[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - inrichting van een schoolplein

inrichting van een schoolplein

Bevoegdheid, speellessen; alles omtrent bewegingsonderwijs.

Moderator: miekiemousie

inrichting van een schoolplein

Berichtdoor thomas op 13 jan 2007, 18:48

Wij hebben op school een niet zo spetterend, leuk en uitdagend schoolplein. Kinderen vervelen zich snel. Nou zit ik in een werkgroep om het schoolplein aan te passen. Er is een beetje geld beschikbaar, maar we moeten het allemaal goed onderbouwen zodat het geld later niet verkeerd uitgegeven is. Dit is eerder wel gebeurd. We mogen best een meerjarenplan maken. Wij zitten vol ideeën maar ik ben ook benieuwd hoe jullie schoolpleinen zijn.

Ik heb een aantal vragen, en hoop dat jullie antwoord hebben...

* Wat moet volgens jullie elk schoolplein hebben?
* Zijn er regels voor het inrichten van een schoolplein (ergens op internet of een boek)
* Kun je ergens subsidie krijgen
* Wat voor leuke, uitdagende veelzijdige toestellen, plakfiguren hebben jullie? Waar halen jullie die. Ik ken al http://www.pleinplakkers.nl Dit is een erg mooie site.
* Hoe kun je ervoor zorgen dat je ook op het plein gymles kunt geven? Maar dat er ook in de pauze lekker gespeeld kan worden.
3 dagen groep 4, 2 dagen ib'er
thomas
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 707
Geregistreerd op: 01 jun 2004, 16:32
Woonplaats: Nijverdal
Groep: 5
Schooltype: kaholiek
Functie: lkr en iber

Berichtdoor Anita op 13 jan 2007, 19:37

http://i17.photobucket.com/albums/b93/j ... G_3068.jpg

Hier een foto van ons plein. Erg leuk voor verkeerslessen en voor de kleuters met hun karren!
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor tinka op 13 jan 2007, 20:29

Hebben jullie een groot plein? Wij niet en wat de kinderen bij ons enorm missen is een trapveldje! We hebben een klimrek, een zandbak, duikelrekken, een grote boom met bankjes erom, een basketbalpaal, een tafeltennistafel. Wat we niet hebben en wel belangrijk is zijn schommels, kinderen vinden het heerlijk om te schommelen.
Op het plein zijn hinkelbanen geverfd en een hockeyveldje.
We hebben voor de grote kinderen bakken met speelgoed die elke pauze buiten gezet worden. Daar zitten o.a. ballen, badmintonrackets, tafeltennisbatjes, hockeysticks, skippyballen, hoepels, springtouwen in. Het is echt gebruiksmateriaal dat geregeld vervangen moet worden, maar de kinderen spelen er intensief mee.
tinka
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 445
Geregistreerd op: 09 feb 2004, 23:06
Groep: 2
Schooltype: openbaar

Berichtdoor mirjam op 14 jan 2007, 01:46

Ik heb laatst een leuke les gevolg bij de gymopleiding. Er was iemand van Nijha uitgenodigd. Dit bedrijf verzorgt speelattributen voor buiten maar ook attributen voor gymzalen en dergelijke. Daar heb ik foto's gezien van hele gave schoolpleinen.
Een van die pleinen was onderverdeeld in 3 zones. Een klim/klauter/speel gedeelte, een spelgedeelte voor voetbal en dergelijke en een 'relax'gedeelte. Deze zones kunnen verdeeld worden met verf op de tegels in allemaal leuke vormen. Dit voorkomt ruzies en is erg duidelijk voor iedereen.
Het is naar mijn idee ook erg belangrijk dat er een uitdagend klimrek staat met duikelrekken op verschillende hoogtes en klim en klauter mogelijkheden.
Tijdens die les werd ook verteld dat je vaak niet te moeilijk moet denken. Kinderen kunnen met het simpelste materiaal vaak al heel veel speelsituaties verzinnen.

De site van nijha is: http://www.nijha.nl
Kijk ook eens op: http://www.mare-didakt.nl/
mirjam
PABOforum Peuter
 
Berichten: 157
Geregistreerd op: 03 maart 2002, 19:19

Berichtdoor Geoffrey op 14 jan 2007, 09:08

Ik zou sowieso even rondkijken op de NOT volgende week, Thomas. Daar staan meestal ook de leveranciers van speeltoestellen en kun je inspiratie opdoen voor schoolpleinen :).
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype: Educatieve uitgeverij
PABO jaar: 0
Functie: Productmanager

Berichtdoor lucia op 14 jan 2007, 10:45

Kende je deze al?

http://www.zoneparc.nl/
Wie denkt dat kennis duur is, weet niet wat domheid kost.
Avatar gebruiker
lucia
Paboforumholist
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 18 feb 2006, 23:08
Woonplaats: Z-Holland
Groep: 0
Schooltype: RK
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht combi 2-3

Berichtdoor miekiemousie op 14 jan 2007, 12:15

Wat ik wel merk dat het verschillend is hoe de kinderen spelen. Op de ene school waar ik werk hebben de kinderen niet veel spullen om mee te spelen. Toch zijn eigenlijk alle kinderen daar wel aan het spelen, ze verzinnen de leukste en vreemdste spelletjes. Op de andere school is wel van alles aanwezig, ook een leuk klimrek e.d. Daar zijn er veel kinderen die niet aan het spelen zijn. Als er geen bal is, dan weten de meeste niet wat ze moeten doen. Dit vind ik echt heel opvallend. Ik zou hier met het indelen van het plein ook echt rekening mee houden, wat willen/doen de kinderen.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor Joke op 14 jan 2007, 12:28

Je vragen vind ik erg moeilijk te beantwoorden. Wij hebben verschillende (kleinere) pleinen en erg weinig geld, dus was er voor ons weinig extra's weggelegd. Subsidie is hiervoor volgens mij niet te krijgen.
Wat ik (op een groot plein) wel zie zitten is een hoek waar je allerlei (buiten)activititen kunt uitvoeren.
In een eerder topic stond daarvoor een mooie hoek uitgewerkt. Zoiets zou ík graag op mijn plein hebben, maar voor jou misschien juist belemmerend als je gym wilt geven op datzelfde plein.:
http://www.cbs-deark.nl/g2/main.php?g2_ ... rialNumber
Erg mooi en handig, kun je ook lekker picknicken, drama en andere activiteiten uitvoeren!

Topic:
http://forum.paboforum.nl/viewtopic.php ... choolplein
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Berichtdoor thomas op 14 jan 2007, 14:13

Allemaal al bedankt! Leuk die foto!

Er moeten zo'n 700 kinderen op kunnen spelen. Wij hebben gescheiden pauzes maar zo af en toe zijn er veel kinderen buiten.

Is het wat om bij kinderen een enquete af te nemen, wat zij graag op het plein willen zien??
3 dagen groep 4, 2 dagen ib'er
thomas
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 707
Geregistreerd op: 01 jun 2004, 16:32
Woonplaats: Nijverdal
Groep: 5
Schooltype: kaholiek
Functie: lkr en iber

Berichtdoor daan op 14 jan 2007, 14:22

ik denk dat het heel handig is om een enquete af te nemen, want tenslotte moeten de kinderen op het plein spelen :)

verder vroeg je ook naar regels/theorie, op de pabo hebben we het een keer over indelen van een schoolplein gehad, en daar was een soort checklist van wat er allemaal op een plein moest staan.. maar of dit nu in boek stond.. dat weet ik eigenlijk niet meer
wil wel even voor je zoeken maar ik durf niet te zeggen of ik het echt ga vinden :)

en die foto met twee ronde banken is echt gaaf :) dat wil ik ook wel op het plein !! op mijn stage is het plein echt super saai het is een heel groot geasfalteerd rechthoek met een hek eromheen en met twee voetbaldoeltjes en dat was het.. kaal en saai dus..
Juf van groep 6!
Avatar gebruiker
daan
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 473
Geregistreerd op: 06 feb 2005, 14:21
Groep: 6
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Berichtdoor Anita op 14 jan 2007, 16:58

Nog een ander idee dat ik eens op een school zag. Ze hadden daar een klikobak met daarin allerlei springtouwen, ballen etc. Iedere pauze werd deze naar buiten gereden en kon er met de spullen gespeeld worden. Na afloop alles weer in de bak en deze werd naar binnen gereden.
Groep 7 had de sleutel en na de pauze keken een paar kinderen uit die klas of alles compleet was.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor daan op 14 jan 2007, 18:28

ik moet nu ook nog aan iets denken
op een mijn spw stage 4 jaar geleden (sbo) hadden zo op het plein twee pad plaatsen
ze werkte volgens het pad-plan (sociaal emotioneel) en op deze pad plaats kon je zitten om even tot jezelf te komen (in de vorm van een schildpad) en andere mochten je hierop niet storen
verder hadden ze een soort oplossingsbankje, hierop werden ruzies uitgepraat.
Dit werkte echt heel goed op deze school misschien een idee?
Juf van groep 6!
Avatar gebruiker
daan
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 473
Geregistreerd op: 06 feb 2005, 14:21
Groep: 6
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0
Functie: leerkracht

Berichtdoor miekiemousie op 15 jan 2007, 21:41

ik moet nu ook nog aan iets denken
op een mijn spw stage 4 jaar geleden (sbo) hadden zo op het plein twee pad plaatsen
ze werkte volgens het pad-plan (sociaal emotioneel) en op deze pad plaats kon je zitten om even tot jezelf te komen (in de vorm van een schildpad) en andere mochten je hierop niet storen
verder hadden ze een soort oplossingsbankje, hierop werden ruzies uitgepraat.
Dit werkte echt heel goed op deze school misschien een idee?

Komt met bekend voor. De school werkte vast met de PAD-methode!
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Berichtdoor jufkarin op 15 jan 2007, 22:00

Is het wat om bij kinderen een enquete af te nemen, wat zij graag op het plein willen zien??


Ik heb op een stageschool ook weleens gezien dat er een wedstrijd wed georganiseerd rondom de nieuwe invulling van het schoolplein. Alle kinderen die dat wilden, werden uitgedaagd om een idee voor een nieuw schoolplein in de ideeënbus van de school te doen. Dit kon zijn in de vorm van geschreven tekst, een plattegrond, tekening, enzovoort.
De kinderen waren hier heel enthousiast over. Het duurt dan vaak nog wel enkele maanden voordat er iets gerealiseerd kan worden, maar daar valt niet aan te doen.

Dan nog even een heel andere vraag: Hoe doen jullie dat nou toch met die quotes??? Ik kan wel een stukje tekst quoten, maar dan komt de naam van degene die dat geschreven had er niet boven te staan!
Kijk eens op http://www.jufkarin.punt.nl!
Veel gratis lesmaterialen en handige tips!
Avatar gebruiker
jufkarin
PABOforum Peuter
 
Berichten: 146
Geregistreerd op: 19 okt 2006, 19:03
Groep: 7
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht

Berichtdoor Anita op 15 jan 2007, 22:04


Dan nog even een heel andere vraag: Hoe doen jullie dat nou toch met die quotes??? Ik kan wel een stukje tekst quoten, maar dan komt de naam van degene die dat geschreven had er niet boven te staan!

In het betreffende berichtje klik je op de knop 'Quote'. Dan verschijnt het hele bericht in je reactievak. Eventueel kun je dan nog wat weghalen, als je de tekst die tussen deze: [ ] staat maar laat staan.
Dan krijg je zo'n mooie witte quote inclusief afzender
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Volgende

Keer terug naar Gym / Bewegingsonderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten