Wat te doen na PABO?

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

Wat te doen na PABO?

Berichtdoor dirkteur100 op 13 nov 2013, 13:37

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel 4e-jaars pabo student en ik ga volgend jaar afstuderen.
Daarna ben ik van plan om de opleiding tot gymbevoegdheid binnen een jaar te halen, hopelijk kan ik dan tussendoor wat invalwerk doen.
Als ik de gymopleiding behaald heb ben ik nog van plan om door te studeren.
Ik denk zelf aan de bachelor pedagogische wetenschappen aan de Radboud Universiteit in Nijmegen: http://www.ru.nl/opleidingen/bachelor/r ... -wetensch/

Iemand ervaring met deze opleiding? Zijn er meerdere die deze opleiding gedaan hebben na de pabo?
Ik weet bijna zeker dat ik later voor de klas wil staan in het basisonderwijs! Is het zinvol om nog 3 jaar door te studeren? Heeft het meerwaarde? Verdien je in het basisonderwijs meer loon als je zo een studie hebt afgerond? Is het niet verstandiger om bepaalde cursussen te volgen?

Groeten Dirk
dirkteur100
PABOforum Baby
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 19 okt 2010, 10:24
Groep: 7
PABO jaar: 1

Re: Wat te doen na PABO?

Berichtdoor ik-je op 13 nov 2013, 19:54

Je kunt solliciteren naar een LB functie op een school. Hierbij krijg je 'iets' meer betaald, maar krijg je ook andere taken op school die passen bij jouw kennis. Je moet de beslissing nemen of het zin heeft.
ik-je
Paboforumholist
 
Berichten: 1262
Geregistreerd op: 28 maart 2008, 18:01
Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re: Wat te doen na PABO?

Berichtdoor Jippie op 13 nov 2013, 20:23