[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Ervaringen - Pedagogiek

Ervaringen - Pedagogiek

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

Ervaringen - Pedagogiek

Berichtdoor Eendje op 16 jun 2004, 12:37

Ik zit er over te denken om over een tijdje mijn master onderwijspedagogiek te halen.

Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die hun master willen halen / gehaald hebben en wat jullie ervaringen zijn? en zijn er ook andere mogelijkheden voor master na de pabo??
Liever één eendje in de hand dan tien in de lucht!!
Avatar gebruiker
Eendje
PABOforum Peuter
 
Berichten: 82
Geregistreerd op: 16 sep 2002, 18:19
Woonplaats: Den Haag

Re:Master na de Pabo

Berichtdoor tine op 16 jun 2004, 20:15

Ik weet dus nog steeds niet precies wat dat inhoudt.. master en wat was dat andere?
Zou je willen uitleggen wat het inhoudt wat jij zegt, ik ben wel geïnteresseerd!
tine
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 536
Geregistreerd op: 13 nov 2003, 16:04
Woonplaats: de Liemers, bij Arnhem.

Re:Master na de Pabo

Berichtdoor zomerjuffie op 16 jun 2004, 22:13

Die termen bachelor en master hebben ze ingevoerd om het makkelijker te maken om internationaal stage te lopen of te gaan werken. Die namen staan dan internationaal voor hetzelfde en die zorgen dan- als het goed is- voor minder misverstanden.

Als wij op onze PABO straks ons diploma krijgen, krijgen we zowel een Nederlandse als een Engelse versie.. We zijn dan ook 'bachelor of education' Klinkt toch best aardig, vind je niet ;D

Hoe de opbouw precies werkt, dat weet ik niet.. Iemand anders misschien??
Juf op een zmlk-school
Avatar gebruiker
zomerjuffie
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 25 feb 2004, 18:11
Groep: 0
Schooltype: ZMLK-onderwijs
Functie: leerkracht

Re:Master na de Pabo

Berichtdoor tine op 17 jun 2004, 13:27

Oja.. bachelor was die andere ;D

Ik dacht zelf dat het te maken had met het niveau.. hbo is dan bachelor en universitair is dan master?
tine
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 536
Geregistreerd op: 13 nov 2003, 16:04
Woonplaats: de Liemers, bij Arnhem.

Re:Master na de Pabo

Berichtdoor Eline op 17 jun 2004, 18:35

Heeft idd te maken met het niveau, maar je hebt ook Bachelor op de universiteit hoor ;)

Bachelor=HBO of eerste 3jr universiteit
(noemen ze in de VS ook wel 'kandidaatsdiploma')
Master=1 of 2 jr universitaire opleiding na Bachelor
(dit staat gelijk aan 'doctorandus', het vroegere doctor heet nu PhD)
Eline
 

Re:Master na de Pabo

Berichtdoor chantal23 op 20 jun 2004, 08:07

hierbij wil ik even toevoegen dat je bachelor HBO niet hetzelfde is als je bachelor universiteit. je zal dus eerst een traject moeten doorlopen waarin je je bachelor universiteit gaat halen. de duur van het traject kan verschillend zijn. als je je bachelor hebt kun je kiezen voor je master. op verschillende universiteiten worden de masters anders ingevuld en aangeboden.
ik studeer ik utrecht en daar kan je in 1 jaar je bachelor halen of in 2 jaar (dat is de keuze die je zelf maakt) en dan nog 1 of 2 jaar master (als je onderzoeksmaster gaat doen moet je 2 jaar, anders maar 1 jaar)
hoop dat dit een beetje duidelijk over is gekomen.. anders mail me maar met vragen!
greetz
chantal
chantal23
 

Re:Master na de Pabo

Berichtdoor Eendje op 20 jun 2004, 13:24

Ik heb even wat informatie aangevraagd bij de VU. daar vertelden ze me dat ik eerst een jaar een pre-master-class moet gaan doen voor ik toegelaten wordt tot het master-programma. in totaal kun je er dus twee jaar over doen.

Enige grote nadeel is dat de pre-master-class bij de vu niet in deeltijd beschikbaar is. je mag er zo lang over doen als je wil, maar alle werkcolleges en hoorcolleges vinden overdag plaats. Er wordt aangeraden dit te doen in combinatie met een 'flexibele baan'. Ik werk nu in het onderwijs, ze zien me daar aankomen met om de haverklap van werkdag wisselen omdat ik weer een college heb.

Weet iemand een universiteit waar deze premasterclass wel in echt deeltijd wordt aangeboden (vaste dag of twee avonden) ??
Liever één eendje in de hand dan tien in de lucht!!
Avatar gebruiker
Eendje
PABOforum Peuter
 
Berichten: 82
Geregistreerd op: 16 sep 2002, 18:19
Woonplaats: Den Haag

Re:Master na de Pabo

Berichtdoor chantal23 op 22 jun 2004, 13:09

pedagogiek wordt bij geen enkele universiteit meer deeltijd aangeboden. het is allemaal overdag. ik heb ook een klasgenoot die er naast werkt. zij heeft 1 vak dit jaar gedaan. dit vak had elke keer dezelfde hoorcollege en werkgroep tijden. dus dat kwam bij haar wel uit. ze doet er dus inderdaad wel wat langer over.
hoop dat je een keuze kunt maken
succes ermee!
groetjes
chantal
chantal23
 

Re:Master na de Pabo

Berichtdoor Boompje op 22 jun 2004, 14:36

zelf ben ik ook an de pabo pedagogiek gaan studeren in Nijmegen.Dit was het laatste jaar dat het ook in deeltijd werd aangeboden. Deeltijd is bij ons 2 dagen, maar dan niet 's avonds! Ook moet je je zeker beseffen dat het om een universitaire studie gaat, die je niet 'er zomaar even bij doet'. Als je werken en studeren wilt combineren kun je volgens mij beter iets anders kiezen. (uitzonderingen natuurlijk daargelaten, maa rhet lijkt mij echt té zwaar)
Voltijd is goed te doen, maar je kunt e rniet echt veel naast werken. Op de pabo werkte ik meestal zo'n 20 uur per week ernaast. Dat kan dus niet meer. Werk nu dus de donderdagavond en de zaterdag in een winkel, dat kan altijd.
Er zijn verschillende periodes, met verschillende dagen vrij. Ik heb het afgelopen jaar periodes gehad met 4 dagen per week college, maar ook met 2 dagen. Ook komt er nog heel wat lees- en studeerwerk bij. in de periodes dat ik niet veel te doen heb, geef ik dit door bij de invalpoule, en meestal kan ik dan wel invallen!
Boompje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 391
Geregistreerd op: 08 jun 2003, 21:59
Woonplaats: Deventer

Re:Master na de Pabo

Berichtdoor chantal23 op 22 jun 2004, 18:07

nienke, totaal met je eens. het is echt aanpoten en ik merk echt, nu ik aan het einde van het jaar zit, dat het echt veel is. je bent gewoon op. vooral ook omdat je totaalg een vakanties hebt, alleen kerstvakantie! deze studie kun je er inderdaad niet naast gaan doen, nou ja, of je moet er voor kiezen om maar 1 vak per blok te doen, dan is het misschien te doen!!
chantal23
 

Re:Master na de Pabo

Berichtdoor Boompje op 23 jun 2004, 12:21

Tsja, dan heb ik meer geluk, want wij hebben wel gewoon schoolvakanties! Maar goed, dan natuurlijk wel wat meer in een aantal weken gepropt, maar af en toe een weekje 'bijlezen' kan meestal ook geen kwaad!
Boompje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 391
Geregistreerd op: 08 jun 2003, 21:59
Woonplaats: Deventer

Re:Master na de Pabo

Berichtdoor tine op 03 jul 2004, 20:08

Ik zit er steeds meer over te denken om ook Pedagogiek te gaan studeren. Dit zou voor mij dan Nijmegen betekenen, omdat het het dichtst bij is. Het heet daar Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskunde, klopt dat Nienke?

Wat zijn jouw ervaringen met die opleiding? Ik twijfel nog een beetje aan mijn eigen kunnen, vooral met statistiekvakken. Kun je hier goede ondersteuning voor krijgen?
tine
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 536
Geregistreerd op: 13 nov 2003, 16:04
Woonplaats: de Liemers, bij Arnhem.

Re:Master na de Pabo

Berichtdoor Boompje op 03 jul 2004, 20:14

Tine,

Ik vind het er echt superleuk! Het is wel erg wennen na een aantal jaren 'lan'g-leve-de-lol' op de pabo. Je leert echt studeren, plannen etc. Maar zeker erg de moeite waard! Ik denk dat iedere gemotiveerde (want dat is het allerbelangrijkste, je moet wel de puf op kunnen brengen om voor een tentamen 5 boeken door te spitten) pabo-student het wel moet kunnen.

Bij de statistische vakken wordt je goed begeleid. ER wordt een voortoets statistiek afgenomen, als je dezze niet haalt, kun je gratis deelnemen aan een cursus, zodat je genoeg wiskundige kennis hebt om uiteindelijk mee te doen aan statistiek. Dit tentamen wordt geloof ik drie keer afgenomen voordat statistiek begint, kansen genoeg dus!
Degene die statistiek geeft, wil echt alles doen om iedereen te helpen, het is wel pittig als je niet zoveel 'wikunde-gevoel' hebt, maar zeker te doen!

Als je nog meer vragen hebt, vraag ze gerust!
Boompje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 391
Geregistreerd op: 08 jun 2003, 21:59
Woonplaats: Deventer

Re:Master na de Pabo

Berichtdoor tine op 03 jul 2004, 20:19

Fijn, ik begin steeds enthousiaster te raken! Ik denk er nu nonstop aan, wordt er bijna al moe van ;D
En het is ook super dat bij iemand terecht kan met dit soort vragen!

Weet jij of er de mogelijkheid is om later in het jaar te beginnen? Ik heb op de site wel kunnen vinden dat er bepaalde vrijstellingen gegeven kunnen worden aan mensen die hun Pabo-diploma hebben, en dat er dan een verkortingsmogelijkheid is, maar kun je dan bijv. ook februari beginnen?
tine
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 536
Geregistreerd op: 13 nov 2003, 16:04
Woonplaats: de Liemers, bij Arnhem.

Re:Master na de Pabo

Berichtdoor Boompje op 03 jul 2004, 20:20

volgens mij niet, je kunt natuurlijk wel beginnen, maar dan ben je ook later klaar!

Als je de pabo gedaan hebt, doe je er drie jaar over!
Boompje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 391
Geregistreerd op: 08 jun 2003, 21:59
Woonplaats: Deventer

Volgende

Keer terug naar Voor- en vervolgopleidingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten