Onregelmatig werken & leren tegelijk

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

Onregelmatig werken & leren tegelijk

Berichtdoor jeroen-burght op 09 aug 2009, 10:34

Hoi,

Ik ben Jeroen 20 jaar en woon gelukkig samen met mijn vriendin en werk 40 uur per week (onregelmatig)in de beveiliging, dit is echt niet mijn ding omdat ik een mens mens ben en daarom zou ik heel graag leraar willen worden. Nou komt mijn probleempje ik zou graag leraar willen worden maar ik heb alleen mijn vmbo gehaald en beveiliger 2,
Ik ben echter de enige die geld verdient, is het mogelijk om een thuis studie te doen naast een onregelmatige baan, want er zitten natuurlijk ook stages bij etc,?

Zoja heeft iemand relevante ervaring, is het mogelijk om deze switch te maken ? en is het beter om spw 4 of de onderwijsassistenten opleiding te doen als opstap voor leraar, Of is de 21 jaar toets een betere optie? :?

Alvast bedankt voor de reacties

jeroen van der Burght
jeroen-burght
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 09 aug 2009, 05:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Onregelmatig werken & leren tegelijk

Berichtdoor wendy278 op 09 aug 2009, 15:44

21 plus toets en dan digipabo
wendy278
PABOforum Baby
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 06 nov 2008, 22:56
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Onregelmatig werken & leren tegelijk

Berichtdoor jeroen-burght op 09 aug 2009, 17:28

Dank je voor je reactie maar wat ik mij afvraag is het mogelijk om een fulltime baan s'ochtends / s'avonds & s'nachts te werken en dan ook nog een pabo opleiding te doen?
Ik zit er aan te denken om spw 4 te gaan doen of onderwijsassistent te gaan doen, wat is slimmer met oog de vervolgopleiding PABO?
En dan zit ik natuurlijk ook nog met het probleem stage... heeft iemand nog een ideeen?

THNX :D
jeroen-burght
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 09 aug 2009, 05:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Onregelmatig werken & leren tegelijk

Berichtdoor Anita op 09 aug 2009, 18:15

In principe zou het qua studiebelasting mogelijk moeten zijn. Je moet dan kiezen voor een opleiding (zoals LOI, digipabo) die het aantal contacturen tot een minimum beperkt heeft. Bij de genoemde opleidingen er is volgens mij alleen een aantal keer per jaar een dag waar op je bijvoorbeeld workshops krijgt van dingen die echt niet via alleen theorie gaan.

Bij stage moet je aan je uren komen, maar er valt best flexibel mee om te gaan. Ik neem aan dat je je rooster steeds een paar weken van te voren hebt. Dan valt er altijd wel met je stageschool te overleggen dat je de ene week op dinsdag komt en de andere week op donderdag, of als je bijvoorbeeld een week nachtdienst hebt dat je dan de week daarna een dag inhaalt.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Onregelmatig werken & leren tegelijk

Berichtdoor jufmaaike op 09 aug 2009, 18:19

Bij afstandsleren digipabo, loi of nti) kan je best onregelmatig werken MITS je minimaal een dag in de week stage kunt lopen en die dus nooit hoeft te werken. Het zal niet makkelijk zijn, maar aangezien je geen lesavonden hebt kan je studeren wanneer jij wilt. Stage lopen kan nou eenmaal alleen onder schooltijd. Het lijkt me overigens wel zwaar om naast een fulltime baan een studie te doen, zeker in deze situatie. Heb je voltijd studeren met een bijbaan in het weekend al overwogen? Je kan misschien wel dat met je huidige werk doen en dan krijg je studiefinanciering en eventueel een studielening waardoor de mogelijkheden weer wat groter worden? Is er misschien een mogelijkheid dat je vriendin een aantal uur per week gaat werken om het iets makkelijker te maken? 2 dagen werken van haar zou het volgens mij al veel makkelijker voor jou maken en is niet meteen heel veel werken.
Ik denk altijd eerst goed na
voordat ik iets stoms zeg

Loesje
jufmaaike
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 255
Geregistreerd op: 10 feb 2006, 17:03
Woonplaats: Den Haag
Groep: 4
Schooltype: Katholiek
Functie: leerkracht

Re: Onregelmatig werken & leren tegelijk

Berichtdoor jeroen-burght op 10 aug 2009, 01:41

Bedankt dat waren een paar hele goede tips, ik denk dat misschien deel tijd misschien een optie voor mij is :D
Ik kan niet full time naar school ben ik bang vanwege hoge kosten huur etc.

Thnx, Misschien iemand nog een tip :D
jeroen-burght
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 09 aug 2009, 05:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Onregelmatig werken & leren tegelijk

Berichtdoor jufmaaike op 10 aug 2009, 15:04

Dat dacht ik ook hoor, maar met studielening (die ik voor wat rust over had) heb ik het wel gedaan en ben ondertussen ook afgestudeerd. Wel had/heb ik een partner die ook weer is gaan studeren in voltijd (in zijn geval, omdat zijn studie niet in deeltijd bestaat), dus we hadden in eerste instantie dubbel stufi en studielening. Het laatste jaar was ook dat niet meer het geval wegens een blauwe maandag studie van hem en de tienjaarsgrens (je moet binnen 10 jaar na het starten met je eerste studie afgestudeerd zijn, daarna krijg je niks meer) en hebben we dus van mijn (toen maar) maximale lening en wat extra werken geleefd. Even voor de duidelijkheid we hebben hier wel ook een koophuis met bijbehorende hypotheek en ook hoge vaste lasten. Het was absoluut niet makkelijk, vooral het afgelopen jaar niet, maar ik ben wel blij dat we hier doorheen zijn gegaan en ik nu het werk kan gaan doen wat ik leuk vind en mijn partner volgend jaar ook.
Wat ik dus eigenlijk hiermee wilde zeggen: Ik zou, als je tenminste graag voltijd naar school zou willen gaan, dit niet meteen afschrijven vanwege de hoge kosten, maar eerst alles op een rijtje zetten en kijken wat je precies nodig hebt en wat je kunt krijgen, lenen of bijverdienen (jij of je vriendin).
Ik denk altijd eerst goed na
voordat ik iets stoms zeg

Loesje
jufmaaike
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 255
Geregistreerd op: 10 feb 2006, 17:03
Woonplaats: Den Haag
Groep: 4
Schooltype: Katholiek
Functie: leerkracht


Keer terug naar Voor- en vervolgopleidingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten