Kennismaken met de ouders - infoavond en infoboekje

Hoe om te gaan met slecht-nieuws gesprekken. Of ouders die hun kind anders zien dan jij?

Moderator: miekiemousie

Kennismaken met de ouders - infoavond en infoboekje

Berichtdoor jufzwartroosje op 30 jul 2010, 15:26

Begin dit schooljaar sta ik voor de eerste keer 'echt' voor de klas in mijn eigen klasje in groep 4.
Op de 2de schooldag kunnen de ouders 's avonds een volledig uur bij mij terecht.
Het is de bedoeling dat ik uitleg geef over de werking, aanpak, de klas, ... en dit ook allemaal noteer in een brochure.
Natuurlijk wil ik dit op een originele manier aanpakken maar ik weet niet goed hoe. Het is mijn eerste jaar dus vind ik het behoorlijk moeilijk om op de 2de dag mijn volledige aanpak al duidelijk te maken. Welke essentiële dingen vertel ik best op deze avond?
Avatar gebruiker
jufzwartroosje
PABOforum Peuter
 
Berichten: 84
Geregistreerd op: 03 dec 2006, 14:16
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Kennismaken met de ouders - infoavond en infoboekje

Berichtdoor juf suus op 30 jul 2010, 15:52

Spannend he, voor het eerst je eigen groep.
Ik begin de avond altijd met eerst iets meer over mijzelf te vertellen, gewoon heel kort.
Ik maak altijd voor de avond zelf een powerpoint, in deze powerpoint laat ik de volgende punten aan bod komen.

Vakken op het rooster: over ieder vak vertel ik kort iets, wat gaan de kinderen dit jaar leren enz
Zelfstandig werken en weektaak
Computers in ons onderwijs: hoe zetten wij computers in, in de klas, ik laat wat lesjes op het digibord zien ( vinden ouders erg leuk)
CITO entree toets/ citotoetsen/hadelingsplannen
Huiswerk en agenda
Werkstukken en spreekbeurt
Gelegenheid tot het stellen van vragen.

Als afsluiting benadruk ik ouders dat ze altijd langs mogen komen als er iets is of als ze een vraag hebben.
http://juliana7.yurls.net/nl/page

2013-2014: groep 7 ( 27 leerlingen)
2014-2015: groep 7 ( 26 leerlingen)
juf suus
Paboforumholist
 
Berichten: 1791
Geregistreerd op: 11 jul 2007, 19:05
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Re: Kennismaken met de ouders - infoavond en infoboekje

Berichtdoor JufH op 30 jul 2010, 17:49

Is er geen voorbeeld van zo'n boekje van je voorganger? Wij hebben in elke klas een "groepsgebonden" draaiboek waar een blad in zit met zaken die besproken worden op de info-avond...
Dit jaar weer fijn juf van groep 7!
Avatar gebruiker
JufH
Paboforumholist
 
Berichten: 1869
Geregistreerd op: 03 feb 2010, 09:38
Groep: 7
Schooltype: Protestant Christelijk
PABO jaar: 0
Functie: Juf


Keer terug naar Omgaan met ouders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron