Meisje begeleiden

'een stoornis die gekenmerkt wordt door hardnekkige problemen in de automatisering van de woordidentificatie (lezen) en/of schriftbeeldvorming (spellen)'

Moderator: Anne

Meisje begeleiden

Berichtdoor Juf Barbara D op 09 sep 2007, 14:28

Hallo allemaal,

Vanaf komende week mag ik een meisje uit een groep 7 gaan begeleiden met dyslexie. Dit meisje komt bij mij uit de buurt, en via via ben ik gevraagd haar te helpen. Nu lijkt dit me ontzettend leuk. We hebben afgesproken dat ik haar 1 of 2 uurtjes per week (buiten schooltijd) ga begeleiden. Alleen het probleem is nu, dat ik zelf mag weten wat ik met haar ga doen. Er zijn geen richtlijnen vanuit haar school ofzo. Het meisje heeft een ontzettende hekel aan lezen.

Heeft iemand ideeen van leuke oefeningen die ik met haar kan doen? Iets waar ze echt iets aan heeft, en wat ook nog leuk is? Of hoe ik het lezen leuker kan maken voor haar?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes,
Juf Barbara D
PABOforum Peuter
 
Berichten: 67
Geregistreerd op: 03 maart 2007, 16:56

Re: Meisje begeleiden

Berichtdoor Anita op 09 sep 2007, 14:34

Zoek eerst eens uit wat ze leuk vindt. Om haar te kunnen helpen zul je toch echt met haar moeten lezen, maar dat kan voor haar al een stuk leuker worden als het gaat over paarden, haar favoriete sport, etc.

Verder zou je kunnen afspreken dat je steeds aan het eind nog wat leuks met haar doet. Misschien houdt ze er wel van om voorgelezen te worden, om te kwartetten (met tekst - oefen je stiekem nog), even te voetballen etc..
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar Dyslexie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron