Master onderwijskunde na de Pabo

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

Master onderwijskunde na de Pabo

Berichtdoor Lisap91 op 14 mei 2013, 10:36

Hallo allemaal,

Ik ben in juli 2012 afgestudeerd aan de Pabo en heb een jaartje gewerkt. Het invallen bevalt me totaal niet en eigenlijk wil ik liever onderwijs ontwerpen op een hoger niveau. Dit is de reden dat ik me ben gaan oriënteren op masters binnen het onderwijs die mijn kans op een baan groter maken, maar waar ik me dus ook kan verdiepen in het ontwikkelen en ontwerpen van onderwijs. Nu kwam ik de master onderwijskunde aan de UVA tegen en het sprak me echt aan. Helaas heb ik een bachelor in het HBO gedaan en zal dus eerst een pre-master moeten doen voordat ik de master onderwijskunde kan starten. Deze pre-master koste me 4500 euro voor een jaar en dus 60 studiepunten, je moet de opleiding in dit jaar halen, want anders mag je de master ook niet meer doen. Je hebt dus één kans. Voor de master heb ik nog recht of stufi/OV en is tevens 1 jaar.

Dit zal dus beteken dat ik nog 2 jaar kan studeren en zo kan werken in het onderwijs, maar niet in de klas zelf. Het lijkt me namelijk fantastisch om de onderwijskwaliteiten te verbeteren en me hier in te kunnen verdiepen. Het geld heb ik, maar het is en blijft een gigantisch bedrag en ik zal er dus zeker over na moeten denken.

Nu ben ik opzoek naar mensen die ervaring hebben met deze (pre)master en me kunnen helpen een keuze te maken. Is het het waard om dit geld hier in te investeren en heb ik daadwerkelijk kans op een baan als ik afgestudeerd ben? En hoe is de studie, is het een zware studie en wat zijn de kenmerken die je nodig hebt?

Ik zou erg blij zijn met reacties van jullie! Ik heb tot 1 juni de kans om een keuze te maken en 22 mei heb ik een gesprek bij de UVA met een studieadviseur.
Blub kwaakt de koe.
Avatar gebruiker
Lisap91
PABOforum Baby
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 09 jan 2011, 13:07
Woonplaats: Hoorn
Schooltype: Openbaar
Functie: Docent

Keer terug naar Voor- en vervolgopleidingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast