Gezelschapsspel aanpassen aan leeftijd - help!

Bespreek hier zaken die je tegenkomt in de groepen 1 en 2. Geef elkaar tips en feedback.

Moderator: miekiemousie

Gezelschapsspel aanpassen aan leeftijd - help!

Berichtdoor juffielisanne op 15 mei 2019, 08:40

Hey, ik had een vraagje waarvan ik hoopte dat de community mij mee kan helpen. Ik heb een opdracht voor school waarvoor we meerdere tussendoortjes moeten organiseren rond het thema beeld/kunst en al zijn facetten.

Ik dacht voor het onderdeel kleur of vorm (weet ik nog niet goed) eventueel het spel Halli Galli te doen, maar dat is een spel van vanaf 6+. Er is een junior versie van, maar die heb ik niet. Is er iemand die weet hoe je een bestaand gezelschapsspel kunt aanpassen aan een bepaalde leeftijd (in dit geval mag dat voor 3, 4 of 5)? Daar zou je mij echt mee helpen!

Oh, en moest er iemand nog leuke tussendoortjes weten in het thema beeld waarvoor je niet veel materiaal nodig hebt, shoot!


Dank je! :D



Oh en moest deze post in een verkeerde forum staan, sorry! Ik ben nieuw en dit is mijn eerste bericht.
juffielisanne
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 15 mei 2019, 08:30
PABO jaar: 1

Re: Gezelschapsspel aanpassen aan leeftijd - help!

Berichtdoor Anita op 27 mei 2019, 19:26

Google geeft mij een goede uitleg van Halli Galli Junior. Daarmee moet het lukken om zelf een versie te maken toch?

https://www.bol.com/nl/p/halli-galli-ju ... 26%20-%20B
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht


Keer terug naar Kleuteronderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron