pre-master en master orthopedagogiek

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

pre-master en master orthopedagogiek

Berichtdoor matje-schatje op 18 okt 2009, 16:45

Ha allen,

Ik ben aan het overwegen of deze studie aan de universiteit voor mij haalbaar is.
Ik werk inmiddels 7 jaar in het basisonderwijs, en ik zou meer kennis willen hebben. Daarnaast werk ik sinds dit schooljaar voor 1 dag per week ook in een praktijk van een orthopedagoog. Ik behandel (spelling en lezen oefenen) daar dyslectische kinderen.
Ik denk dat de opleiding in Utrecht voor mij het meest ideale is, gezien de reistijd.
Is er iemand die ervaring heeft in deze plaats? Heb je veel colleges? Kun je ernaast nog werken? Zou voor mij financieel welkom zijn! En is het te combineren met een gezin? Ik heb 2 kids inmiddels.
Ben vooral benieuwd naar degenen die ervaring in Utrect hebben, of ervaring met het combineren van studeren/ werken / gezin.
Avatar gebruiker
matje-schatje
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 25 mei 2002, 07:55
Groep: 1
PABO jaar: 0

Re: pre-master en master orthopedagogiek

Berichtdoor njo op 25 jan 2010, 22:08

Tijdje geleden dat je dit hebt geplaatst, maar ik hoop dat je het nog leest. Mijn vriend denkt er ook sterk aan om deze opleiding te gaan doen, waarschijnlijk ook in Utrecht.

We zijn nu een beetje aan het bedenken hoe het te bregen aan het bestuur en wat voor regelingen er mogelijk zijn.

Ben jij er al een beetje uit qua mogelijkheden op jouw school? Ga je je lerarenbeurs ervoor gebruiken? Het is natuurlijk hartstikke mooi dat je opleidingsgeld terugkrijgt, maar dan moet je nog steeds een dag ernaast werken, wat een beetje vreemd is bij een voltijdsopleiding.

Heb je steun vanuit het bestuur gekregen? Er zijn namelijk wel stafleden van zijn school die betaald verlof voor hun opleiding kregen. Hoewel dat niet om voltijdsopleidingen ging, maar een dag betaald studieverlof per week zou natuurlijk al erg welkom zijn!

Over HBO masters in deeltijd kun je heel veel info vinden, maar over deze universitaire masters en de steun van je werkgever eigenlijk bijzonder weinig. Hopelijk ben jij al wat verder op weg met je plannen en kun je ons wat tips geven.

Alvast bedankt voor het lezen.
njo
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 25 jan 2010, 21:28
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Voor- en vervolgopleidingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten