[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Vervolgopleiding - Wie gaat er ook doorstuderen?

Vervolgopleiding - Wie gaat er ook doorstuderen?

Welke opleidingen sluiten goed aan op de PABO. En wat na de PABO?

Moderator: timgearz

Re:Doorstuderen na PABO- wie?

Berichtdoor juffrouw Patricia op 30 jul 2005, 14:59

ik bekostig de studie helemaal zelf... nou ja zelf... met behulp van mijn vader. ik heb dus een nul euro lening aangevraagd. ik krijg nog wel mijn ov maar krijg geen geld. je kan ook lenen bij de ibg maar dat heb ik niet gedaan. volgens mij moet je dat dan binnen 15 jaar terugbetalen.. dat is volgens mij wel goed te doen aangezien je straks een baan hebt en dan verdien je het zo terug.

volgens mij betalen scholen niet zo gauw een studie orthopedagogiek.... denk ik. veel scholen hebben geen orthopedagoog in huis.. die komen allemaal via de SPD nu MEE geheten. scholen zijn daar bij aangesloten en kunnen indien ze vragen hebben deze bij hun stellen en komt er indien nodig een orthopedagoog op school. kan me nog wel voorstellen dat in het speciaal onderwijs nog wel orthopedagogen fulltime werkzaam zijn maar denk niet dat als je solliciteert binnen deze school zij jou dat aanbod doen. maar je kan het altijd proberen natuurlijk. succes ermee!!!

die nul euro lening, zodat je ov krijgt. kan je daar wat meer over vertellen? weet je of je dat ook kan als je een deeltijdopleiding gaat volgen?
juffrouw Patricia
PABOforum Peuter
 
Berichten: 137
Geregistreerd op: 11 jan 2005, 13:10

Berichtdoor tine op 05 aug 2005, 12:04

Chantal weet je al meer?

en;

Weee, ik kwam terug van vakantie en mijn gloedjenieuwe collegekaart lag op me te wachten! Het komt allemaal heel dichtbij :D
tine
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 536
Geregistreerd op: 13 nov 2003, 16:04
Woonplaats: de Liemers, bij Arnhem.

Berichtdoor zomerjuffie op 05 aug 2005, 12:16

Leuk voor je, Tine! Wanneer begin je nu precies? In ieder geval heel veel succes!
Juf op een zmlk-school
Avatar gebruiker
zomerjuffie
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 25 feb 2004, 18:11
Groep: 0
Schooltype: ZMLK-onderwijs
Functie: leerkracht

Berichtdoor tine op 05 aug 2005, 21:15

Ik begin in september! Maar de precieze startdatum weet ik niet.. ik krijg dat soort dingen pas toegestuurd rond 20 augustus :-| Ook boekenlijst enzo, heeel handig bedacht van ze --> pabo all over again :? ?
tine
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 536
Geregistreerd op: 13 nov 2003, 16:04
Woonplaats: de Liemers, bij Arnhem.

Berichtdoor Yanne op 07 aug 2005, 14:20

van mijn opleiding heb ik nog niks gehoord... ik begin er wel zin in te krijgen dus ik behelp me maar met het kopen van mappen en pennen - heb ik toch wat voorpret. :roll: Maar ik kan haast niet wachten tot ik mijn boekenlijst en zo krijg...
groet van Yanne
Avatar gebruiker
Yanne
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 482
Geregistreerd op: 05 apr 2003, 16:47

Berichtdoor zomerjuffie op 07 aug 2005, 15:46

Hoi Yanne,

Die boekenlijst kregen wij ook heel laat, inderdaad. Nog ff afwachten dus! Ach, als je gelpennen hebt gekocht, vermaak je je daar wel mee ;)
Juf op een zmlk-school
Avatar gebruiker
zomerjuffie
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 25 feb 2004, 18:11
Groep: 0
Schooltype: ZMLK-onderwijs
Functie: leerkracht

Berichtdoor chanty23 op 12 aug 2005, 04:40

sorry voor mijn late reactie... was namelijk op vakantie.

@juffrouw patricia... de 0 euro lening kan je aanvragen bij de ibg. je gaat opgeven dat je nog een studie gaat volgen en daar kan je aangeven of je wat wilt lenen, je kan er ook voor kiezen om geen lening te nemen. dit kan je ook aangeven op het formulier. dan krijg je dus wel een ov maar je zit dan niet vast aan een lening. na je 4 jaar hbo heb je nog max 3 jaar recht op een ov.
dit geldt niet voor de deeltijdopleiding. dan dien je het vervoer zelf te bekostigen. hoop dat je hier wat wijzer van bent geworden.

@tine, Yes ik heb een stageplek. ik belde een school in hoogeveen (een uurtje met de bus, 20 minuten met de auto, maar aangezien ik geen auto tot mijn beschikking heb wordt het de bus) en zij vonden het goed. ben er al geweest en het lijkt me erg leuk! dus ben echt blij dat ik wat heb. echt wel balen om wat te zoeken zeg. was echt wel een gestress... als ik voor 1 september niks had gevonden (en hier gaan de scholen pas weer open op 5 september, dus moest wel haast maken) dan had ik niet mogen starten en had ik een heel jaar moeten wachten. ja dat is echt balen. je mag niet later beginnen... heb de uni ook wel enorm vaak vervloekt!! maar goed, ik heb gelukkig een plek.
wat gaaf dat je nu alles binnen hebt, nu krijg je vast echt het gevoel dat je mag beginnen.. heerlijk. vond ik tenminste wel. aan iets nieuws beginnen wat onwijs mijn interesse had (vond de pabo, in tegenstelling tot veel andere forummers, niet echt leuk). oh was echt heel opgelucht om met iets te beginnen wat ik echt heel leuk vond. ga ook elke dag weer met plezier heen, echt fijn om te ervaren.
nou hoop dat het naar je verwachting is.. hoop nog te horen hoe het je vergaat.

@boompje, had je een tijdje geleden een persoonlijk bericht gestuurd met het heugelijke nieuws dat ik een stageplek heb, is vast onverhoopt wat mis gegaan helaas!! maar heb idd een plek. ik ga stagelopen op een speciaal onderwijs in hoogeveen. echt heerlijk dat ik wat heb. had eerst niks en ineens werd ik achter elkaar teruggebeld van 2 scholen waar ik kon komen. echt wel een heerlijk gevoel. zat namelijk op dat moment echt wel ff in een dip, dat niemand mij wilde hebben, maar goed, uiteindelijk alles toch nog goedgekomen!
Hoe gaat het bij jou? al een beetje aan het voorbereiden op de master? wanneer begint jouw stage eigenlijk?

ik ga nu echt maar eens ff slapen... kom net van schiphol (mijn vader halen) en mijn ogen beginnen nu toch echt dicht te vallen

tot gauw
greetz
chantal
chanty23
PABOforum Peuter
 
Berichten: 130
Geregistreerd op: 27 jan 2005, 10:00
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor tine op 12 aug 2005, 13:22

hee wat goed!

wanneer begin je? En houd ons op de hoogte, ik zou het super vinden om wat stage-ervaringen te lezen!
tine
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 536
Geregistreerd op: 13 nov 2003, 16:04
Woonplaats: de Liemers, bij Arnhem.

Berichtdoor chanty23 op 17 aug 2005, 09:28

ik begin met college op 12 september (we krijgen nog een maand les in het afnemen van testen enz) en mijn stage begint begin oktober.
2 dagen in de week klinisch, 2 dagen in de week onderzoek en 1 dag in de week college in utrecht.
vind het wel spannend. altijd als het dichterbij komt ga ik altijd een beetje twijfelen... maar goed, gaat vast allemaal helemaal goed komen.

wil jij ook wat van je laten horen, ben namelijk wel erg benieuwd hoe jij het gaat vinden, de studie... en boompje: ben ook erg benieuwd naar jouw ervaringen!!

succes allemaal.
liefs
chanty23
PABOforum Peuter
 
Berichten: 130
Geregistreerd op: 27 jan 2005, 10:00
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor Boompje op 18 aug 2005, 06:00

Ik ben eigenlijk al half begonnen. Vandaag naar school voor een bespreking voor mijn scriptie en we moeten nog het eea voor een vak verbeteren....
Dan heb ik de 26ste (mijn eerste) hertentamen. Dat is dus nog even leren! Ik dacht namelijk dat ik alles gehaald had, maar ik zal wel verkeerd gekeken hebben! En dan nog wel even een weekje vrij hoor!
5 september begin ik met stage en in die week beginnen ook mijn vakken.
2 september krijg ik daar uitleg over, maar wat ik nu zo kan zien komt het er op neer, dat ik drie dagen stage moet lopen (na de kerst 2 dagen) en dat ik op vrijdag nog een college heb. In de overige tijd moet ik mijn scriptie schrijven en een hulpverleningscasus doen.

Ben benieuwd of dat allemaal in een schooljaar past!
Jullie alvast een frissen start gewenst en Chanty, het komt best wel weer goed hoor!
Boompje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 391
Geregistreerd op: 08 jun 2003, 21:59
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor juuuuuut op 21 aug 2005, 17:43

hee allemaal!
wil jullie (boompje, chantal23 etc.) ff superbedanken, want heb echt veel gehad aan deze topic! zelf zit ik nog op de pabo, ga dit jaar afstuderen (hellup!!) en zit al wel te denken wat ik hierna wil gaan doen!
heb iig nog helemáál geen zin om te werken en zit ook sterk te denken aan de verkorte opleiding van pedagogische wetenschappen (waarsch ook in nijmegen).. ik wil later denk ik wel voor de klas, maar of ik dat 40 jaar lang wil weet ik nog niet, lijkt me ook leuk een gecombineerde baan te hebben en meer te kunnen dan alleen voor de klas staan! en sowieso lijkt de opleiding mij een verrijking van de pabo, want heb t idee dat ik daar qua vakinhoud vrij weinig van opgestoken heb!..
jullie hebben me een goed beeld gegeven door jullie meningen en uitleg over hoe de studie in elkaar steekt..
gelukkig heb ik nog even om er over na te denken, maar nu heb ik er wel een duidelijker beeld van! nu op naar hertentamens, verslagen, afstuderen, lio..!
groetjesss!
juuuuuut
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 18 mei 2004, 13:48

Berichtdoor Ninnoc op 23 sep 2005, 16:28

hallo allemaal,

Ook ik heb veel gehad aan het lezen van dit onderwerp en ik denk er zelf ook over om orthopedagogiek te gaan studeren in Groningen. Ik ben nu in het laatste jaar van de pabo beland en wil hierna graag meer theoretische verdieping opdoen. Ik heb het gevoel dat ik heel veel KAN, maar weinig WEET. Orthopedagogiek kan hier in groningen in 3 jaar (helaas zonder studifinanciering dus) en ik was er vrijwel zeker van dat ik dat wilde gaan doen. Maar nu lees ik hier ook mensen die de opleiding SBO doen of RT of IB. Daar heb ik eerder ookal naar gekeken (bij het seminarium enzo en fontys) maar ik begreep daaruit dat je voor dat alles minimaal 2 jaar werkervaring moet hebben. Weet iemand van opleidingen (liefst in Groningen en voltijd) SBO, RT of IB of iets dergelijk, waar je wel direct na je pabo-opleiding mee kunt beginnen? Want ik dacht altijd dat dat uitgesloten was en daarom dacht ik nu aan ortho...

Hopelijk heeft een van jullie meer ideeen.

Groetjes, Evelien.
Avatar gebruiker
Ninnoc
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 26 sep 2002, 15:26
Woonplaats: Ravenswoud

Berichtdoor Anita op 23 sep 2005, 16:44

Voor zover ik weet kun je in ieder geval SBO en RT gelijk na de Pabo doen. Ik ken ook genoeg mensen die dit doen / gedaan hebben.

Voor IB weet ik dit niet zeker, maar misschien juf Miriam wel, zij doet deze opleiding.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor krokeledokus op 17 dec 2005, 15:14

Ik zit er ook over na te denken om verder te gaan studeren. Pedagogische wetenschappen of onderwijskunde (zoals het in utrecht heet). Ik zit te denken aan de uva, de vu, leiden of utrecht, moeilijk hoor!! Ook omdat ik merk dat neit alle universiteiten hetzelfde aanbieden.. en leiden eigenlijk wel heel dicht bij is, maar niet zo'n goede indruk achter laatte bij mij. (op de opendag)...

Wie weet hoe het zit met een soort instaptoets die je voor september meot maken?? In amsterdam hebben ze zoiets en in leiden willen ze dat invoeren.. Het schijnt niet bindend te zijn...

Iemand ervaring mee??
Avatar gebruiker
krokeledokus
PABOforum Peuter
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 08 sep 2004, 08:57

Berichtdoor chanty23 op 20 dec 2005, 20:57

ik studeer in utrecht, maar volgens mij hebben ze daar nog geen instaptoets.. tenminste ik heb het niet gedaan. meestal als je een instaptoets moet maken die niet bindend is, zullen ze waarschijnlijk kijken wat je niveau is en waar je nog aan moet werken. dus bijv. of je extra statistiek nodig bent en zo!
greetz
chanty23
PABOforum Peuter
 
Berichten: 130
Geregistreerd op: 27 jan 2005, 10:00
Woonplaats: coevorden

VorigeVolgende

Keer terug naar Voor- en vervolgopleidingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron