Voorbereiding voor de PABO

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

Re: Voorbereiding voor de PABO

Berichtdoor Sterre op 23 sep 2011, 16:03

Motivatie is het belangrijkste.

Het zal wel wennen zijn op een HBO als je zolang niet op school hebt gezeten. Wat er van je verwacht wordt, is dat je alles goed bijhoudt; je wordt niet telkens gecontroleerd. Je zult ook het één en ander moeten lezen. Als je dat lastig vindt, dan kost het je meer tijd. Ik moest tijdens de pabo veel verslagen maken, maar volgens mij zijn jouw schrijfvaardigheden heel behoorlijk.

Verder is het voor mij lastig om vanuit jouw positie de zaak te bezien, omdat ik juist vanuit een hogere opleiding de pabo heb gedaan.

Als dit je passie is, dan hoop ik voor je dat je toegelaten wordt en de begeleiding krijgt die je nodig hebt.
Laatst bijgewerkt door Sterre op 29 sep 2011, 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Sterre
PABOforum Peuter
 
Berichten: 77
Geregistreerd op: 09 sep 2011, 16:06
Groep: 3
Schooltype: openbaar
PABO jaar: 0

Re: Voorbereiding voor de PABO

Berichtdoor berdien88 op 28 sep 2011, 17:53

Wat goed om te merken dat je na verschillende tegenslagen er nu helemaal voorgaat en op zoek bent naar een goede voorbereiding. Ik heb geen idee hoe je dit het beste kan aanpakken, want ik weet niet hoe zo'n 21+ toets er uit ziet én ik heb geen idee hoe je je het beste kunt voorbereiden op het niveau. Maar ik heb wel een boekentip voor je: "Meer dan onderwijs". Staat echt over elk onderwerp wel iets in. Vakbekwaam onderwijs vind ik ook erg goed. Succes!
berdien88
PABOforum Baby
 
Berichten: 44
Geregistreerd op: 21 feb 2011, 17:41
Groep: 4
Schooltype: Katholiek

Vorige

Keer terug naar Voor- en vervolgopleidingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron