Vervolgopleiding, wie helpt mij?

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

Vervolgopleiding, wie helpt mij?

Berichtdoor Ananas2 op 23 aug 2014, 11:53

Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 21 en verwacht dit schooljaar af te studeren aan de pabo, hiervoor heb ik havo gedaan. Ik weet vrijwel zeker dat ik niet lang als leerkracht basisonderwijs aan de slag wil gaan. Dit heeft meerdere redenen:
- hoge werkdruk
- grote minderheid van mannen in het onderwijs (klinkt misschien als een rare reden, maar gesprekken van vrouwelijke collega's boeien me gewoon totaal niet. Weinig aansluiting met collega's)
- ik ben slechthorend waardoor dit beroep mij veel energie kost, volgens de audioloog houd ik het ongeveer 5 jaar fulltime vol. Het luisteren naar kinderen in een drukke ruimte kost mij veel energie en ik kom vermoeid thuis.
- tegenwoordig veel te veel administratie etc

Ik ben dan ook op zoek naar een vervolgopleiding.
Het lijkt mij super om op de pabo zelf les te geven, rekenen/gym/onderwijskunde bijvoorbeeld lijkt mij zeer interessant om aan studenten te onderwijzen. Wat voor opleiding is hiervoor nodig?

Hebben jullie andere suggesties?

Ik vind het niet erg om een wat meer theoretische studie te volgen. Tijdens de pabo heb ik alle toetsen gehaald zonder te leren.

Alvast bedankt!
Groeten Ananas
Ananas2
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 23 aug 2014, 11:27
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Vervolgopleiding, wie helpt mij?

Berichtdoor super_juf op 24 aug 2014, 15:41

Hoi Ananas!

Om op de pabo les te geven heb je geloof ik een universitaire opleiding nodig. Dit is wat ik toentertijd heb begrepen van mijn docenten. Je kunt dus bijvoorbeeld een studie Onderwijskunde volgen.
Misschien is het nog gemakkelijker om dit te vragen aan je pabo-docenten?

Jammer, dat je door beperkingen niet verder kunt in het basisonderwijs. Ik begrijp het daarentegen heel goed. Ik wens je veel succes met het maken van je keuze!
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands

Re: Vervolgopleiding, wie helpt mij?

Berichtdoor Joke op 30 aug 2014, 21:52

Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Vervolgopleiding, wie helpt mij?

Berichtdoor 2Be-Have op 22 sep 2014, 23:53

Misschien een hele andere boeg, maar zou je niet op een school willen werken voor dove en slechthorende kinderen?
Je lijkt me een enorme inspiratie voor de kinderen en daarnaast geeft jouw persoonlijke ervaring jou een voorsprong in je contact met de kinderen.
Het is maar een ideetje
Avatar gebruiker
2Be-Have
PABOforum Baby
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 05 aug 2014, 19:54
Woonplaats: Zwijndrecht
Groep: 4
PABO jaar: 0


Keer terug naar Voor- en vervolgopleidingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron