Vierslagleren

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

Vierslagleren

Berichtdoor Sowieso op 30 mei 2015, 13:23

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met vierslagleren? Ik ben aan het kijken of ik dit komend schooljaar kan gaan doen, maar mijn stichting heeft er nog geen ervaring mee. Zelf zie ik wat praktische problemen:
- Veel studies hebben op dezelfde dagen college. Een startende leerkracht kan dan moeilijk je klas overnemen als diegene zelf ook college heeft.
- Is er nog sprake van samen studeren, als je niet dezelfde studie volgt.

Ik ben vooral ook benieuwd naar ervaringen!
Avatar gebruiker
Sowieso
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 332
Geregistreerd op: 02 apr 2008, 15:27
Woonplaats: Drenthe
Groep: 3
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Vierslagleren

Berichtdoor Joke op 30 mei 2015, 22:59

Wat vreemd, want het is toch duidelijk bedoeld om twee dagen de groep over te nemen: als de oudere leerkracht één dag naar de opleiding gaat en één dag thuis studeert. Zo staat het tenminste in het blad van de Aob beschreven. Geen ervaring helaas.
Ik las wel dat er wat wijzigingen zijn: http://www.arbeidsmarktplatformpo.nl/pe ... eling.html
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Vierslagleren

Berichtdoor Sowieso op 31 mei 2015, 15:21

Bedankt Joke, over de wijzigingen had ik al gelezen. :)
Ik zie hier in Zwolle (wat toch het dichtst bij Drenthe ligt) dat de meeste opleidingen op woensdag college hebben :lol: . Ik ben daarom benieuwd hoe anderen dit hebben aangepakt. (Misschien de startende leerkracht die voor een andere groep staat?)
Avatar gebruiker
Sowieso
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 332
Geregistreerd op: 02 apr 2008, 15:27
Woonplaats: Drenthe
Groep: 3
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Re: Vierslagleren

Berichtdoor Anita op 31 mei 2015, 15:38

Ik zie hier dat er wel veel verschillende dagen zijn. Zelf volg ik de opleiding Master Leren en Innoveren en ik heb als studiedag de vrijdag. Die heb ik verder nog nergens terug gezien. Zal misschien wel van verschillende instituten afhangen. Ik denk dat je juist ook samen kunt studeren als je verschillende studies doet. Bij mij op school was er dit jaar een collega die Master SEN deed en we hadden het samen juist vaak over de verschillende manieren van onderzoek, interessante colleges etc.

Ik heb begrepen dat een van de voorwaarden nog wel is dat je stichting niemand in het RDDF mag hebben, bij een vriendin van mij is het daarop afgeketst.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar Voor- en vervolgopleidingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron