Basislessen bewegingsonderwijs 2009, wat vind je er van?

Bevoegdheid, speellessen; alles omtrent bewegingsonderwijs.

Moderator: miekiemousie

Re: Basislessen bewegingsonderwijs 2009, wat vind je er van?

Berichtdoor Marieke04 op 20 apr 2010, 22:04

Het is alweer een tijdje geleden dat er gereageerd is op dit topic, maar misschien hebben anderen nog iets aan mijn reactie.

Ik gebruik sinds kort ook de methode 'Basislessen Bewegingsonderwijs' en de kinderen en ik zijn er erg enthousiast over! De lessen zijn erg uitgebreid beschreven en verduidelijkt met foto's en illustraties. Er is genoeg niveauverschil binnen de lessen mogelijk. Per toestel staan namelijk niveaus aangeduid en het makkelijkste niveau kun je bijvoorbeeld gebruiken voor groep 3/4 en de moeilijkste voor groep 7/8. Ook binnen de groep kun je differentiëren in niveau. Het kost natuurlijk wel veel tijd om de les en de niveaus te bestuderen en naast al het andere werk, kom je daar niet altijd aan toe.

Zijn er nog andere gebruikers van 'Basislessen Bewegingsonderwijs'?
Marieke04
PABOforum Baby
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 30 aug 2004, 18:58
Groep: 3
Functie: Leerkracht en RT-er

Re: Basislessen bewegingsonderwijs 2009, wat vind je er van?

Berichtdoor Wim van Gelder op 07 maart 2011, 15:45

Het voorbeeld van een handstand of een radslag voor een 'houterig' kind is in feite een goed voorbeeld van de mogelijkheden van de methode Basislessen Bewegingsonderwijs. Elke activiteit - ook radslag en handstand - kent 6 tot 12 niveaus , waardoor ook (juist) minder vaardige kinderen goed kunnen deelnemen. Dus wat mij betreft geen andere activiteit, maar een activiteit op maat.

De eerste twee lessen van deze methode zijn gratis te downloaden. Ook de bijbehorende werkbladen.
http://www.in-beweging.net/bewegingsond ... essen.html

Succes, GymWim
Wim van Gelder
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 07 maart 2011, 15:36
Groep: 8
PABO jaar: 0

Vorige

Keer terug naar Gym / Bewegingsonderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast