Bewegingsonderwijs blok 3

Bevoegdheid, speellessen; alles omtrent bewegingsonderwijs.

Moderator: miekiemousie

Bewegingsonderwijs blok 3

Berichtdoor juffrouw123 op 24 aug 2012, 16:55

Hoi allemaal,

In september start ik met blok 3 van de leergang bewegingsonderwijs. Blok 1 en 2 heb ik af kunnen ronden tijdens mijn studie aan de pabo.
Ik zie er behoorlijk tegenop om, naast het werken, deze cursus één avond per week te kunnen volgen. Daarom zou ik graag willen weten hoe blok 3 er bij jullie uit heeft gezien.
Hoeveel lessen hebben jullie gevolgd? Hoeveel lessen hebben jullie zelf gegeven? Wordt er ook in blok 3 nog veel van je eigen vaardigheid verwacht?
Ik zou het heel fijn vinden als jullie hierop zouden willen reageren.

Alvast erg bedankt!

Groetjes
juffrouw123
PABOforum Baby
 
Berichten: 29
Geregistreerd op: 16 jul 2012, 07:40
Groep: 3
PABO jaar: 0

Re: Bewegingsonderwijs blok 3

Berichtdoor Sterre op 25 aug 2012, 12:05

Ik begin ook aan blok 3. Blok 1 en 2 heb ik vorig jaar naast mijn baan gevolgd. Ik vond het best zwaar om elke week een hele avond (met reizen van 5 uur tot half 10 bezig) kwijt te zijn + alle voorbereidingen + stagelessen te regelen en te geven. Maar het is wel allemaal gelukt :)

Wat ik van blok 3 heb gehoord is dat deze, bij ons dan, minder zwaar is. Veel voorbereidingen die eerst in eigen tijd moesten gebeuren, gaan we tijdens de avondlesuren al doen. Ook hoeven we minder lessen te geven dan in vorige blokken (telkens 15 lessen, nu 11). Maar ik denk dat elke opleiding wel weer anders in elkaar zit.

Wij moeten begin blok 3 een eigen vaardigheidstoets doen. Hier hebben we vanaf blok 1 al regelmatig voor geoefend.

Het is maar een half jaartje, je komt er wel doorheen :)
Sterre
PABOforum Peuter
 
Berichten: 77
Geregistreerd op: 09 sep 2011, 16:06
Groep: 3
Schooltype: openbaar
PABO jaar: 0

Re: Bewegingsonderwijs blok 3

Berichtdoor Juf Amy op 03 sep 2012, 21:49

Wij moeten nu bij blok 3 juist meer lessen geven. Bij blok 1 en 2 waren het er 20, nu moeten we er 26. En daarvan moeten er 10 in groep 7-8 doen. Verder ben ik ook erg benieuwd naar hoe zwaar het wordt. Ik heb pas 1 bijeenkomst gehad. De bijeenkomsten duren bij ons van zes uur tot half 10 en dat één keer per week. Ik geloof dat wij 11 bijeenkomsten hebben en dan natuurlijk je eindgesprek. Wij hebben geen toets eigenvaardigheden dit blok, maar moeten wel laten zien dat we bij de eigenvaardigheden niveaudoorbraken hebben. Daarbij moeten we wel een onderzoek doen en een adviesnotitie schrijven.
Avatar gebruiker
Juf Amy
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 308
Geregistreerd op: 27 sep 2007, 13:28
Woonplaats: Eindhoven
PABO jaar: 0
Functie: Leerkracht basisonderwijs

Re: Bewegingsonderwijs blok 3

Berichtdoor Necia op 04 nov 2012, 11:09

Ik heb net mn portfolio ingeleverd... Dit was helemaal niet mijn ding helaas dus moest er ook hard voor werken. Wij moesten 20 lessen inleveren maar daarnaast een heleboel opdrachten. Het hangt sterk af waar je de opleiding doet. Ik weet dat er in Nijmegen minder lessen hoeven dan in Doetinchem en ook nog minder opdrachten, ik las dat het Marnix er minimaal 36 vraagt bv.... Mijn collega's zijn echt gaan shoppen tussen opleiders en dit loonde echt.
Necia
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 04 nov 2012, 10:37
Groep: 4
PABO jaar: 0


Keer terug naar Gym / Bewegingsonderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron