door lucia op 15 apr 2009, 18:43
Goed idee!
De methode is niet duur, biedt een goeie leerlijn en geeft structuur in het bewegingsonderwijs in de onderbouw.
Als er in schema met elkaar voor opzetten en opruimen van de circuits kan worden gezorgd is het ideaal! Wij hebben om en om een week
een circuit staan en een week een lege zaal voor bewegen op muziek.
Wij gebruiken de hele cyclus van circuits steeds op volgorde en zetten ook regelmatig de aangegeven varianten op.
De kinderen werken bij ons in vaste groepjes en leren heel goed zelfstandig met een onderdeel bezig zijn, elkaar helpen in het groepje, enthousiast zijn voor
iemand die ineens iets wel kan of durft wat eerder niet lukte, aangeven wat goed en minder goed ging, wat een onderdeel een aandachtspuntje is
voor het volgende groepje dat er komt........
Ga zo maar door! Ik kan alleen maar voordelen opnoemen......:-)
Ga met elkaar een circuit opzetten.......laat de leerkrachten er een aantal dagen mee kennismaken.
Geef een keer een les aan de leerkrachten van het onderdeel 'bewegen op muziek'. Betrek ze letterlijk! Laat ze het ervaren en via hen de kinderen.......
Een idee zo voor je?
Wie denkt dat kennis duur is, weet niet wat domheid kost.