Ik heb op stage 3 kleuters die wat problemen hebben bij turnen. Ik moet hier interventies voor zoeken.
Ik heb dus een spel gespeeld (huisje verwissel) en heb de kleuters hierbij geobserveerd, nu moet ik voor deze 3 kleuters interventies zoeken.
Ik zou graag jullie mening hier eens bij hebben, ik heb dit zelf nog nooit gedaan :
Dit zijn de 'problemen' :
FARZAD :
Farzad vond wel een snel een hoepel, maar niet op de juiste manier : soms ging hij naar een hoepel waar er al iemand instond.
Als er hij samen met een andere kleuter aan een hoepel aankwam, duwde hij die kleuter weg om er zelf in te kunnen staan.
Hij fixeert zich wel op 1 hoepel en gaat recht op die hoepel af, maar hij houdt geen rekening met de andere kleuters.
Terug naar dezelfde hoepel lopen is voor Farzad een probleem : zelfs als alle kleuters al in een hoepel stonden moest hij nog rondlopen om zijn hoepel weer te vinden.
BEN :
Het grootste ‘probleem’ bij Ben is dat hij de verschillende bewegingsvormen niet goed kon nadoen. BV een schilderijen van iemand dat snel aan het lopen was : ik deed het voor met grote passen en hoge sprongen : Ben liep gewoon rond doorheen de zaal.
SEPPE :
Seppe zet zijn voeten in een verkeerde positie : met zijn tenen naar binnen.
In verband met het spel : Seppe vindt altijd zijn eigen hoepel weer terug, als hij moet verwissel komen er soms wel problemen : vooral als er al iemand op de hoepel staat die hij gekozen had, kan hij niet snel weer vertrekken om een andere hoepel te kiezen : hij blijft bij de hoepel staan.
--> Wat me opvalt bij veel kleuters is dat ze wel hun eigen huisje kunnen vinden, maar als ze een hoepel moeten kiezen of moeten verwisselen hebben ze het wel moeilijk : ze vechten vaak voor een hoepel in plaats van voor een andere te kiezen.
Alvast bedankt !