABOforum Peuter
 
Berichten: 140
Geregistreerd op: 02 nov 2004, 15:46
Woonplaats: Den Bosch
Groep: 3
Schooltype: SBO
PABO jaar: 0


Keer terug naar Voor- en vervolgopleidingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron