door ik-je op 19 okt 2013, 16:52
Tja... ik wil je best wat vertellen, maar meer specifiekere vragen zijn natuurlijk welkom. Dan kunnen we wat gerichter antwoord geven.
Werkjes: de werkjes stel ik vast met behulp van de doelen uit Kijk! Groep 1 heeft 2 verplichte werkjes per week, Groep 2 3 verplichte werkjes (ze gaan hier maar 4 dagen naar school). Wanneer de kids geen werkjes hebben, mogen ze ontwikkelingsspellen gebruiken. Ze gaan dus niet in de hoeken spelen, maar kunnen kiezen uit spelletjes of speciaal materiaal dat bij thema past. (dus wel leerhoeken, geen speelhoeken)
's middags mogen de kids vrij kiezen op het kiesbord. Dit zijn speelhoeken, maar ook constructiemateriaal etc
Differentiatie bieden wij aan in de kleine kring. Tijdens het spelen 's middags ga ik met een klein groepje aan het werk rond een onderwerp. Zo kun je ook bijv. met kinderen die een achterstand hebben of juiste preteaching nodig hebben, extra oefenen.
Werkjes beoordelen we ook op een formulier: we beschrijven met hoeveel hulp en op welke manier er aan de opdracht is gehouden in het kort op. Dit is weer handig bij het invullen van bijv. kijk!