Voor dit kind van groot belang, maar ook voor de andere kinderen en de rust in jouw klas.
Als er gezinsleden zijn met een "etiketje" zoasl pdd-nos en in een psychiatrische inrichting, MOET er al een instantie met dit gezin bezig zijn, schakel hen ook in voor observatie en vervolg, het lijntje is er al met die instellingen, het gezin is bekend bij hen, dus als het goed is kun je op korte termijn hulp krijgen.
Het lijntje is er inderdaad wel, maar op het moment is er alleen een maatschappelijk werkster...
beloon alleen voor dingen waar je zelf zeker van bent die zijn er vast en zeker hoe moeilijk dan ook.
Hij is heel sterk qua rekenen en taal dus daar wordt hij dan ook voor beloond maar niets meer of minder dan de anderen. Qua gedrag is het inderdaad lastig, ik ben nu net een havik die probeert te zien wat hij doet in de pauze en na schooltijd. Als ik iets positiefs zie dan beloon ik hem, gisteren hielp hij iemand overeind. Dus ik breed glimlachend naar hem toe en vertellen hoe goed hij dat wel niet deed. Bleek dat hij dat meisje eerst de fatale duw had gegeven... dat bedoel ik dus met het belonen.
Ik blijf het zeker proberen, maar net wat je zegt, dit is lastig.
Oh ja, ik heb eerder een jongen met ODD in de klas gehad. Deze had het heel erg. Hij scoorde op alle punten. Daar had ik helemaal een draai meegevonden en hij voelde zich echt veilig bij mij dus ging het ook goed gelukkig.
Als ik CD lees lijkt het inderdaad overeen te komen... ik kan de schoolarts vragen om hem een oproep te geven?? De Iber praat ik op het moment elke dag mee... dat is heel fijn. Dit is dan wel weer door de directie geregeld dat zij vaker op school is. Dus dat dan wel weer.
Wat betreft de ouders, het was vandaag wat minder. Ik denk dat ze even de nieuwe juf aan het uittesten waren of zo. Ik ga nu in de deuropening staan zodat ze echt wat aan mij kunnen vragen maar niet maarzo de klas in kunnen lopen. Dit werkt aardig... tot nu toe.