Mogelijkheden na 2e graad lerarenopleiding levensbeschouwing

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

Mogelijkheden na 2e graad lerarenopleiding levensbeschouwing

Berichtdoor Juf Fatima op 11 mei 2016, 19:33

Dag beste mensen,

Ik heb de lerarenopleiding levensbeschouwing een paar jaar geleden afgerond. Nou wil ik graag de PABO doen en heb me suf gezocht naar de mogelijkheden voor een beurs, maar ik schijn voor niks in aanmerking te komen. Ik werk op het moment niet als leraar. De lerarenbeurs is voor zoveel mensen toegankelijk, behalve voor mij lijkt het, hihi. Zelf bekostigen gaat mij €8000,- per jaar kosten, omdat de college tarieven worden gehanteerd, pff.

Zie ik iets over het hoofd?

Groetjes,
Fatima
Juf Fatima
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 11 maart 2015, 12:31
Groep: 1
PABO jaar: 0

Re: Mogelijkheden na 2e graad lerarenopleiding levensbeschouwing

Berichtdoor Joke op 14 mei 2016, 21:27

Is er werk voor je te vinden in jouw studierichting? Dan zou je misschien eerst kunnen proberen aan een school verbonden te raken.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Mogelijkheden na 2e graad lerarenopleiding levensbeschouwing

Berichtdoor super_juf op 08 aug 2016, 22:06

Het klopt wat je gelezen hebt. Als je na je hbo-opleiding nóg een hbo-opleiding wilt volgen moet je heel veel geld per jaar betalen. Tenzij het om een beroep gaat waar tekorten in zijn, geloof ik. Echt belachelijk, maar dat terzijde.
Ik had dit na de pabo! Ik wilde een tweedegraads gaan doen, maar moest eerst een baan zien te vinden voordat ik recht had op een de Lerarenbeurs. Uiteindelijk bleek dit laatste niet nodig, omdat de opleiding eigen tarieven bepaalde. Zo'n €3400 euro, nog een hoop geld maar wel een stuk minder dan toentertijd €7000,- per jaar.

Zou eerst kijken of je een baan kunt vinden en dan gaan kijken voor een opleiding. Al gedacht aan deeltijd via LOI?
Docent in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Moslim, christen, atheist. We delen allemaal dezelfde hemel; die ozonlaag met dat gat er in....
Avatar gebruiker
super_juf
Paboforumholist
 
Berichten: 1078
Geregistreerd op: 27 jan 2009, 11:11
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Docent Nederlands


Keer terug naar Voor- en vervolgopleidingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron