De leukste gymles

Bevoegdheid, speellessen; alles omtrent bewegingsonderwijs.

Moderator: miekiemousie

De leukste gymles

Berichtdoor Juffie19 op 27 apr 2009, 15:13

Welke gymles sloeg het beste aan?

Bij mij op stage waren de volgende lessen echte succeslessen:
1. Apenkooi

2. Een klassikale les met een mikspel en trefbal
Inleiding -> de kinderen staan langs de kant opgesteld. Ik heb ze genummerd (1 en 2). Ik geef om de beurt de nummers 1 en 2 opdrachten. Bijvoorbeeld: loop naar de overkant en tik alle gele lijnen aan.
kern 1 -> een mikspel. De kinderen zijn verdeeld in twee teams. Aan beide kanten van de zaal staan de teams opgesteld achter twee banken. In het midden ligt een grote bal. M.b.v. tennisballen moeten de kinderen proberen om de grote bal tegen de banken van de tegenstanders te krijgen. Wanneer dit gebeurd verdient het team een punt
kern 2 -> trefbal met een dikke mat.

3. Een dansles
Bij groep 3/4 was bewegen op muziek helemaal top! De kinderen genoten hier echt van! :D En ik ook haha
Juffie19
PABOforum Peuter
 
Berichten: 189
Geregistreerd op: 22 nov 2005, 19:30
Groep: 1
PABO jaar: 3

Re: De leukste gymles

Berichtdoor Joke op 10 jul 2009, 09:29

Een paar jaar geleden werd trefbal met de paal hoog gewaardeerd (oudere lln.), evenals met een kast (jongere lln.). Bij de laatste vonden ze het leuk om zich te kunnen verstoppen en werden de andere lln. die rondom het hele veld stonden gedwongen om goed samen te werken, waardoor je niet steeds het gezeur kreeg: ik krijg nooit de bal. Ik kan me het spel niet meer precies herinneren. :(
Ook matvoetbal stond hoog genoteerd.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Gym / Bewegingsonderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten