Vragenlijst: bewegen op het schoolplein

Bevoegdheid, speellessen; alles omtrent bewegingsonderwijs.

Moderator: miekiemousie

Vragenlijst: bewegen op het schoolplein

Berichtdoor jessica31 op 21 apr 2008, 17:37

ik ben bezig met een onderzoek over bewegen op het schoolplein. ik heb hiervoor een enquete opgezet. ik probeer zo breed mogelijk gegevens te verzamelen. Wie o wie zou voor mij die enquete willen invullen.

groetjes jessica

Enquête onderzoek bewegen op het schoolplein

Ik heb deze enquête opgesteld om meer te weten te komen over het bewegen van leerlingen op het schoolplein. Bij welke vakgebieden het wordt ingezet en waarom hier wel/niet voor gekozen is. Deze enquête is een belangrijk deel van mijn onderzoek hoe het in de praktijk tegen aan wordt gekeken en wat er als wenselijk wordt ervaren.

Ik wil u hartelijk bedanken dat u de moeite neemt om mijn enquête in te vullen. Voor op- en/of aanmerkingen over deze enquête heb ik onderaan de enquête een ruimte opengelaten.

Vraag 1. Wat is de visie van de school waar u werkt (stage loopt) omtrent bewegen op school en wat vindt u daarvan?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

Vraag 2. Hoe vaak in een schooljaar geeft u bewegingsonderwijs op het schoolplein en welke activiteiten betreft dit doorgaands? Als u geen gymles op het schoolplein geeft, zou u dan willen aangeven wat hiervan de reden is.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

Vraag 3. Bij welke vakgebieden, buiten bewegingsonderwijs, gebruikt u het schoolplein om kinderen te laten bewegen? En welke activiteiten betreffen dit?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

Vraag 4. Vindt u dat de kinderen op het schoolplein voldoende beweging krijgen?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

Vraag 5. Wat doet u zelf om bewegen op het schoolplein te bevorderen en waarom?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

Vraag 6. Ik observeer de motoriek van de kinderen tijdens het buitenspelen? Zo ja, hoe frequent doet u dat. Zo nee, waarom niet?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7. Wat zou u aan de huidige schoolsituatie willen veranderen op het gebied van bewegen van leerlingen op school.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

8. Heeft u (evt. in samenspraak met iemand anders) wel eens een handelingsplan opgesteld om te motoriek van een leerling te verbeteren? Zo ja, welke groep betrof dit en heeft dit naar uw inziens geholpen?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...


Hieronder volgen een aantal stellingen:

Stelling Ja Nee
a. Ik vind dat kinderen altijd zelf moeten weten wat ze op het schoolplein spelen.
b. Ik vind dat je als leerkracht er goed op moet letten dat de kinderen actief bewegen op het schoolplein.
c.Ik zou bewegen op het schoolplein bij meer vakgebieden willen inzetten dan ik tot nu toe doe.
d.Ik denk dat een betere motorische ontwikkeling kan bijdragen aan verbetering van cognitie van leerlingen.
e.De leerkracht zou zich meer moeten verdiepen in bewegen op het schoolplein.
f. Als leerkracht zou je meer moeten ‘meespelen op het schoolplein, ook bij de midden- en bovenbouw om kinderen actiever te laten bewegen.
g. De pauzes zijn er om te ontspannen, kinderen mogen dan ook lekker rondlopen, zitten op het plein.
i. Bewegen op het schoolplein is belangrijk voor de sociale ontwikkeling van kinderen.
j. Ik vind dat de kinderen te weinig bewegen op het schoolplein.
k. Ik denk niet dat bewegen op het schoolplein bij vakgebieden als geschiedenis , aardrijkskunde e.d. ingezet kan worden.
l. Ik vind dat bewegen op het schoolplein meer samen besproken zou moeten worden (bv in schoolteam)


Ik wil u hartelijk danken voor het invullen van deze enquête. Mocht u nog wat kwijt willen over bewegen op het schoolplein dat heeft u hieronder de ruimte ervoor.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
jessica31
PABOforum Baby
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 26 feb 2008, 12:01
Groep: 5
PABO jaar: 3

Re: bewegen op het schoolplein

Berichtdoor jessica31 op 23 apr 2008, 08:05

vergeten toe te voegen:

ingevuld exemplaar mag gestuurd worden naar jessies at planet punt nl
jessica31
PABOforum Baby
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 26 feb 2008, 12:01
Groep: 5
PABO jaar: 3


Keer terug naar Gym / Bewegingsonderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast