Bewegingsonderwijs

Bespreek hier zaken die je tegenkomt in de groepen 1 en 2. Geef elkaar tips en feedback.

Moderator: miekiemousie

Bewegingsonderwijs

Berichtdoor Kathleen op 09 okt 2013, 19:34

Hii,

Ik ben momenteel bezig met een project rondom bewegingsonderwijs voor kleuters. Daarbij moet ik in 8 lessen de leerlijn van springen toepassen. Ik vind het zelf zeer lastig om een duidelijke en goede opbouw te maken in mijn lessen.

Hebben jullie misschien ideeën voor lessen rondom de leerlijn springen?

Alvast bedankt!
Elke dag bied nieuwe inzichten!
Kathleen
PABOforum Baby
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 25 sep 2012, 21:02
Woonplaats: Wassenaar
Groep: 1
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 2
Functie: Stagiaire

Re: Bewegingsonderwijs

Berichtdoor jojojo op 09 okt 2013, 19:58

Heb je alle tussendoelen van springen al op een rijtje? Dat is misschien een handig uitgangspunt? Vaak kom je dan al sneller op ideeën.

Op deze site zie je de tussendoelen: http://tule.slo.nl/Bewegingsonderwijs/F-L57e.html
jojojo
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 273
Geregistreerd op: 01 mei 2004, 18:29
Groep: 12
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0

Re: Bewegingsonderwijs

Berichtdoor Sellebel op 09 okt 2013, 20:19

Wij hebben een paar weken geleden het springen tijdens gym geoefend. Eerst van een lage kast (dus alleen de bovenkant), daarna van een hogere kast en tot slot springen op een trampoline. Landen op twee voeten.
Dan heb je ook nog springen over een touwtje die stil ligt, (die je legt over twee banken of je gebruikt hier pionnen voor), springen over een touw wat beweegt (twee kinderen wiebelen het touw over de grond als een slang, kind springt er in loopsprong over) springen over een bank (wendsprong, is weer een beetje moeilijker). Er zijn heel veel oefeningen met springen. Website die jojo heeft gegeven is een hele goede.
Mijn eigen kleutergroep.
Sellebel
PABOforum Peuter
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 07 dec 2009, 09:00
Groep: 1
Functie: kleuterjuf


Keer terug naar Kleuteronderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron