MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor miekiemousie op 05 mei 2014, 18:56

Ik las op de site van fontys ergens dat de CEN volgend jaar anders georganiseerd gaat worden. De CEN worden niet meer apart aangeboden, maar verwerkt in de studiegroep. En dat vind ik een super verandering! Ik had het met liefde zo gehad i.p.v. hoe het was...
Ik zie op het algemene rooster dat er ook staat SGCEN1.1, dus studiegroepbijeenkomst, centrale themas 1.1
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor Mniekske op 06 mei 2014, 11:41

Top! Mijn studiegroepen vind ik echt op een fijne tijd gepland dus fijn dat ik dan voor de CEN niet op een andere dag terug hoeft.
Avatar gebruiker
Mniekske
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 758
Geregistreerd op: 04 nov 2006, 16:42
Woonplaats: Noord Brabant
Schooltype: SO
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor miekiemousie op 07 mei 2014, 20:11

Ik begrijp je helemaal! Ik had graag gewild dat het bij ons zo was.....
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor Mniekske op 09 mei 2014, 19:18

Snap ik miekiemousie. Ben jij nu nog bezig of ben je klaar met je master? Hoe is het bevallen om deze te doen?
Avatar gebruiker
Mniekske
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 758
Geregistreerd op: 04 nov 2006, 16:42
Woonplaats: Noord Brabant
Schooltype: SO
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor miekiemousie op 10 mei 2014, 19:20

Nog even...dan ben ik klaar. Ik ben nu bezig met de laatste loodjes.

Mij is Fontys bevallen. Niet alles is bevallen, maar dat zal je altijd houden. Ik vond het erg fijn dat ik zelf de modules kon kiezen. Hierdoor heb ik het meest gedaan op gedrag, maar ook enkele andere modules gedaan. Mede studiegenoten zijn ook gewisseld van uitstroomprofiel omdat ze tijdens de opleiding erachter kwamen dat ze toch een andere richting op wilden. Ik vind dit echt een voordeel.
Wat is me niet bevallen. De inhoud van sommige modules. Of beter gezegd de kennis en kunde van enkele docenten. Ik heb weer eens geleerd dat een les staat of valt met de docent. Je hebt bijvoorbeeld docenten die uitdragen dat je moet aansluiten bij je leerlingen en adaptief onderwijs moet geven, maar dit vervolgens zelf helemaal niet doen! Je hebt echter ook docenten die het programma als leidraad zien en het deels aanpassen op de leervragen van de studenten. Of zelfs meedenken als een student erachter komt dat hij veel van de inhoud al kent en dan een verdieping met de student zoekt. Het is gewoon heel wisselend, maar dat zal je bij elke opleiding houden.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor super_juf op 12 mei 2014, 13:07

@MIekiemouse Dat herken ik ook erg in mijn tweedegraads opleiding. Dit is een opleiding voor mensen die al een onderwijsbevoegdheid hebben. Je mag dan verwachten van studenten dat er veel zelfstudie is. Er zijn docenten die al ruim een uur bezig zijn om de vragen (huiswerk) van de vorige les te bespreken. Je zou ook de antwoorden van tevoren kunnen sturen en als er een vraag is, kun je deze stellen.. Ik mis heel erg de kennisoverdracht. Bij bepaalde modules heb ik erg het gevoel dat ik mijn tijd aan het verdoen ben. Gelukkig is dit niet bij alle docenten het geval, hoor :-D
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor Mniekske op 25 mei 2014, 19:20

Sorry beetje late reactie maar fijn te horen dat Fontys over het algemeen goed bevallen is Miekiemouse. Ik werk zelf al in het SO dus hoop dat het niet al te veel herhaling is en dat ik geluk heb met de docenten. Je hebt wel gelijk dat dit bij elke opleiding wel speelt. Ik herken het ook van de Pabo heel erg dat je hele goede en inspirerende docenten hebt maar ook docenten die hun verhaaltje maar afdraaien.

Ik ben wel heel benieuwd. Ik ga ook een aantal modules op zaterdag doen. De voornaamste reden voor mij om voor de Fontys te kiezen is ook het zelf kiezen van de modules. En op zaterdag volg je natuurlijk eigenlijk 2 lessen op 1 dag. Houdt dit dan ook in dat je dus je voorbereidende huiswerkopdrachten voor die 2 bijeenkomsten moet maken, of heb je tussendoor ook wel even tijd om hieraan te werken? Dit lijkt me wel heel lastig namelijk, om de opdrachten van bijeenkomst 2 al te maken voordat je bijeenkomst 1 gehad hebt.
Avatar gebruiker
Mniekske
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 758
Geregistreerd op: 04 nov 2006, 16:42
Woonplaats: Noord Brabant
Schooltype: SO
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor joyce1982 op 23 aug 2014, 12:30

Helaas gaat mijn opleiding niet door op de locatie van mijn keuze. Ookop de locatie van mijn tweede en derde keuze gaat de opleiding niet door. Jammer! Krijg wel eenalternatief aangeboden, maar deze ligt op 1,5 uur rijden van mijn woonplaats.
Juf van groep 3. Daarnaast IBer en opleider in de school.
joyce1982
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 517
Geregistreerd op: 30 dec 2002, 16:45
Woonplaats: Achterhoek
Groep: 3
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor Anita op 23 aug 2014, 14:16

En is dat dan bij één organisatie, of is er een andere hogeschool waar je ook nog voor zou kunnen kiezen? Wel ontzettend balen zeg, en ook zo laat dat je het weet!
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor Mniekske op 03 sep 2014, 20:06

Ik heb vandaag de startbijeenkomst gehad. Heel veel werk, maar wel interessant zoals ik nu heb gehoord. Zometeen vroeg slapen want heb er wel wat hoofdpijn aan overgehouden maar komt goed.
Avatar gebruiker
Mniekske
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 758
Geregistreerd op: 04 nov 2006, 16:42
Woonplaats: Noord Brabant
Schooltype: SO
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor Anita op 03 sep 2014, 20:11

Ik heb even teruggelezen Mniekske want een oudstagiaire van ons had ook vandaag startbijeenkomst van MasterSen. Maar zij doet hem via Marnix Academie.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor Joke op 05 sep 2014, 11:02

Balen Joyce. Zit de kans er in dat hij volgend jaar wel doorgaat of is het aanbod van studenten bij jullie in de buurt elk jaar zo minimaal?
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor Mniekske op 21 okt 2014, 16:28

Hoe is het met iedereen die aan deze (of een andere) vervolgopleiding is begonnen? Ik heb nu vakantie en vind het best zwaar allemaal. Ik werk fulltime met een behoorlijk pittige doelgroep waarvoor ik veel dingen thuis moet doen of moeilijk los kan laten. Daarnaast de modules en de voorbereiding/huiswerk daarvoor, ik moet echt nog even een balans vinden. Ben nu bezig met de eerste verwerkingsopdracht en de eerste toets, die wil ik deze vakantie graag afronden dus druk druk druk. Ben heel benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Avatar gebruiker
Mniekske
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 758
Geregistreerd op: 04 nov 2006, 16:42
Woonplaats: Noord Brabant
Schooltype: SO
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor miekiemousie op 22 okt 2014, 09:37

Ja, het is zwaar en wordt alleen nog maar zwaarder. Ik ben nu klaar en merk dat ik daar erg blij mee ben. Ik heb nu meer ruimte in mijn hoofd.
Je bent nu met je POP bezig? Als je tips nodig hebt, laat maar weten!
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Re: MASTER sen 2013-2014 deeltijd

Berichtdoor Mniekske op 22 okt 2014, 14:34

Ik ben inderdaad bezig met mijn POP en daarbij de verwerkingsopdracht van CEN. Die is op zich een heel eind af, alleen veel te veel woorden natuurlijk. Mijn POP wil ik deze week de eerste versie afmaken dus als ik tips nodig heb vraag ik ze hier wel weer ;) bedankt voor het aanbod in ieder geval.
Avatar gebruiker
Mniekske
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 758
Geregistreerd op: 04 nov 2006, 16:42
Woonplaats: Noord Brabant
Schooltype: SO
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

VorigeVolgende

Keer terug naar Voor- en vervolgopleidingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron