Gymles met tablets

Bevoegdheid, speellessen; alles omtrent bewegingsonderwijs.

Moderator: miekiemousie

Re: Gymles met tablets

Berichtdoor miekiemousie op 05 sep 2013, 20:34

Ik heb een tijd nagedacht wat ik ga reageren. Ik vind het niet fijn op welke manier er nu 'tegen' elkaar gepraat wordt. Mijn gevoel van reclame was inderdaad omdat je dit post, zonder eerdere posts. En mijn ervaring is daarmee dat het vaak reclame is. Echter, bewijs me maar het tegendeel. Ik hoop dat er bij de komende posts op een gewone manier gereageerd wordt, zonder meteen aan te vallen.

Over de inhoud, ik ben zelf gymdocent en heb hier ook echt een passie voor. Maar tablets, nee. Ik vind het juist heel belangrijk dat de kinderen van en met elkaar leren in de gymles. Echter, dit zou ik willen zien onder deskundige begeleiding van de leerkracht en niet met een tablet. Ik heb buiten de gymles al ervaren dat kinderen iets 'zien' op internet en denken dat ze dit ook kunnen. Ze gaan hierbij echter hun eigen grenzen voorbij en nemen niet de juiste stappen. Hiermee heb ik al de grootste ongelukken zien gebeuren. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de leerling genoeg uitgedaagd wordt op zijn of haar niveau. Met een tablet wordt dit moeilijker, want hierbij zal meer competitie tussen de kinderen ontstaan. 'Ik heb al dit niveau gedaan van de koprol, en jij?' Dit levert naar mijn idee weer situaties op waarbij kinderen over eigen grenzen gaan op een onveilige manier. Ik kan er niet achterstaan, maar als anderen ermee aan de slag willen, vooral doen! In mijn gymles echter niet.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype: Fase-onderwijs
PABO jaar: 0

Vorige

Keer terug naar Gym / Bewegingsonderwijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron