Gymles groep 6

Bevoegdheid, speellessen; alles omtrent bewegingsonderwijs.

Moderator: miekiemousie

Gymles groep 6

Berichtdoor Lynda op 24 mei 2009, 19:50

Mijn klas wordt in 3en verdeeld tijdens de gymles.
2 groepen spelen korfbal en voor de 3e groep moet ik een spel bedenken.

Er zitten ongeveer 8 kinderen in een groep en ze wisselen om de 15 - 20 minuten.
Ik vind het lastig om iets te vinden voor een kleinere groep.

Hebben jullie mss ideeën?
Iets met ballen is heel leuk, alleen voetbal hebben we vorige week al gedaan
Lynda
PABOforum Baby
 
Berichten: 43
Geregistreerd op: 18 aug 2008, 19:57
Groep: 6
Schooltype: Dalton
PABO jaar: 3

Re: Gymles groep 6

Berichtdoor bovenbouwjuf op 24 mei 2009, 20:22

blaas ballonnen of strandballen op, span een hoge lijn in het midden en laat ze met de ballonnen of strandballen overspelen.
moeilijkheid: zet een kookwekker / gsmalarm steeds op 2 minuten en laat iedere groep van 4 kinderen ervoor zorgen dat er bij het afgaan van de wekker / alarm zo weinig mogelijk ballonnen of strandballen in hun vak zijn.
Avatar gebruiker
bovenbouwjuf
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 10 okt 2003, 15:58
Groep: 3
PABO jaar: 0

Re: Gymles groep 6

Berichtdoor Joke op 25 mei 2009, 20:21

Wij speelden laatst 'boompje verwisselen' met palen. Als het niet te lang duurt is het erg leuk.
Er staan dan 7 palen in een kring als je met 8 lln. bent. Een ll. start in het midden, klapt duidelijk zichtbaar in zijn handen.
Iedereen moet van plaats wisselen. De ll. in het midden zorgt ervoor zelf een paal te bemachtigen, waardoor er dus weer een ll. zonder paal is. om er voor te zorgen dat iedereen serieus meedoet geef je elke ll. 5 punten (of een groter aantal, vooral als ze dit spel zelfstandig moeten uitvoeren.) Elke keer als jij naar het midden moet omdat je te laat bij een paal was, gaat er een punt vanaf. Als er iemand op 0 is gekomen, moet er weer opnieuw begonnen worden.
Trouwens, touwtje springen is ook wel een goede bezigheid of blokjesvoetbal. Iedereen die een blok omschiet van een ander mag uit de bak een nieuw blok pakken en bovenop zijn blok zetten. Als je blokken vallen, begin je weer opnieuw met één blok. Voordeel: je bent nooit af, dus je blijft meedoen. Het spel is afgelopen als alle blokken op zijn.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Gym / Bewegingsonderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten